آیا اینترنت ماهواره ای به ایران می رسد ؟

سی یو وب 1402.08.09 273 0 0

به گزارش از ایسنا، موضوع فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران به مدت چند ماه مورد توجه قرار گرفته است. در این مدت، تعدادی از پیام رسان‌های خارجی نیز محدود شدند و مسئولان کشور از جمله وزیر ارتباطات در مورد شرایط قانونی فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران نظر داد.
استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در برخی کشورها قبلاً آغاز شده بود و در ایران نیز به طور محدود انجام می‌شد. با تأکید مقامات، تنها زمانی که این فناوری به صورت قانونی در کشور فعالیت کند، از آن استقبال می‌شود.
در این زمینه، در آخرین جلسه "هیات مقررات رادیویی اتحادیه بین المللی مخابرات" (RRB)، شرکت اسپیس ایکس متعهد شد به همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای پایبند باشد. این تصمیم بر اساس بررسی مستندات و مدارک تکمیلی ایران در مورد فعالیت بدون مجوز ماهواره‌ای استارلینک در ایران اتخاذ شده است. در جلسه RRB، خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه شده توسط شرکت اسپیس ایکس به خلاف مقررات بین‌المللی شناخته شد و از شرکت اسپیس ایکس و کشورهای مرتبط خواسته شد که به طور فوری اقدامات لازم برای انطباق با قوانین ایران را انجام دهند و مجوز مورد نیاز را از مقامات مربوطه دریافت کنند. 


با این تصمیم، گامی مهم در جهت قانونی کردن فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران برداشته شده و این امکان به هموطنان ارائه می‌شود تا از این خدمات به صورت قانونی بهره‌مند شوند.
فناوری اینترنت ماهواره‌ای ایده اصلی میلیاردر علاقه‌مند به فضا، به عنوان یک رویکرد نوین برای فراهم کردن پوشش گسترده اینترنت در سراسر جهان معرفی شد. این فناوری توسط ایلان ماسک و شرکت اسپیس ایکس به عنوان یک انقلاب در دسترسی به اینترنت پرسرعت در سرتاسر جهان تبلیغ شد. اینترنت ماهواره‌ای بیشتر در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دسترسی به اینترنت معمولی ناممکن یا کیفیت آن پایین است. 
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است