6 تفاوت بزرگ بین بازاریابان قوی و ضعیف محتوا

سی یو وب 1397.03.22 2246 0 0

بازاریابی محتوا چندان آسان به نظر نمی‌رسد. برای برخی، این تنها مساله‌ای است که با جالب‌ترین ایده‌ای که می‌تواند به سرعت توجه خواننده را جلب کند، مطرح می‌شود . برای دیگران، تولید یک اثر با حق کپی رایت و اطمینان از اصالت تالیف یا تولیدی . با این حال، عوامل دیگری نیز وجود دارند که در تقویت تعامل برای یک کسب‌وکار آنلاین نقش دارند.

آیا بازاریابان خبره ای هستند ، که دقیقا بدانند چه کاری در تهیه خوراک(Feed) برای نیازهای مشتری انجام دهند، و کسانی هستند که تمایل دارند پارامترهای کلیدی که می‌توانند تفاوت زیادی در فعالیت‌های بازاریابی محتوی ایجاد کنند را نادیده بگیرند؟ در این مقاله آموزش بازاریابی محتوا 6 موضوع به شما معرفی می شود ، که این دو نوع بازاریابان محتوا اغلب در این موارد با هم متفاوت هستند:

 

کیفیت برتر از کمیت

مهم‌ترین چیزی که در بازاریابی محتوا باید در نظر بگیرید کیفیت است. به احتمال زیاد بازدیدکنندگان سایت اگر چیز ارزشمندی از آن دریافت کنند، باز هم به سایت شما باز خواهند گشت و اصطلاحا شما را bookmark  می کنند.

یکی از مطالعاتی که به بررسی رفتار رسانه‌های اجتماعی پرداخته به این نتیجه رسیده‌است که ۹۴ درصد از پاسخگویان در ابتدا فکر می‌کنند که چگونه اطلاعاتی که آن‌ها در اینترنت به اشتراک می‌گذارند به نفع مردم است. ایجاد محتوای قوی که خواننده داشته باشد نه تنها بازار هدف برند ، بلکه فراتر از مخاطبان خود را جذب خواهد کرد.

حتی اگر یک وب سایت هر هفته یک پست ،۵۰۰ کلمه‌ای را منتشر کند ، مخاطبین آن‌ها در صورتی که محتوای آن فاقد کیفیت لازم باشد ، به آن سایت باز نمی گردند. بهترین روش ، شروع کوچک با کیفیت عالی است. برای مثال، آن‌هایی که نسبتا جدید هستند می‌توانند با ۷۰۰ کلمه از محتوای صیقل یافته شروع کنند و ماهی یک یا دوبار محتوای با کیفیت منتشر کنند، سپس زمانی که ترافیک سایت بهبود یافت تعداد محتوای خود را افزایش دهند .

 

اهمیت دادن به تحقیقات

هر بازاریاب با محتوای هوشمند، باید آگاه باشد که انجام تحقیقات کافی،بخش بنیادی فرآیند تولید محتوای موثر است. در نظر بگیرید مخاطب جستجوگر هوشمند است ، اگر مخاطبان شما  متوجه شوند که اغلب محتواهای  سایت شما که  به طور مرتب از آن بازدید می‌کنند نادرست است، برند شما و  و ب سایت شما در بلک لیست مخاطب قرار گرفته و آن را رد می کند ، حتی اگر همت کرده و محتواها را اصلاح کنید کار سنگینی برای بازگشت مخاطبان پیش رو خواهید داشت . تبادل لینک  با دیگر وب سایت‌ها اقدام دیگری است که باید با دقت انجام شود تا اطمینان حاصل شود که منابع آن وب سایت معتبر و دقیق هستند تا شما به واسطه بد نامی یک وب سایت ، بدنام نشوید .

