7 نکته کلیدی کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی ایمیل

سی یو وب 1400.03.22 1313 1 0

فرستادن ایمیل، چه مربوط به کار و چه برای امور شخصی شما، کار سختی نیست؛ چون نه به امضا زدن و نه به بازخوانی کردن نیاز دارید. اما وقتی صحبت از تبلیغ نویسی از طریق ایمیل یا کپی رایتینگ ایمیل، برای بازاریابی شما می شود، موضوع  به این آسانی ها هم نیست.
متوسط بازده سرمایه گذاری برای بازاریابی از طریق ایمیل، به ازای هر 1 دلار هزینه، 42 دلار است. این مقدار برای هر کسب و کاری بازده چشم گیری است.
در این مقاله، ما تمام آنچه برای پیشرفت در حوزه ی تبلیغ نویسی ایمیل، به آن نیاز دارید را توضیح می دهیم، که شامل موارد زیر است:


تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ ایمیل چیست؟ 

هفت روش برای بهبود تبلیغ نویسی ایمیل

بهبود CTR سایت به کمک تبلیغ نویسی ایمیل
 

تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ ایمیل چیست؟ 

تبلیغ نویسی ایمیل، فرآیند نوشتن ایمیل برای مشتریان فعلی یا مشتریان آینده، با هدف تبدیل مخاطبان به مشتری است. این تبدیل مخاطبان به مشتری، می تواند به شکل دریافت پاسخ ایمیل، ثبت نام یا حتی خواندن وبلاگ های سایت شما باشد.نتیجه ایمیل مارکتینگ هر چه که باشد، محتوای ایمیل باید برای رسیدن به این هدف تمام تلاشش را بکند.  
بخاطر داشته باشید که این بدان معنا نیست که هر ایمیلی که با هر هدفی ارسال می کنید، به تبلیغ نویسی فوق العاده ای نیاز دارد. وقتی می خواهید درباره ی تغییر زمان جلسه هفتگی، به ایمیل رئیس خود پاسخ دهید، تبلیغ نویسی نیاز نیست؛ اما برای ارسال یک خبرنامه هفتگی، با موضوع به روزرسانی های جدید کسب و کار و پیشنهاد محتوای جدید سایت، به تبلیغ نویسی نیاز است.
اکنون که توضیح دادیم که تبلیغ نویسی ایمیل چیست، بیایید نکات اصلی برای یک تبلیغ نویسی حرفه ای ایمیل، که سبب بهبود عملکرد ایمیل می شود را بررسی کنیم.

هفت روش برای بهبود تبلیغ نویسی ایمیل 

اگر می خواهید برای ارتباط با مشتریان فعلی یا مشتریان آینده خود ایمیل ارسال کنید، یاد گرفتن تبلیغ نویسی برای کسب و کار شما ضروری است. تبلیغ ایمیلی فقط نشان دهنده برند شما نیست؛ بلکه فرصتی است که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به اهداف بازاریابی خود دست یابید.

در اینجا مواردی را برای بهبود کپی رایتینگ ایمیل و استفاده بهینه از آن برای کسب و کارتان را آورده ایم.

1.هدفتان را تعیین کنید. 

اگر هدفی را تعیین نکنید، چگونه می توانید تشخیص دهید که هدفتان از ایمیل زدن برآورده شده است یا نه؟
اگر شما درباره معنای موفقیت و هدفتان تصمیم گیری نکرده باشید، در حقیقت روشی ندارید که میزان موفقیت ایمیل مارکتینگ و تبلیغ نویسی ایمیل را بسنجید.
هر ایمیل هدفی خاصی را دنبال می کند، این هدف می تواند ثبت نام آزمایشی رایگان، بازدید پست وبلاگ یا دانلود یک فایل باشد. تعیین یک هدف، بهترین راه برای سنجش موفقیت ایمیلتان است. همچنین بهترین روش برای اطمینان از این است که تبلیغ نویسی شما در جهت رسیدن به هدفتان کار می کند.

2. تبلیغ ها را ویرایش کنید. 

شما می دانید که ویرایش هر محتوایی مهم است. ویرایش تبلیغ ایمیل نیز به همین شکل است.
ایمیل شما باید بدون علائم نگارشی نابجا، اشتباهات گرامری یا جملات پرتکلف نوشته شود. در عین حال، ویرایش باید معنا دار بودن ایمیل های شما را تضمین کند.

متن ایمیل تبلیغاتی را ویرایش کنید

مطالب مرتبط : بازاریابی محتوایی : شناسایی مولفه ها و ابعاد اساسی به منظور ارائه مدل مفهومی

3.ایمیلتان را مختصر بنویسید.

روزانه بیش از 300 میلیارد ایمیل ارسال می شود. این تعداد خیلی زیادی است که حتی تصور آن دشوار است. همه ما روزانه ده ها ایمیل تبلیغاتی در صندوق ورودی خود دریافت می کنیم. اما چند درصد آن ها خوانده می شوند؟
نکته اینجاست با این همه اعلان رسیدن ایمیل در طول روز، می فهمیم که هر چه ایمیل کوتاه و مختصرتر باشد، بهتر است. در هنگام کپی رایتینگ ایمیل، موضوعی را که می خواهید بگویید را مختصر و مفید بیان کنید. این بهترین فرصت برای اطمینان از این موضوع است که که ایمیل شما به احتمال زیاد خوانده می شود.

4.همه چیز را متناسب با برندتان بنویسید. 

