بروزرسانی پنل درباره این نتیجه گوگل

سی یو وب 1400.05.02 886 0 0

گوگل به تازگی ویژگی جدیدی با عنوان "درباره این نتیجه" (About This Result) را به صفحه نتایج جستجو اضافه کرده است که اطلاعات جالبی درباره علت جایگاه آن سایت در نتایج، نشان خواهد داد.

گوگل اعلام کرده است که پنل "درباره این نتیجه" را با اطلاعاتی در مورد اینکه چه عواملی باعث رتبه بندی یک صفحه در نتایج جستجوی گوگل شده اند، گسترش می دهد. از این پس، هنگام مشاهده پنل درباره این نتیجه، جستجوگران اطلاعات بیشتری درباره نتایج مشاهده می کنند تا به آن ها کمک کند تا درک کنند کدام یک از آن ها برایشان مفید است.
این همان چیزی است که به جستجوگران عادی کمک می کند تا بهترین نتیجه را با توجه به جستجوی خود بیابند، اما به سئوکاران بینش منحصر به فردی ارائه می دهد که فاکتورهای رتبه بندی برای نمایش یک سایت در نتایج برای یک پرسش مشخص را پیدا کنند.

در اینجا مثالی از صفحه به روز شده درباره این نتیجه، برای پرسش "نحوه پخت ماهی در فر" آورده شده است:

اطلاعات پنل درباره این نتیجه

در مثال بالا گوگل به دلیل عوامل زیر آن صفحه خاص را به ازای پرسش ذکر شده، ظاهر کرده است:

  • کلمات موجود در پرسش، با کلمات موجود در صفحه مطابقت دارد.
  • کلمات مرتبط با کوئری، با کلمات موجود در صفحه مطابقت دارد.
  • محتوای صفحه به همان زبان جستجوی ارسالی است.
  • موقعیت جستجوگر در ایالات متحده، باعث اهمیت ویژه این صفحه شد.

علاوه بر برجسته کردن اصطلاحات منطبق، اصطلاحات مرتبط و ارتباط محلی، پنل About This Result همچنین می تواند اطلاعات مربوط به پیوندهای ورودی را نشان دهد.

همچنین در این پنل می تواند این اطلاعات را به کاربر نشان بدهد که به دلیل این که سایر سایت ها با عبارت مورد جستجوی کاربر به این سایت لینک داده اند، این سایت را در نتایج ظاهر کرده است.
برخی از اطلاعات مشخص شده در پنل درباره این نتیجه، نشان داده اند که از تصاویر صفحه، به عنوان عامل ارتباط با کوئری کاربر استفاده می کند.
این میزان تلاش گوگل برای جستجوگران به این دلیل است که می توان از این اطلاعات برای پالایش پرس و جو برای نتیجه بهتر استفاده کرد. برای کاربران عادی، این پنل، تکنیک ها و تنظیماتی را ارائه می دهد که می تواند برای تغییر جستجوها برای به دست آوردن صفحات مرتبط تر، مورد استفاده قرار گیرد.

گوگل در متن اعلامیه خود چنین توضیح می دهد:
“به عنوان مثال، اگر معمولاً به انگلیسی جستجو می کنید، اما می خواهید به زبان دیگری یا از منطقه دیگری نتیجه بگیرید، پنل درباره این نتیجه، تنظیمات را آسان تر می کند.
حتی ممکن است بخواهید جستجوی خود را دقیق تر تنظیم کنید. تصور کنید در جستجوی "بهترین کفش های دویدن" هستید؛ اگر چه معمولاً برای گوگل مفید است که نتایج مربوط به مفاهیم مرتبط را ارائه دهد، اما در این مورد با سرچ "کفش های مخصوص دویدن"، شما واقعاً به دنبال کفشی هستید که برای آهسته دویدن بهینه شده باشد.
پنل درباره این نتیجه، به شما نکاتی را نشان می دهد که چگونه می توانید به خواسته خود برسید. به عنوان مثال، می توانید برای به دست آوردن نتایجی که دقیقاً آن کلمات را ذکر می کنند، علامت نقل قول را در اطراف یک کلمه یا عبارت قرار دهید یا از علامت منفی استفاده کنید تا کلمات خاصی را از جستجوی خود حذف کنید. “

برای بازاریابان و سئوکاران، این پانل نگاه جالبی به چگونگی تعیین ارتباط گوگل توسط هر نتیجه ارائه می دهد.
قبل از این به روزرسانی، About This Result فقط اطلاعات مربوط به منبع محتوا و اینکه آیا اتصال وب سایت امن است یا نه، را نشان می داد؛ اما اکنون حاوی داده های زیادی در مورد سیگنال های مرتبط با رنک بندی نتایج یک جستجو و کوئری است.
این به روزرسانی، اکنون برای 10٪ از کاربران واجد شرایط، فعال است و به تدریج به 100٪ می رسد. پنل های توسعه یافته برای برنامه ریزی در ماه های آینده، به زبان انگلیسی در ایالات متحده در دسترس هستند.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است