تحقیقات ،هسته هر فعالیت تبلیغاتی مطلوب و بازاریابی است که کسب‌وکار را به نتیجه نهایی و دلخواه خود نزدیک‌تر می‌کند. این کلید درک بهتر مخاطبین است . با بررسی کلمات کلیدی عالی ، با استراتژی مطلوب و با انتشار محتوای دقیق و کاربردی ، در رتبه های بالای جستجو قرار گرفته و در این صنعت پایدار بمانید .

ابزارهای آنلاین برای کمک به بازاریابان محتوا در یافتن این که چه موضوعاتی محبوب هستند هر روز در حال افزایش  و توسعه هستند ،  شما می توانید برای تحقیقات و رصد موضوعات جالب برای مخاطبان از این ابزارها استفاده کنید. برخی از این موارد عبارتند از : BuzzSumo ، EpicBeat ، Sprout Social و Oktopost .

نگهداشتن کاربر در سایت

ساخت و نگهداری یک مخاطب

کارشناسان بازاریابی محتوا توافق دارند که اگر محتوای برند برای همه ایجاد شود، برای هیچ کس ایجاد نمی شود. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار آنلاین ، پنج نوع مختلف مخاطبان را هدف قرار دهد، اما با استفاده از تنها یک استراتژی محتوا ، احتمال این که موفق شود بسیارکم  است. در ابتدای هر کمپین بازاریابی محتوا ، یک سوال اساسی این است: که این محتوا برای کدام دسته ، گروه و یا جامعه مخاطبان برنامه ریزی شده و قرار است مخاطبان هدف چه چیز را دریافت کنند؟

برای رشد کسب و کار ، باید بر نیازهای مشتریان خود تمرکز داشته باشید. و آن  شامل اطلاعاتی است که آنها برای اطلاع از محصول ، خدمات و در نتیجه خرید نیاز دارند . این ها فقط برخی از موضوعاتی هستند که می توانند در محتوای آنلاین برند شاخص شوند.

همچنین لازم به ذکر است که تمرکز بیش از حد بر محصولات برند شما می تواند مخاطبان  شما را از ادامه همراهی شما زده کند ، در فرهنگ ایرانیان تبلیغ یا تعریف بیش از اندازه مخاطب را می رنجاند ، البته صرف ایران نیست ، اما آستانه تحمل در ایران پایین تر است . محتوای شما باید به مخاطب کمک کند ، جواب سئوالی را بدهد ، آگاهی و دانش فنی بدهد و خلاصه باید برای مخاطب مفید باشد تا در وب سایت شما بماند و در صورت جذابیت به مابقی بخش های سایت هم سرکشی کنید .

البته، ایجاد یک نوع مخاطب کافی نیست ،هدف این است که این ترافیک ورودی  را به مشترکین تبدیل کنید. این کار نیاز به محتوای جذاب و قدرتمند و تبلیغات زیرپوستی و عمیق نیاز دارد.

برای رسیدن به این هدف، تکنیک های متعددی وجود دارد که متخصصان بازاریابی موفق ، آن را استفاده کرده اند. اشتراک مبتنی بر ایمیل همچنان به عنوان قابل اطمینان ترین روش در حفظ کاربران  است که به عنوان یک ارتباط شخصی به آن اضافه می شود.

سایر روش های موثر عبارتند از: اشتراک های SMS ، نوتیفیکیشن بر روی مرورگر  و تعامل با کابران  رسانه های اجتماعی.

 

مدیریت پروژه

گردش کار سیستماتیک و سازمان‌یافته برای هر پروژه ضروری است. آمار نشان می‌دهد که ۵۶ ٪ از موفق‌ترین بازاریابان محتوا بر جریان قوی مدیریت پروژه در فرآیند ایجاد محتوا تکیه دارند.

