تیک تاک محتواهای نامناسب را حذف می کند

سی یو وب 1400.04.21 2464 1 0

پلتفرم تیک تاک قصد دارد با حذف محتواهای نامناسب و مخالف خط مشی این شبکه اجتماعی، محدودیت های بیشتری را در نشر ویدئو ها در پیش بگیرد.

اپلیکیشن TikTok در حال تلاش برای تقویت بیشتر ابزارهای خودکار شناسایی خود برای یافتن نقض خط مشی ها است؛ در این فرآیند جدید، محتوایی را که به عنوان نقض قوانین و خط مشی های خود در هنگام بارگذاری تشخیص می دهد، به طور کامل حذف می کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ کس آن را نمی بیند.

سیستم حذف خودکار تیک تاک چگونه کار می کند؟

تیک تاک این طور توضیح می دهد که در حال حاضر به عنوان بخشی از روند بارگزاری ویدئو ها در این پلتفرم، ویدئو ها از یک سیستم اتوماتیک اسکن ویدئوها عبور می کند که برای سنجش میزان رعایت قوانین این شبکه اجتماعی طراحی شده و توسط اعضای تیم فنی کنترل و نظارت می شود. اگر در این مسیر نقض قانونی از سوی کاربر اتفاق افتاده باشد، عضو تیم امنیتی تیک تاک به کاربر اخطار می دهد تا از نمایش آن به فالوورهای تیک تاک جلوگیری کند. اکنون تیک تاک در فکر بهبود این سیستم نظارتی است تا امکان آپلود و بارگزاری چنین ویدئوهایی را به حداقل برساند و سریع تر از بارگزاری آن ها جلوگیری کند. 

همانطور که توسط تیم TikTok توضیح داده شده است:
" طی چند هفته آینده، ما علاوه بر حذف مواردی که توسط تیم ایمنی ما تأیید شده است، استفاده از فناوری جدیدی را برای حذف خودکار برخی از انواع محتوای غیر قانونی، که هنگام بارگذاری مشخص شده اند، شروع خواهیم کرد. اتوماسیون برای دسته بندی محتوا محفوظ خواهد بود تا فناوری ما بالاترین درجه دقت را داشته باشد، از جمله با نقض سیاست های مربوط به ایمنی جزئی، برهنگی و فعالیت های جنسی بزرگسالان، محتوای خشن و گرافیکی و فعالیت های غیرقانونی و کالاهای تحت نظارت برخورد خواهد شد. "

احتمال خطا در سیستم حذف خودکار

بنابراین سیستم تیک تاک، به جای اجازه دادن به تخلفات احتمالی، اکنون بارگذاری آن ها را مسدود می کند، که می تواند به محدود کردن محتوای مضر در برنامه کمک کند. البته این خبر نگرانی هایی را برای کاربران در پی داشته که تیک تاک اطمینان داده است که این سیستم به دقت عمل کرده و از بارگزاری سایر محتوایی که مخالف خط مشی باشد جلوگیری نخواهد کرد.

در ادامه تیک تاک توضیح داده است که: " در مراحل تست این ابزار حذف خودکار ویدئو، تنها 5% مشکل در حذف محتواها وجود داشته است که با امکان درخواست برای بازگرداندن محتوای حذف شده می توان از این 5% نیز جلوگیری کرد. با این حال ما امیدواریم در آینده این درصد هم کاهش یافته و میزان دقت این ابزار بسیار افزایش یابد. میزان این خطا قابل چشم پوشی است، زیرا در میان میلیاردها ویدئویی که بارگزاری می شوند، قطعا تعداد زیادی محتوای نامناسب و خلاف قوانین وجود دارند که کنترل و حذف آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد."

علاوه بر این، TikTok برای بهبود شفافیت و در حالت ایده آل، جلوگیری از فشار محدودیت ها به کاربران، صفحه جدیدی را برای نقض حساب و گزارش ها ارائه می دهد. سیستم جدید، تخلفات مربوط به هر کاربر را نشان می دهد، در حالی که هشدارهای جدیدی را که در مناطق مختلف برنامه به عنوان یادآور همان تخلف نمایش داده می شود، مشاهده می کند.

اگر این هشدارها افزایش پیدا کند می تواند به حذف حساب کاربری بیانجامد؛ در حالی که برای مسائل جدی تر، مانند موارد سو استفاده جنسی کودکان، TikTok به طور خودکار، حساب ها را حذف می کند و حتی می تواند دستگاه را به طور کامل مسدود کند تا از ایجاد حساب های آینده توسط آن کاربر جلوگیری کند.

اهمیت حذف خودکار محتواهای مخرب تیک تاک

این اقدامات محدود کنند بسیار مهم و ارزشمند است، زیرا بخش بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند. داده های منتشر شده از نیویورک تایمز نشان می دهد که حدود یک سوم کاربران این اپلیکیشن زیر 14 سال سن دارند. چنین محتواهایی می تواند به شدت برای آن ها نامناسب باشد و بنابراین جلوگیری از انتشار آن ها کاملا ضروری است. این اقدامات پیشگیرانه به دنبال مرگ یک کودک ده ساله آغاز شد که قصد داشت تا یکی از محتواهای وایرال شده تیک تاک را بازسازی و منتشر کند.

همچنین تیک تاک خاطرنشان می کند که 60٪ از افرادی که به دلیل نقض دستورالعمل های آن، اخطار اول را دریافت کرده اند، تخلف دوم را انجام نداده اند؛ این یک رای اعتماد دیگر به این روند است.

منبع: socialmediatoday.com


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است