جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران توسط بازی‌های آنلاین

سی یو وب 1402.08.16 223 1 0

محققان به بررسی بازی‌های آنلاین با تمرکز بر "طراحی تاریک" پرداختند. طراحی تاریک به بازی‌هایی اطلاق می‌شود که اطلاعاتی را بدون دریافت اجازه و اطلاع به کاربران جمع میکنند .
استفاده از طراحی تاریک می‌تواند فرآیند جمع‌آوری داده‌های کاربران را تسهیل کند و آنها را تشویق کند تا حساب‌های شبکه های اجتماعی خود را با حساب بازی‌آنلاین خود ادغام کنند یا اجازه اشتراک‌گذاری داده‌های خود با شخص‌های ثالث را بدهند.
یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که طراحی تاریک بازی‌های آنلاین بیشترین تأثیر را بر کاربران زن دارد. به همین دلیل، زنان تلاش می‌کنند با ایجاد آواتارهای مختلف یا خودداری از مکالمات صوتی با دیگر بازیکنان، جنسیت خود را در هنگام بازی مخفی نگه دارند.
پژوهشگران در تحقیقات خود راهکارهایی برای مقابله با طراحی تاریک بازی‌های آنلاین ارائه دادند. این شامل اتخاذ رویکردهای شفاف‌تر توسط توسعه‌دهندگان بازی‌ها برای جمع‌آوری داده‌های کاربران می‌شود. یکی از راه‌های پشتیبانی از حفظ حریم خصوصی کاربران، این است که به آنها اجازه دهد تا از جمع‌آوری تهاجمی داده‌های شخصی خود منصرف شوند.
استفاده از داده‌ها اغلب پشت توضیحات طویل و اصطلاحات دشوار در آیین‌نامه‌های حریم خصوصی ارائه شده توسط بازی‌های آنلاین پنهان می‌شوند. در هنگام جمع‌آوری داده‌های کاربران، توسعه‌دهندگان باید اطمینان حاصل کنند که کاربران از جمع‌آوری داده‌های شخصی خود آگاه و راضی هستند.
با توجه به مسائلی که هنوز هم موجب آزار و اذیت آنلاین و مشکلات دیگری برای تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان می‌شود، نهادهای قانونی در اتحادیه اروپا و آمریکا فشار برای افزایش تنظیمات فنی در پلتفرم‌های بازی‌آنلاین به منظور حفظ حریم خصوصی بازی‌کنان را افزایش داده‌اند. 
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است