5 دلیل اهمیت برنامه تبلیغات خلاقانه بازاریابی

سی یو وب 1400.05.26 1161 0 0

دلایلی که نشان می دهد تبلیغات برنامه ریزی شده خلاقانه به آینده بازاریابی تبدیل خواهد شد.

برنامه های خلاقانه به نوعی آینده ی رسانه های تبلیغاتی هستند.
بسیاری از وبلاگ نویسان و کارشناسان تبلیغات می گویند که تبلیغات خلاقانه موضوع بسیار مهمی در فضای برنامه ریزی شده هستند. خب حالا در این مقاله به طور کلی در مورد تبلیغات برنامه ریزی شده توضیح می دهیم:

تبلیغات برنامه ریزی شده چیست؟

منظور از تبلیغات برنامه ریزی شده همان خرید و فروش اتوماتیک فضای تبلیغات دیجیتال است. با استفاده از این تبلیغات، دیگر لازم نیست روند طولانی مذاکرات مابین تبلیغ کنندگان و ناشران آگهی طی شود.
با استفاده از فناوری تبلیغات و ترکیب آن با استراتژی و تخصص انسانی، باید گفت که تبلیغ کنندگان نیروی محرکی هستند که حتما باید آنها را مد نظر قرار داد.
نرم افزار و الگوریتم ها، پروسه های خرید تبلیغات را بسیار ساده می کنند، به همین خاطر است که این برنامه های خلاقانه به یکی از ضروری ترین ابزار بازاریابی دیجیتال در دنیا تبدیل شده است.

تبلیغات برنامه ریزی شده خلاقانه در بازاریابی

در ادامه با ذکر پنج دلیل به آینده ساز بودن برنامه های خلاقانه می پردازیم؛ این برنامه های خلاقانه نقش بسیار مهمی در آینده تبلیغات دیجیتال ایفا می کنند.

دلایل اهمیت برنامه های خلاقانه در تبلیغات 

دلیل اول: تبلیغات برنامه ریزی شده مدتهاست که وجود دارد.

تبلیغات برنامه ریزی شده موضوع جدیدی نیست؛ در حقیقت می توان گفت که از زمان ظهور اینترنت وجود داشته است.
از همان روزهای ابتدایی ظهور تبلیغات برنامه ریزی شده، یعنی حدودا سال 2010، خلاقیت پویا وجود داشته است. از آن زمان به بعد تبلیغات به خاطر استفاده از مزایای تکنولوژی های برنامه ریزی شده، به سرعت رشد کرد و خودش را با این تکنولوژی ها تطابق داد. بیش از یک دهه است که تبلیغ کنندگان در این عرصه حضور پررنگی دارند.
برنامه های خلاقانه و پویا در پاسخ به تکنولوژی های جدید ظاهر شدند؛ این برنامه ها برای تولید تبلیغات موثرتر و کارآمدتر از داده ها، اتوماسیون و روش یادگیری ماشین استفاده می کنند.
به همین خاطر است که خلاقیت پویا را می توان به عنوان نوعی تکنولوژی تبلیغات معرفی کرد که در این تکنولوژی عناصر مختلف با هم ترکیب می شوند تا بتوان داستان های هدف را خیلی بهتر برای مشتریان بازگو کرد.
بر اساس گزارشی که سِلترا در سال 2015 ارائه داد، مشخص شد که شرکت ها بودجه های تبلیغاتی خود را افزایش دادند تا بتوانند از مزایای محبوبیت تبلیغات برنامه ریزی شده بهره ببرند.
به علاوه در همین گزارش، دلیل اصلی این امر بهبود تجربه کاربر اعلام شد. محیط های برنامه ریزی شده به راه حل های تبلیغاتی خلاق نیاز دارند و این دقیقا همان چیزیست که در چشم انداز امروز شاهدش هستیم.

قدمت تبلیغات برنامه ریزی شده خلاقانه

این مطلب را از دست ندهید: 6 روش مقرون به صرفه برای جذب مشتری در بازاریابی آنلاین

دلیل دوم: تبلیغات کنندگان به خوبی روی این برنامه های خلاقانه سرمایه گذاری می کنند. 

