فایرفاکس تکنولوژی هایی که شما را در وب ردیابی می کنند ، بلاک می کند.

سی یو وب 1397.06.08 1888 0 0

توقع کارایی بیشتر و حفظ حریم خصوصی - نارضایتی از شرکتهای آنلاین تبلیغاتی

فایرفاکس (Firefox) خود را به عنوان مرورگری که انتخاب هر کسی که به دنبال حفظ حریم شخصی است ، معرفی کرده است.این رقابت منجر به معرفی تکنولوژی شد که آن را حفاظت از ردیابی نامیده است.

با انتشار فایر فاکس نسخه 57 در 2017 (اولین نسخه فایرفاکس کوانتم) که به  فایرفاکس نیروی جدیدی برای رقابت با google chrome داد ، موزیلا (Mozilla) امکان بلاک نرم افزارهای وب سایتی را داد که کاربر را در وب ردیابی می کردند.ردیابها به تبلیغ کنندگان کمک می کنند تا از شما پروفایل دقیقی بر اساس آنچه در وب دنبال می کنید ایجاد کنند و بر اساس آن آگهی هایی برای شما نمایش دهند.ردیاب ها به معنی بارگذاری کندتر وب سایت ها و استفاده از دیتای شبکه شما و مصرف باتری بیشتر است.

Nick Nguyen  یکی از مدیران فایرفاکس در پست وبلاگ خود نوشت :"در آینده نزدیک - بطور پیشفرض- فایرفاکس با مسدود کردن ردیابی ، کاربران را محافظت می کند.همچنین یک مجموعه کنترل مشخص جهت اطلاعاتی که می خواهند با سایتها به اشتراک بگذارند ، در اختیار کاربر قرار می دهند."

صنعت تبلیغات آنلاین ، معایب و مزایایی دارد.آنها وب سایتهای بیشماری را تامین می کنند.بنابراین یک تصمیم ساده نیست.این کار فایرفاکس با استفاده 250 میلیونی کاربرانش گسترش می یابد.

ردیابی در معرض خطر است. هر چند هم اکنون هم کاربران با نصب افزونه هایی مثل Ghostery و Privacy Badger ، ردیابی را مسدود می کنند.شاید مهمتر این باشد که اپل نیز مسدود کردن برخی از ردیاب ها با حفاظت هوشمندانه ردیابی در مرورگر Safari خود را آغاز کرده است.Brave  ، بطور پیش فرض تمام ردیابها را مسدود می کند.

مسدود کردن ردیابها ممکن است برای برخی وب سایتها مشکل ایجاد کند ، اما مطالعه موزیلا در سال 2017 نشان داد که مردم مشکلات کمی را با فعال کردن  حفاظت ردیابی گزارش داده اند.

حفاظت ردیابی همچنان در فایرفاکس (Firefox)  ادامه دارد ، از ماه نوامبر که این ویژگی اضافه شده تا کنون مردم بطور پیوسته آن را فعال کرده اند.1.3 درصد مردم دنیا حفاظت ردیابی را فعال کرده اند ، پیش از آنکه فایرفاکس آن را بطور پیش فرض فعال کند.این رقم در امریکا 2 و در فرانسه 3 درصد است.

موزیلا بطور دقیق نحوه کار محافظت ردیابی را توضیح نداده است.اما گفته به افراد دو گزینه می دهد. یکی شرایطی که ردیابها سرعت سایت را کند کرده اند و دیگری هنگامی که ردیابی سایت از طریق شخص ثالث صورت می گیرد.به عبارت دیگر، از سازمانهایی که محتوایی مانند تبلیغات را به ناشر واقعی وب سایت ارائه می دهند.

 

برای دانلود آخرین نسخه فایرفاکس کلیک نمایید.

 

منبع : cnet


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است