اگر یک مدیر پروژه خوب برای نظارت بر تیم وجود نداشته باشد ، موارد بسیاری وجود دارند که بازاریابی محتوا با مشکلاتی روبرو می‌شود. پروژه‌ها ممکن است در بازده زمانی کوتاه با تغییرات مختلفی روبرو شوند  و یا شاید نیاز باشد کانال های توزیع و انتشار محتوا نیاز به تغییرات سریع داشته باشد ، یک مدیر پروژه خوب ، یا بازار محتوای حرفه ای همیشه با پلن های متعدد  آماده تغییر خواهد بود .

با مدیریت پروژه خوب، جدول زمانی ایجاد محتوا می‌تواند مشخص و پی‌گیری شود. مدیران پروژه آنجا هستند تا کارها را به درستی تعیین کنند و روند پیشرفت هر یک از اعضا را پی‌گیری کنند. آن‌ها باید اهداف واقع گرایانه ای داشته باشند و به شدت سازماندهی شوند.

سازندگان محتوای خوب که توسط استراتژیست‌ها بزرگ رهبری می‌شوند ، یک تیم بازاریابی محتوای برجسته را تشکیل می‌دهند که برای موفقیت آماده می‌شوند.

 

توجه به داده‌ها

با توجه به یک نظرسنجی، چالش‌های اصلی بازاریابان محتوا ، امروزه شامل تولید محتوای اثربخش ، اندازه‌گیری اثربخشی محتوا، و اندازه‌گیری بازده بازاریابی محتوا است. همه اینها می‌توانند با توجه به تجزیه و تحلیل وب سایت مورد بررسی قرار گیرند.

مطالعه معیارهای تعامل می‌تواند به بازاریابان محتوا کمک کند تا بفهمند چه نوع محتوایی برای انتشار و نظارت بر پیشرفت هر استراتژی بازاریابی محتوا وجود دارد .

پروژه‌های بازاریابی محتوایی شکست می خوردند که غالبا قادر به بررسی اطلاعات مربوط به تعامل   ROI  نیستند ، تحلیل نادرست یا عدم توانایی در تحلیل ، خلاقیت و واکنش گرایی را از پروژه سلب نموده و پروژه را بلا اثر می کند . بدون اندازه‌گیری نتایج محتوای منتشر شده ، دانستن اینکه چه نوع مطالب به طور پیوسته منتشر می‌شوند دشوار می‌شود.

بازاریابان محتوا بر اساس  مطالعه داده های پیش از این می‌دانند که چه نوع داده‌ای برای ردیابی  عملکرد محتوا نیاز دارند ، داده هایی مانند مشتریان وفادار، بازدید کننده‌های ماندگار، کلیک ها بر حسب نرخ، صفحه فرود، و رتبه‌بندی کلمات کلیدی . ارزیابی این نتایج قطعا می‌تواند فرآیند ارزش یابی  پست‌های محتوایی را ساده و موثر کند.

بازاریابی محتوا - استراتژی محتوا

بهبود پیوسته محتوا

در هر قدم از این فرآیند ، انتقاد  یکی از تاکتیک‌های بسیارموثر  است که در پروژه‌های بازاریابی محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این امر مستلزم جستجوی  ایده‌ها ی جدید ،  فراتر از منطقه آسایش  فردی  ، برای بهبود فعالانه میزان موفقیت یک کمپین است.

بهترین بازاریابان محتوا استفاده از کانال‌های مختلف در زمان های مختلف و به زنگا نمی هراسند ، به خصوص اگر یک رسانه  در سطح متوسط  ، دیگر کار نکند.

مجموعه وسیعی از ابزارهای بازاریابی وجود دارد ، که می‌تواند برای رشد برندهای  آنلاین مورد استفاده قرار گیرد، آزمایش با آن‌ها به جای چسبیدن به یک منبع می‌تواند راه طولانی را در زمان کمتری طی کند.

دنیل رز بخشی از تیم بازاریابی در www.Roubler.com/za - یک برنامه زمانبندی و لیست نرم‌افزاری است. ماموریت آن‌ها تغییر روشی است که جهان آن را مدیریت می‌کند.

 

 

 

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است