تبلیغات خلاقانه محصول تغییر چشم انداز برنامه ریزی شده بر روی اینترنت هستند. 
طبق آمارهای موجود، ارزش تبلیغات برنامه ریزی شده در سال 2020 بالغ بر 129 بیلیون دلار بود. این طور که پیش بینی شده است تا سال 2021 این عدد به 155 بیلیون دلار هم می رسد.
علاوه بر این، طبق پیش بینی های پایگاه اطلاعاتی ای مارکتر تا پایان سال 2021 هشتاد درصد از تبلیغات آمریکا هم از طریق همین تبلیغات برنامه ریزی شده انجام خواهد شد.
اعداد و ارقام دروغ نمی گویند. اگر می خواهید با استفاده از کمپین دیجیتال مارکتینگ به نتایج قابل قبولی دست یابید، حتما باید از تبلیغات برنامه ریزی شده هم کمک بگیرید؛ در غیر این صورت از رقبای جدی خود عقب می مانید. 

دلیل سوم: برنامه های خلاقانه تقریبا متعلق به گروه خاصی از کاربران هستند. 

تبلیغات عمومی و تبلیغات برنامه ریزی شده تفاوت زیادی با هم دارند. تبلیغات برنامه ریزی شده تبلیغاتی هستند که مختص به گروه خاصی از کاربران است که آن را در سیستم خود تجربه می کنند. این تبلیغات برنامه ریزی شده میزان مبادلات را افزایش می دهند، اما در این پروسه برای عناصر خلاقانه محدودیت هایی وجود دارد.
از اوایل فعالیت گوکل اَدوردز (Google Adwords) بهینه سازی رابطه برای آژانس های تبلیغاتی در اولویت قرار گرفت. بسیاری از متخصصان و کارشناسان اصرار دارند که برنامه های خلاقانه روز به روز در حال تکامل و پیشرفت هستند اما اصول اولیه همه آنها مشابه است.
اساسا، هدف برنامه های تبلیغاتی حمایت از اهداف کلی کمپین های تبلیغاتی است؛ مورد هدف قرار دادن برنامه های مختلف و کارآمد، دریافت پیام درست از مخاطب درست در زمان درست، قطعا هدف نهایی این برنامه های خلاقانه است.

برنامه ریزی برای تبلیغات خلاقانه گروه خاص

این مطلب را از دست ندهید: با بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) هم فروش کنید هم تبلیغ !!

مطمئنا، برنامه های خلاقانه، گزینه های خلاقانه بیشمار، تبلیغات پویا در زمان واقعی و همچنین فرصت های مهیج بسیاری را فراهم می کنند؛ اما نتایج به دست آمده و بازگشت سرمایه هنوز هم مهمترین موارد هستند.
این نتایج به طور مستقیم با شخصی سازی و ارتباط فردی مرتبطند. آیا سرمایه گذاری در یک کمپین تبلیغاتی پیچیده با یک تیم بزرگ خلاق که هزار نسخه از یک تبلیغ را سفارشی می کنند، ایده ی خوبیست؟ آیا در نهایت تغییراتی ایجاد می شود که ارزش این دردسر را داشته باشند؟ اکثر اوقات باید گفت خیر.
معمولا بودجه تبلیغاتی کمتری در اختیار برندها قرار می گیرد و همچینین به صاحبان برندها گفته می شود که نتایج به دست آمده را با برنامه های خلاقانه بیشتر کنند؛ این بدین معناست که هنوز هم محدودیت های شدیدی در این زمینه وجود دارد.
برنامه های خلاقانه یک عنصر مهم برای موفقیت در زمینه تبلیغات برنامه ریزی شده محسوب می شوند.

دلیل چهارم: برنامه های خلاقانه روابط موجود با مشتری را اصلاح می کنند. 

