7 دلیل اهمیت لوگو برای یک کسب و کار

سی یو وب 1400.04.02 1699 0 0

وقتی تمامی فاکتورهای مهم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق را بررسی می کنید، ممکن است طراحی لوگو را در اولویت های اول قرار ندهید و به اهمیت لوگو توجه نکنید. ولی باید بدانید که طراحی لوگو نقش بسیار مهمی را در موفقیت شما ایفا می کند. به خصوص در بخش دیجیتال مارکتینگ ، لوگوی یک سایت شناسنامه کسب و کارهای اینترنتی و معرف برند آن کسب و کار خواهد بود.
صدایی در ذهن شما می پیچد، "شاید اصلا به لوگو نیاز نداشته باشم".
به هیچ وجه به این صدا گوش ندهید؛ این حرف کاملا اشتباه است. داشتن یک لوگوی مناسب و خوب جز جدایی ناپذیر برند شماست. اهمیت داشتن  لوگو این است که به موفقیت برند شما کمک می کند؛ درست مثل داشتن محصولات با کیفیت و ارجاع های مثبت.
یک لوگوی موفق و جذاب توجه مخاطب را جلب می کند، تاثیر خوبی بر مخاطب می گذارد، پایه و اساس هویت برند شماست، به یاد ماندنی است، شما را از رقیبانتان متمایز می کند، حس صداقت و وظیفه شناسی برندتان را بیشتر می کند و چیزیست که مخاطبان از شما انتظار دارند.

اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کار

اجازه دهید نگاهی دقیق تر به این نکات داشته باشیم.

7 دلیل برای توجه به لوگوی برند 

1- توجه مخاطب را جلب می کند.

امروزه طول عمر توجه مخاطبان به برندهای مختلف، کمتر شده است؛ به خصوص در میان مشتریان.
شرکت ها، فقط دو ثانیه زمان دارند تا بتوانند مشتریان بالقوه خود را متقاعد کنند که محصولاتشان ارزش بررسی و خرید دارند.
لوگو خیلی سریع توجه بینندگان را جلب می کند و ارزش های اصلی شرکت را به شیوه ای جالب به مخاطبان انتقال می دهد. اگر یک لوگوی بسیار خوب و جذاب داشته باشید، این توجه کوتاه مدت، می تواند به نفع شما تمام شود.

مطالب مرتبط: صدای برند: صدای برند چیست و چرا اهمیت دارد؟

2- برای اولین بار، تاثیر خوبی بر مخاطب می گذارد.

برای این تاثیرگذاری فقط یکبار فرصت دارید.
لوگو برند، اولین چیزیست که شرکت شما را به مخاطبانتان معرفی می کند. اگر به خوبی طراحی شود، می تواند توجه عموم مردم را به خود جلب کند و آنها را متقاعد کند که اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما به دست بیاورند و بیشتر با محصولاتتان آشنا شوند.  اگر لوگوی شما طراحی خوب و مناسبی نداشته باشد و اهمیت لوگوی برند مناسب را نادیده بگیرید، قطعا مشتریان بالقوه خود را از دست خواهید داد و اساسا کسب و کارتان با مشکل رو به رو خواهد شد.
این اولین تاثیر، حس مالکیت شما را روی محصول یا محصولاتی که می فروشید، به مخاطب نشان می دهد.

انتقال حس خوب برند با لوگوی مناسب

3- پایه و اساس هویت برند شماست.

برندسازی موفق، یعنی بیان داستانی که احساسات مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد؛ اما به شکل خیلی ساده.
اگرچه طرح لوگو، تنها، بخشی از برند یک شرکت خاص است، ولی باید گفت که پایه و اساس کل داستانی است که برند، بر اساس آن ساخته می شود.
رنگ ها، فونت ها، سایه روشن ها؛ همه اینها بر داستانی که سعی در گفتن آن دارید، تاثیر می گذارند و لوگوی شما صحنه این داستان را مشخص می کند.
همه این عناصر بعدها از لوگوی شما روی ابزار بازاریابی تان مانند سربرگ ها، کارت های اداری، لندینگ پیج ها (صفحات فرود) منتقل می شوند. در حقیقت همه اینها در کنار هم هویت برند شما را مستحکم و ماندگار می کند.

