چگونه سایت خبری خود را سئو کنم

سی یو وب 1402.03.27 2898 0 0

بعضی قوانین سئو مثل انتشار محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب ، عمومی هستند .

اما تمام وب سایتها با استفاده از یک راهنمای سئو به موفقیت نمی رسند.

به طور خاص برای وب سایتهای خبری ، روی برخی عوامل سایت تاکید بیشتری وجود دارد.

در ادامه به 5 مورد از بهترین روش هایی که می توانید وب سایت خبری را بهینه کنید ، می پردازیم .

1- در استراتژی محتوای خود تولید محتوای " Evergreen " را هم قرار دهید.

به این فکر کنید که به عنوان یک سایت خبری، مدل اصلی کسب و کار شما نوشتن درباره موضوعات روز است.

99 درصد اوقات وقتی راجع به موضوعات روز می نویسید ، مقالات شما به ناچار طول عمر کوتاهی خواهند داشت.

در ابتدا ترافیک زیادی روی مقاله می بینید و به مرور زمان ، بازدید از آن کمتر و کمتر می شود.این ماهیت رفتار در اخبار است.

به همین خاطر ، برای اینکه بازدید از خبر فروکش نکند و شما بطور مداوم دارای ترافیک در سطح بالایی باشید ، باید آن را با خبر های دیگر شارژ کنید.

اما اگر بخواهید مدل اصلی خبر را حفظ کنید و همچنان ترافیک داشته باشید چه؟ شما باید روی ایجاد محتوای همیشه سبز کار کنید.

محتوای همیشه سبز ، محتوایی است که برای مدت طولانی مفید و مناسب باقی می ماند.

سایتی که جدیدا این کار را به خوبی انجام داده ، سایت Investing.com است.

سئو سایت خبری - تولید محتوای همیشه سبز

با استفاده از گزارش Ahrefs’ Top Organic Pages Report می توانید مشاهده نمایید که 10 صفحه اول در بالای دسته بندی محتوای همیشه سبز هستند. سپس آنها اخبار خود را تحت این شبکه ایجاد می کنند که یک تجربه قدرتمند و مناسب را ایجاد می کنند.در حالیکه آنها سهم ترافیک خود از اخبار روز را دارند ، با ایجاد محتوای همیشه سبز ، توانستند جریان ترافیکی سازگارتری را ایجاد کنند.

 

2- مطمئن شوید محتوای شما در Google News "اخبار گوگل " نمایش داده می شود.

وجود محتوای شما در Google News ضروری است.

در ابتدا با بررسی راهنمای محتوا ، مطمئن شوید محتوای شما استانداردهای گوگل را داراست. اغلب منابع خبری معتبر از این دستورالعمل پیروی می کنند.

سپس راهنماهای فنی را بررسی کنید تا مطمئن شوید گوگل سایت شما را بررسی می کند و درک کند کدام صفحات شما شامل مقالات خبری است.

هنگامی که همه چیز خوب بود ، سایت خود را برای تایید به گوگل ارسال کنید . میتوانید ببینید که تقریبا بعد از 3 هفته سایت شما تایید شده است.

بهینه سازی سایت خبری

به محض تایید سایت شما ، روی تولید محتوای قوی کار کنید.

اخبار گوگل در بسیاری از موارد اساسی سئو مانند جستجو ارگانیک عمل می کند.مجاز بودن صنعت ، بهینه سازی کلمات کلیدی ، منحصر بفرد بودن و  اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به رتبه بندی شما کمک می کند و باعث می شود از اخبار گوگل بازدید بیشتری داشته باشید.

 

3- تمرکز بر معماری واضح:

سایت های خبری حالت ویژه چالش سئو هستند ، زیرا معمولا سایتهای بزرگی هستند که رشد می کنند.

این بدین معنی است که حفظ ساختار سایت شما بسیار مهم است ، هم برای کاربر که بتواند براحتی از بخش های مختلف سایت شما بازدید کند و هم برای موتور جستجو که براحتی تمام بخش ها را بخزد.

سازماندهی مهم است. برچسبها  و دسته بندی های سایت خود را بررسی کنید و از خود بپرسید چطور برای شما کار می کند؟

شما بدنبال تگ گذاری و دسته بندی محتوای خود هستید تا کاربر بتواند براحتی مطالبی که دنبال می کند را در سایت شما بیابد. اما ارزش آنها چیست؟

اگر چندین تگ دارید که به مقالات محدودی اشاره میکنند ، شما محتوای زیادی در هر صفحه دارید و شاید بد نباشد یکجا بودن آنها را مجدد بررسی کنید.