هنگام نوشتن یک تبلیغ ایمیلی، باید به خاطر داشته باشید که شخصی که آن را باز می کند با برند شما آشنا شده و ارتباط برقرار می کند. این ارتباط باید معنی دار باشد و برندتان نیز قابل شناسایی باشد. این بدان معنی است که این ایمیل باید صدای برند شما باشد، یعنی معرف ویژگی های برندتان باشد و از دستورالعمل های آن پیروی کند. برای تبلیغ نویسی ایمیل، این صدای برند است که باید به آن توجه داشته باشید.
اگر صدای برند شما رسمی و معتبر است، زبان ایمیل شما باید حرفه ای و واضح باشد. اگر صدای برندتان با بازی با کلمات همراه است، پس از شوخی یا لحن دوستانه تری استفاده کنید.

5. از پیش نمایش متن ایمیل (email text preview) استفاده کنید.

شما برای تبلیغ نویسی، محدودیت های زیادی دارید. موضوع ایمیل نمی تواند خیلی طولانی شود، متن ایمیل نیز باید کوتاه باشد. به همین دلیل استفاده از کل فضای موجود، از جمله فضای پیش نمایش متن ایمیل، برای شما بسیار مهم است.
این فضا، قسمتی از متن است که در کنار یا زیر خط موضوع ایمیل شما، در قسمت صندوق ورودی ایمیل، ظاهر می شود. بیشتر ابزارهای بازاریابی از طریق ایمیل، از جمله HubSpot وMarketo ، به شما این امکان را می دهند که متن را وارد کنید و از این فضا استفاده کنید.
یکی از بهترین راه ها، برای استفاده بهینه از فضای اضافی، این است که آن را با جملاتی که به موضوع ایمیل مرتبط است پر کنید تا در مورد متن ایمیل بیشتر توضیح داده شود؛ به سوالی که در قسمت موضوع آمده پاسخ دهید یا به سادگی ایده کلی را مطرح کنید .

از پیش نمایش متن ایمیل هنگام کپی رایتینگ استفاده کنید
 

6. CTA را به بهترین نحو بنویسید. 

دعوت به اقدام یا Call To Action، ممکن است مهمترین متنی باشد که می نویسید. اگر تبلیغ نویسی شما برای رسیدن به یک هدف خاص انجام می شود، CTA آخرین مرحله دشوار آن است. بنابراین باید خلاقانه و جذاب باشد تا خوانندگان شما را تشویق به اقدام مورد نظر شما کند.
در اینجا چند نکته برای نوشتن CTA آورده شده است:
•    از کلمات فعال استفاده کنید. کلمات فعال جذاب تر هستند. شما می خواهید خواننده شما با CTA به خوبی ارتباط برقرار کند و بر روی آن کلیک کند.
•    مشخص و واضح بنویسید. استفاده بیش از حد افعال مبهم و کلیشه ای، در عباراتی مانند «بیشتر ببینید» خوب نیست. پیشنهادات خود را با جملات بهتر بیان کنید، به طور مثال «هم اکنون ایده های بهتر را دنبال کنید» یا «امروز برای 10٪ صرفه جویی بیشتر کلیک کنید»
•    برندتان را به نمایش بگذارید. CTA خود را به عنوان فرصتی دیگر برای نشان دادن خصوصیات برندتان، در نظر بگیرید. منظور از این حرف این است که از کلمات و ایده هایی که با ماهیت برند شما مرتبط هستند، استفاده کنید.

استفاده از دکمه اقدام به عمل در تبلیغ نویسی ایمیل

مطالب مرتبط: 6 روش مقرون به صرفه برای جذب مشتری در بازاریابی آنلاین

7.تست کردن را ادامه دهید. 

هنگامی که جریان کار تبلیغ نویسی ایمیل خود را مشخص کردید یا الگوی ایمیل نویسی خود را تنظیم کردید، ممکن است که فکر کنید مهارت کپی رایتینگ ایمیل را یاد گرفتید. اما مسئله این است که شما برای پیشرفت و اطمینان از این مسئله باید بیشتر تست کنید.
تست کردن تبلیغ نویسی به روشA / B تست، راه بسیار خوبی برای اطمینان از بهتر شدن ایمیل ها و پیشرفت تبلیغ نویسی شما است. بنابراین با قرار دادن دو موضوع ایمیل، دو CTA و سپس عنوان های متن ایمیل، تست را شروع کنید تا میزان باز شدن ایمیلتان، خوانده شدن آن و تبدیل مخاطبان به مشتریان را تست کنید و به این روش، همه چیز را تضمین کنید.

بهبود CTR سایت به کمک تبلیغ نویسی ایمیل

وقتی از ایمیل مارکتینگ، برای جلب مخاطبان و ساختن مجموعه ای از مشتریان خود استفاده می کنید، باید روی تبلیغ نویسی ایمیل خود تمرکز کنید. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است ایمیل ارسالی شما جذاب باشد و برندتان را به خوبی معرفی کند. به همین دلیل رعایت این نکات برای ماندن در مسیر پیشرفت مهم است.

برای یادآوری، در اینجا نکاتی درباره تبلیغ نویسی ایمیل که در متن بالا آورده شد را دوباره مرور می کنیم:

1.    هدف تان را تعیین کنید.
2.    تبلیغ ایمیلتان را مختصر و کوتاه بنویسید.
3.    همه چیز را متناسب با برندتان بنویسید.
4.    از متن پیش نمایش ایمیل (email text preview) استفاده کنید.
5.     متن CTA را به بهترین نحو بنویسید.
6.    تست و آزمایش ایمیل ها را ادامه دهید.


حالا می توانید از راهنمایی های این مقاله کمک بگیرید و برای طراحی یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق، تبلیغ های جذاب، هدفمند و موفقی بنویسید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است