4- به یاد ماندنی است. 

لوگوها یک نقطه شناسایی هستند؛ نماد و علامتی هستند که مشتریان از آن ها برای شناسایی برند موردنظرشان استفاده می کنند. قطعا می خواهید که مردم خیلی سریع بین تصویر برند شما با چیزی که از شرکتتان در ذهن دارند، ارتباط برقرار کنند. 
اهمیت یک لوگوی خوب در این است که یک عنصر بصری و زیبا ایجاد کرده که برند شما را به صورت مثبت در ذهن مخاطب یادآوری می کند؛ کاری که نام برندتان به تنهایی نمی تواند انجام دهد.
صادقانه باید بگوییم که ممکن است مخاطب، نام برند را فراموش کند، اما تصویر لوگو را فراموش نخواهد کرد.

به یاد آوردن یک برند خوب با لوگوی مناسب

مطالب مرتبط: بهترین سفر مشتری (Customer Journey) را در سایت خود ایجاد کنید

5- شما را از رقیبانتان متمایز می کند.

جرات به خرج دهید و لوگوی متفاوتی طراحی کنید. چرا که لوگو، منحصر به فرد بودن و متمایز بودن برند شما را نشان می دهد. به عنوان مثال ممکن است 50 کافی شاپ دیگر در شهرتان وجود داشته باشد، اما کافی شاپ شما تنها کافه ای است که به حفظ محیط زیست اهمیت می دهد، و لوگوی دنیای سبزی که انتخاب کرده اید دقیقا همین پیغام را به مخاطب انتقال می دهد.
در حقیقت اهمیت لوگو برند این است که ارزش ها را منتقل می کند و به مخاطبان ثابت می کند که چرا متمایز از بقیه رقیبان هستید یا چرا بهتر از رقیبان خود هستید.

6- حس صداقت و وظیفه شناسی برندتان را بیشتر می کند.

با من تکرار کنید: مشتریان به دنبال انسجام و ثبات هستند.
همزمان با رشد و گسترش برند، لوگو هم برای طیف وسیعی از مشتریان آشناتر خواهد شد و این آشنایی هم نشان دهنده این است که شما و شرکت تان قابل اعتماد و صادق هستید.
مثلا برای خرید لباس ورزشی بیرون می روید، ناگهان یک ست ورزشی نایک می بینید. قطعا فورا آن را انتخاب می کنید و می خرید. چرا؟ به خاطر نام آشنای برند نایک. چرا که می دانید برندی قابل اعتماد است. این اعتماد بر پایه یک لوگوی خوب بنا شده است.
زمانی که مردم شما را دوست داشته باشند، به دنبالتان می گردند و قطعا شما را انتخاب می کنند. و لوگوی شما هم اولین چیزیست که به دنبالش می گردند. 

انتقال حس صداقت به مخاطب با لوگوی برند مناسب

7- چیزیست که مخاطبان از شما انتظار دارند.

و مورد آخر 
لوگوی شما اولین چیزیست که مخاطبانتان به دنبالش می گردند. لوگو باید در قسمت جلویی و وسط ابزار بازیابی تان قرار بگیرد؛ مثل کارت های اداری، تراکت های تبلیغاتی و .... .

اگر برای کسب و کارتان لوگویی طراحی نکرده اید، حتما به فکر باشید چرا که با داشتن یک لوگوی خوب می توانید برندتان را در ذهن ها ماندگار کنید. برای این کار هم می توانید از سی یو وب مشاوره دریافت کنید و کار طراحی لوگوی خودتان را به ما بسپارید.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است