یکی دیگر از جنبه های مهم ساختار سایت ، عمق است.به عبارت دیگر ، تعداد کلیک هایی که از صفحه اول تا رسیدن به مطلب مورد نظر صورت می گیرد.ایده آل اینست که تا جایی که می توانید این عدد را پایین نگه دارید.

موتورهای جستجو سایت شما را با دنبال کردن لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر می خزند ، هر چقدر عمق صفحات کمتر باشد ، بهتر ایندکس می شود.ساماندهی سیستم تگ گذاری به این کار کمک می کند.روش دیگری که برای بهبود ساختار سایت می توانید استفاده کنید ،استفاده از صفحه بندی در زیر هر page بجای استفاده از دکمه "بعدی" و " قبلی"  است.این روشی راحت برای رفتن به یک صفحه مشخص ، بدون رفتن به سایر صفحات یا صفحات بی ربط می باشد.

 

4- قابلیت استفاده در موبایل ضروری است.

امروزه قابلیت استفاده در موبایل برای هر سایتی لازم است ، اما در مورد سایت خبری ، این امری ضروریست.

اکثر افراد اخبار را از طریق تلفن همراه خود بررسی می کنند.

حداقل سایت شما باید ریسپانسیو (واکنشگرا) باشد تا مطالب به خوبی در هر سایزی نمایش داده شوند.البته ممکن است بخواهید از (AMP) برای نسخه موبایل سایت خود استفاده کنید ، تکنولوژی که صفحات با سرعت بسیار بالاتر برای کاربران موبایل نمایش داده می شوند.

 

5- بهینه سازی برای سرعت خزش

هنگامی که صحبت از رسانه های خبری می شود ، همه می خواهند صفحات به سرعت توسط گوگل ایندکس شوند.

خوشبختانه چند عامل SEO وجود دارند که می توانند سرعت خزیدن را افزایش دهند، از جمله : سرعت سایت، عملکرد میزبانی وب (هاست) و نقشه سایت XML " XML sitemap" .

شما نمی توانید مشابه نقشه سایت سایر سایتها ،  با نقشه سایت خبری رفتار کنید. گوگل چندین دستورالعمل مهم برای آنها ارائه داده است.

اول : نقشه سایت شما باید شامل 1000 URL و یا کمتر باشد. در صورت وجود URL های بیشتر ، بایدآنها را به چند نقشه سایت اضافه کنید.البته مطمئن شوید بیشتر از 50000 لینک در نقشه های سایت شما وجود ندارد.

برای جذب ربات گوگل "Googlebot " باید دائما مقاله جدید به سایت خبری خود اضافه کنید. اما هنگامی که ,URL  مقالات جدید را پست کردید ، یک نقشه سایت خبری ایجاد نکنید و نقشه سایت موجود را بروز رسانی کنید.

نقشه سایت خبری  شما ، تنها شامل اخبار دو روز گذشته است و سایر مقالات در ایندکس اخبار برای 30 روز باقی می مانند.

در نهایت ، هنگام ایجاد نقشه سایت از پلاگین های غیر از گوگل استفاده کنید ، اگر از Google Sitemap Generator  استفاده کنید ، URL هایی را که با مقالات خاص خبری شما مطابقت ندارند را نیزشامل می شود.

تناوب انتشار شما نیز در سرعت خزش سایت تاثیر مثبت و قابل لمس دارد. بعد از مدتی چنانچه گوگل بات با هر بار مراجعه به سایت شما محتوای جدیدی روی وب سایت پیدا کند ، بیشتر به سراغ سایت شما می آید.

اگرچه ارسال پست مهم است ، اما کیفیت و ارزش محتوا از آن مهم تر است.اگر بیش از حد پست کنید و یا محتوای نا مناسب بگذارید ، گوگل بات خزش با ارزش خود را روی آن صفحات به هدر داده است ،  و این بدین معناست که ممکن است محتوای با ارزش شما دیده نشود.

به عنوان یک قاعده کلی از محتوای تکراری اجتناب کنید و صفحات نا خواسته را با robots.txt/robots بلاک کنید تا از سرعت خزش بهینه سایت مطمئن شوید.

سخن آخر :

عملکرد سایتهای خبری اندکی با سایر سایتها متفاوت است.اکثر کاربران بخاطر یک خبر خاص با تاریخ انقضا کوتاه ، جذب سایت می شوند.

اگر این راهنما را در ذهن داشته باشید ، می توانید راه بهتر بهینه سازی سایت خبری را  پیش بگیرید.  

 

منبع : searchenginejournal


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است