برنامه ریزی برای بازاریابی محتوا در سال 2018

سی یو وب 1396.08.28 3346 0 0

با سپری شدن روزهای پایانی سال 2017 و آغاز سال جدید میلادی ،لازم است تمامی کسب و کارها برای بازاریابی محتوای خود، با توجه به تغییراتی که انتظار می رود در سال آینده صورت گیرد، از هم اینک شروع به برنامه ریزی جدید نمایند.

اول از همه ، می بایست در این مورد فکر کنیم که در سال 2018 چه برنامه هایی خواهیم داشت ؟ و چه تغییراتی را در برنامه بازاریابی محتوایی خود باید اعمال نماییم؟

مهم است که برای پاسخ به این سئوالات، نتایجی را که از عملکرد ها و استراتژی های خود در سالی که گذشت به دست آورده ایم  را مورد بررسی قرار دهیم. اگر ما هر سال از یک استراتژی و عملکرد ثابت استفاده کنیم، فرصت های رشد کسب و کار خود را از دست خواهیم داد. پس باید درمورد آنچه که در آینده ممکن است رخ دهد ، فکر کنیم و رویکرد خود را در بازاریابی محتوا نسبت به تحولات سال آینده، تغییر دهیم.

در اینجا تغییراتی را که پیش بینی می شود در سال 2018 برای بازاریابی محتوا اتفاق خواهد افتاد، بررسی می کنیم.

         افزایش اهمیت محتوا بصورت فیلم یا Video content

درسال آینده ، براهمیت محتوا بصورت فیلم و یا  Video content بیش از پیش افزوده خواهد شد . ویدئوها برای مخاطبان بسیار جذاب تر از متن ها و حتی عکسها هستند و توجهات اکثر مردم را بخود جلب می کنند ،که این مسئله  باعث ایجاد تعامل بیشتر و افزایش آراء مخاطبان بصورت قابل توجهی می شود.

بنابراین استفاده از ویدئوها برای بازاریابی محتوا کسب وکار ، علی الخصوص استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی تأثیر بسزایی دارد.

در سالهای پیشین ، ویدئو مارکتینگ ( Video content ) مشکلاتی را برای بسیاری از کسب وکارهای کوچک ایجاد  می کردند ، زیرا کسب و کارهای کوچک به دلیل بودجه تولیدی اندک ، هزینه و تکنولوژیهای لازم جهت  تهیه ویدئو مارکتینگ را نداشته و از رقابت دراین عرصه باز می ماندند.

اما امروزه ، دیگر برای تهیه و تولید فیلم  ، هزینه زیادی لازم نیست ، و ما قادرهستیم از طریق گوشیهای تلفن همراه خود که دارای دوربین های فوق العاده با کیفیتی هستند و همچنین با کمک نرم افزار های جانبی مختلف ، به راحتی فیلم های خود را تهیه و تولید کنیم . و به سادگی یک فیلم را بین شبکه های مختلف اجتماعی خود به اشتراک گذاریم.

           حتی گذاشتن فیلم ها بصورت زنده ( live ) خیلی آسان در شبکه های اجتماعی امکان پذیر می باشد.

         افزایش اهمیت سئو ( SEO ) در سال 2018

بسیاری از صاحبان کسب و کارها ، در سالهای اخیر به شدت به رسانه های اجتماعی متمرکز شده اند . که نتیجه آن کسب موفقیت در معرفی برند خود و افزایش مخاطبانشان است .

مسلماَ همه ما با کسب تجربه ، از تغییرات بوجود آمده  در رسانه های اجتماعی  و نتایج آن را در سئو نیز مشاهده کرده ایم . مردم  معمولاَ از مواردی که در سایتهای دیگران برایشان ناخوشایند و خسته کننده به نظر می آید ، درس گرفته و سعی     می کنند این نکات منفی را در سایت خود برطرف کنند . و این کار باعث بهبود سازی سئو می گردد.

تلاش برای سئو یک سرمایه گذاری طولانی مدت می باشد که می توان از سود آن برای سالهای متمادی بهره برد.

یک پست عالی، که به خوبی بهینه سازی شده باشد و بتواند رتبه بالایی را از آن خود کند ، می تواند برای سالها ترافیک سایت را به سمت افزایش بیشتر ترافیک ، هدایت کند.

