گوگل دقیق ترین دستیار مجازی ، الکسا دستیار مجازی با بیشترین بهبود

سی یو وب 1397.03.30 1863 0 0

دو تحقیق در رابطه با جستجوی صوتی و دستیار دیجیتال در این هفته منتشر شد. یکی از مشاوران Temple  و دیگری از آژانس دیجیتال ROAST .

دومی روی گوگل و جستجوی صوتی روی 22 عنوان تحقیق کرده است و تحقیق Temple مقایسه دستیار های مجازی با توجه به دقت و حجم پاسخ است.

گزارش Temple  به دنبال مطالعه دستیار دیجیتال خود در 2017 است بنابراین می تواند نشانه هایی ازچگونگی تغییرات جستجو صوتی و بهبود آن در سال گذشته را ارائه بدهد.

تحقیق 2018 شامل 5000 درخواست و مقایسه الکسا (Alexa)، کورتانا (Cortana)، دستیار گوگل  (Google Assistant)(صفحه اصلی و گوشی های هوشمند) و سیری (Siri) است .

نتیجه مقایسه دستیارهای دیجیتال

آنچه مشخص شد اینست که گوگل همچنان ، با حجم بیشترین پاسخ ها و پاسخ های درست ، بهترین کارایی را دارد و الکسا بیشترین بهبود را در روند کار خود داشته است ، اما همچنان دارای رکورد بیشترین پاسخ نادرست است.Siri هم پیشرفتهایی داشت اما خیلی چشمگیر نبود.

ROAST منحصرا به بررسی جستجوی صوتی گوگل پرداخته بود و منابع پاسخ را مورد توجه  قرار داده بود.

این گزارش به بررسی 10000 درخواست روی 22 عنوان پرداخته بود که شامل هتل ها ، رستوران ها ، تورها ، آموزش ، مشاورین املاک و غیره می شد.طبق این گزارش تنها به 45 درصد سوالات پاسخ داده شد.

نکته جالب این تحقیق این است که ، Google Featured Snippet همیشه به منابع Google Assistant(دستیار گوگل) نمی رود.در خیلی از موارد ، با دسته بندی متفاوت ، برای درخواست های مشابه ، پاسخ صفحات وب با دستیار گوگل (Google Assistant) یکسان نیست.

جستجوی صوتی گوگل و google assistant

خطوط قرمز در تصویر بالا بیانگر آن است که به درخواست پاسخی داده نشده است.رستوران ها دسته بندی با کمترین درخواست بدون پاسخ بوده اند، در حالیکه حمل و نقل بیشترین میزان عدم پاسخ را داشت.

در تصویر پایین شرح رنگهای پاسخ بر اساس گزارش ROAST را میبینید.

نتیجه بررسی جستجوی صوتی گوگل

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است