درک و سازگار شدن با تغییرات همواره SERP

سی یو وب 1402.03.27 2127 0 0

SERP مخفف واژگان  Search Engine Result Page می باشد و به صفحه نتایج موتورهای جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته می شود.در واقع به صفحه نتایج حاصل از جستجو SERP می گویند. هر SERP منحصر به فرد است .حتی هنگامی که جستجو برای یک کلمه یکسان باشد.

در طی سالها ، نتایج جستجو ، شخصی سازی تر و پویاتر شده است و یک محیط چالش برانگیزی را در سئو برای جستجوکنندگان و بازاریابان  محتوا ایجاد کرده است. ما می خواهیم به شما بگوییم که چگونه می توانید از تغییرات همواره نتایج جستجو در ایجاد یک فرصت در عرصه بهبود  وضعیت سئو خود بهره مند شوید.

رفتارهای کاربر در نحوه جستجو به سرعت در حال تغییر است.طبق گزارشات 57 درصد از جستجوها در حال حاضر از طریق تلفن های همراه صورت میگیرد و 20 درصد از کل جستجوها از طریق تلفن های همراه ، مربوط به جستجوهای صوتی می باشد.

گوگل دائما در حال بروز رسانی الگوریتمها و نحوه SERP خود می باشد تا هماهنگی بهتری با شرایط و انتظارات کاربران داشته باشد.

کاربران انتظار دارند در هنگام جستجو موضوع مورد نظر خود ، SERP ها قادر باشند تمامی انواع گوناگون  محتوا را در اختیار آنان قرار دهند.یعنی نه تنها محتواهایی که به صورت متن هستند ، بلکه محتواهایی که بصورت ویدئو ، تصاویر ، نتایج نقشه های محلی و ... که درمورد موضوع جستجو آنها ایجاد  شده است را در صفحه نتایج  به آنها نشان دهند.

یکی از دلایلی که باعث می شود همیشه در بازاریابی خود موفق باشید و رتبه خوب شما در سئو حفظ  و یا بهتر شود ، این است که نسبت به هرگونه تغییرات تاثیرگذار بر فرآیند سئو توجه داشته باشد و آنها را دنبال کنید ، زیرا این تغییرات ممکن است بر نحوه استفاده کاربران از  موتورهای جستجو تاثیر بگذارد.

این تغییرات  متزلزل تاثیر عظیمی بر صنعت سئو دارد و ثابت نگهداشتن ترافیک سایت با توجه به این تغییرات بسیار سخت شده است. اکنون کارشناسان بازاریابی باید روشهای مختلف جستجو را از طریق انواع مختلف سیستمها ارزیابی کنند تا بتوانند بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جذب نمایند.

مسلما از گذشته تا کنون تغییرات زیادی در تمامی زمینه های سئو اتفاق افتاده است که تاثیر شگرفی در نحوه فعالیتهای مسئولان سئو برای کسب و کارها داشته است. در گذشته با ایجاد یک محتواو کلمات کلیدی مربوط به آن به راحتی می توانستید در صفحه نتایج جستجو گوگل دیده شوید.اما اکنون باید نحوه تولید انواع مختلفی از محتوا با فرآیندهای گوناگون برای سیستمهای مختلف را ابتدا ارزیابی و سپس تولید و ارائه کنید تا بتوانید رتبه مناسبی در بخشهای مختلف رتبه بندی مربوط به هر دسته کسب نمائید.

منظور از انواع محتوا ، تولید محتوا بصورت متن ، عکس و تصاویر با کیفیت ، ویدئو ها و اینفوگراف و ... می باشد که هر نوع از آنها به ترتیب در بخشهای مربوط به خود رتبه بندی می شوند.مثلا عکسها در نتایج عکسها ، ویدئو ها در نتایج ویدئو ها و غیره.

هر یک از محتواها باید برای هر سه سیستم تبلت ها ، موبایلها و کامپیوترها طراحی و تولید شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع محتوا میتوانید به بخش مقالات تولید محتوا منتشر شده در سایت سی یو وب (30uweb)  مراجعه نمایید.

هدف از افزایش فرآیند های تولید محتوا ، بهینه سازی فرآیند جستجو و ارائه بهتر و دقیق تر فهرست نتایج جستجو به کاربران می باشد.

البته با توجه به مسائل ذکر شده ، شما به عنوان مسئول سئو کسب و کار خود ممکن است برخی اوقات با تصمیم گیری های سختی مواجه شوید . مثلا باید بر چه شبکه ها و سایتهایی جهت بازاریابی و تبلیغات خود تمرکز داشته باشید و تمام جوانب و زمینه ها را باید به دقت بررسی نمایید.این نوع تجزیه و تحلیل بعنوان یک راه حل کلیدی برای بازاریابی ها و حفظ ترافیک سایت می باشد.

بهینه سازی موتورهای جستجو با گذشت زمان پیچیده تر می شود و بازاریابان چنانچه بخواهند موفقیتی در این زمینه کسب کنند باید عملکردی فراتر از SERP ها  داشته باشند و با بررسی و آنالیز دقیق SERP ها ، ارائه بهتری از انواع محتواها داشته باشند تا رتبه بهتری در سئو کسب کنند و تلاش خود را بیشتر بر روی توسعه محتواها  در سایتها و شبکه هایی متمرکز کنند که بیشترین تاثیر را بر کاربران دارند.

 

برای مشاهده مقالات بیشتر راجع به آموزش سئو کلیک نمایید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است