ایجاد یک سایت قدرتمند از طریق توسعه محتوا و لینکهای جذب کننده ، قطعاَ منجر به افزایش رتبه کلمات کلیدی و ترافیک وب سایت می شود. و تجربه ثابت کرده است ،  چنانچه استراتژی قدرتمندی برای سئو سایت اعمال کنیم ، ترافیک سایت و تعداد مخاطبان هرساله ، 100 درصد ، افزایش خواهد یافت.

 

        تمرکز بر تولید محتوا بصورت مستمر

همواره ما باید بر روی ایجاد محتوای با کیفیت متمرکز باشیم  و این روند را ادامه دهیم . شاید تعداد محتوا کم باشد ولی مهم این است که همیشه محتوای باکیفیتی را تهیه و تولید کنیم . که این استمرار و ثبات در ایجاد محتوای با کیفیت، کلید موفقیت در عرصه بازاریابی محتوا است. چون مخاطبان باید بدانند که چه انتظاراتی از ما داشته باشند!

       یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی

هرروزه تعداد زیادی محتوا تولید می شود و یکی از بزرگترین چالش ها عدم وجود یک استراتژی یکپارچه برای محتوا در شبکه های مختلف اجتماعی می باشد. واقعاَ نمونه های اندکی از یک استراتژی محتوایی یکپارچه و هماهنگ به مرحله اجرا رسیده اند.

ضروری است که ما یک استراتژی را برای بازاریابی محتوا خود ایجاد کنیم تا یک پیام واحد را ازطریق شبکه های اجتماعی مختلف بشکل های گوناگون به مخاطبان برسانیم .این پیام واحد از تمامی شبکه های اجتماعی ما ، کمک می کند تا مخاطبان بدانند چه انتظاراتی از ما داشته باشند و ارتباط بهتری با ما برقرار کنند.

یکی از مسائلی که به بازاریابی محتوا آسیب می زند ، افرادی هستند که دارای سندرم شی درخشان می باشند. این افراد ، درباره به بازار آمدن یک شبکه اجتماعی جدید می شنوند و سریعاَ به سراغ آن شبکه اجتماعی رفته و عضو آن می شوند چراکه می خواهند آنجا هم حضور داشته باشند و به قول معروف از دیگران کم نیاورند. پس بنابراین ممکن است مخاطبان ما یک روز در یک شبکه باشند و یک روز نباشند . مانند viber که یک زمانی بسیار پرطرفدار بود ولی به محض آمدن تلگرام ، همه به سمت استفاده از تلگرام آمدند و دیگر استفاده از viber منسوخ گردید. در کل ، در دنیای رسانه های اجتماعی آمدن یک شبکه جدید برای مدت کوتاهی، محبوبترین شبکه می شود ولی پس از گذشت مدت زمانی ، شور وشوق نسبت به آن به سرعت از بین می رود .

در بازاریابی محتوا مهم نیست که ما در تمامی شبکه های اجتماعی فعال باشیم . مهم این است که بررسی کنیم تا متوجه شویم کدام شبکه اجتماعی بیشترین ترافیک را برای سایت ما موجب می شود ، تا زمان و تلاش خود را جهت ایجاد محتوا برای آن شبکه متمرکز نماییم.

با توجه به مباحثی که در بالا ذکر گردید ، برای اینکه بدانیم چه تغییراتی را در سال آینده باید در برنامه محتوای خود اعمال کنیم. می بایست در این مورد فکر کنیم که امروز در چه جایگاهی ایستادیم و می خواهیم در سال آینده چه موقعیتی را کسب کنیم!

پس الان زمان بسیار مناسبی است که  تغییرات و کار برنامه ریزی را برای برنامه های سال آینده را شروع نمائیم . یعنی در کدام بخش شرکت باید تغییراتی ایجاد کنیم ؟ آیا کارهای مربوط به بخشهای SEO ، رسانه های اجتماعی و بازاریابی محتوا ، از طریق افراد و گروههای مختلف انجام می شود ؟ اگر چنین است ، ما پیشنهاد می کنیم راهی را پیدا کنید تا عملکرد همه بخشها به سمت یک هدف هدایت شوند. این کار به یک استراتژی محتوا یکپارچه نیاز دارد . تا  تمامی عملکردهای مختلف یک سازمان را از یک هسته مرکزی برخوردار کند و همگان را به یک هدف برسانند .و این مسئله مهمی است زیرا مؤفقیت کسب وکار ما را در بخش بازاریابی محتوا ،تضمین خواهد کرد.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است