در طول این ده سال اخیر، به تبیلغ کنندگان برندها ثابت شد که  تبلیغات برنامه ریزی شده نقش بسیار مهمی در بازاریابی دیجیتال ایفا می کنند. هدف نهایی تبلیغات برنامه ریزی شده پیدا کردن مشتری درست و افزایش وفاداری آنها نسبت به برند مورد نظر است.
بازاریابی برای مشتریان موجود بسیار راحت تر است؛ چرا که آنها راحت تر پیام های تبلیغاتی شما را می بینند. برنامه های خلاقانه  و شخصی سازی شده می توانند نرخ ماندگاری مشتری را افزایش بدهند. بر اساس پژوهشی که دانشکده تجارت هاروارد انجام داد، مشخص شد که افزایش 5 درصدی ماندگاری برند در ذهن مشتریان، افزایش سود 95-25 درصدی را به دنبال دارد.
از مشتریان وفاداری که دارید نباید غافل شوید؛ چرا که این مشتریان فرصت های خوبی برای شما هستند.
نگه داشتن مشتریان فعلی، ارزانتر از جذب مشتریان جدید است؛ این یعنی اگر به جای هزینه زیاد برای جذب مشتری جدید، روی تبلیغات متمرکز شوید، می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

اصلاح روابط با مشتری در برنامه تبلیغات

تمام برندهای معروف دنیا این موضوع را می دانند و تمرکز خود را بیشتر روی برنامه های خلاقانه برای تبلیغات می گذارند. این موضوع فراتر از خلاقیت است.
برای جذب مشتری نمی توانید فقط به برنامه های خلاقانه متکی باشید. بهترین کار این است که در صورت استفاده از تکنولوژی تبلیغات برنامه ریزی شده، مکان های مناسب و همچنین مخاطبان هدف خود را در زمان مناسب پیدا کنید.
این موضوع به ایجاد ارتباط با مشتریان فعلی ما کمک شایانی می کند.

این مطلب را از دست ندهید: 7 نکته کلیدی کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی ایمیل

دلیل پنجم: داده ها آینده هستند.

داده ها یکی از عناصر بسیارمهم برنامه های خلاقانه می باشد که همیشه در حال تغییر است و روز به روز هم پیچیده تر می شود. تبلیغ کنندگان برنامه های خلاقانه در حال حاضر از منابع اطلاعاتی متداولی استفاده می کنند؛ متداول ترین این منابع عبارتند از:
•    داده های جستجو/ دیجیتال
•    داده های ارائه دهنده تبلیغات
•    داده های CRM (داده های مربوط به تماس با مشتری)
•    داده های نظارت بر شبکه های اجتماعی
•    داده های موقعیت جغرافیایی و موبایل
•    داده های ارزیابی و بررسی رسانه های چاپی 
•    داده های کارت اعتباری
•    داده های فروش مشتری
•    داده های فروش 

اهمیت داده ها در تبلیغات خلاقانه

این صنعت روز به روز بیشتر به سمت مدل های بهینه سازی شده حرکت می کند؛ مدل هایی که از داده های با ارزش استفاده می کنند و به تحلیل این داده ها می پردازند. همین موضوع باعث می شود تا نسبت به رفتار مشتری دیگاه بهتری پیدا کنید.
قطعا در سال های آینده، داده ها و نحوه استفاده از آنها در پروسه تبلیغات برنامه ریزی شده برای افزایش سرمایه به موضوع بسیار مهمی تبدیل خواهد شد. 
ترکیب منابع اطلاعاتی با هم و تلاش برای بهینه سازی به افزایش بازگشت هزینه تبلیغات کمک شایانی می کند و این امکان را برای تبلیغ کنندگان فراهم می کنند تا در یک سطح کاملا شخصی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.
ترکیب داده ها با خلاقیت باعث می شود تا به نتایج بهتری دست یابیم. چرا که این ترکیب کمک می کند تا داستان سرایی به بهترین حالت خود برسد. با داستان سرایی تعاملی، تبلیغ کنندگان می توانند به حداکثر میزان ROI،  نرخ تبدیل بیشتر و همچنین سطح مشخصی از قابلیت پیش بینی برسند.

خب در این مقاله با پنج دلیل اهمیت برنامه های خلاقانه آشنا شدید. 
این موضوعی است که در گذشته وجود داشته است، امروز هم وجود دارد و در آینده هم خواهد بود. قطعا باید برای تک تک مشتریان خود منتظر داده های پییچده تر، بهترین روش های بهینه سازی استراتژیک و خلاقیت های سفارشی باشیم.
قطعا باید اطلاعات خود را در زمینه بهبود و ارتقای استراتژی های تبلیغاتی با برنامه های خلاقانه بالا ببرید.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است