سئو محلی چیست؟ روش های بهبود سئو محلی local seo

ali 1402.07.25 1815 0 0

سئو محلی چیست؟ سئو محلی یکی از روش های جذب مشتری در دنیای سئو می باشد.با کمک سئو محلی,افراد می توانند کسب و کار شما در کنار خود بیشتر احساس کنند و ببینند.این سرویس چند سال پیش توسط گوگل ارائه شد و افراد توانستند نیازهای خود را از مارکت شهرها و یا محله های خود برطرف کنند.هر کسب و کاری با کمک لوکال سئو می تواند مشتریان خود را چندین برابر کند و تنها کافیست به مواردی که برایتان آماده کرده ایم,توجه کنید.

Local SEO Marketing 

سئو محلی که گاهی مواقع به نام "Local Seo Marketing" هم شناخته می شود به مجموعه اقداماتی می گویند که باعث افزایش دیده شدن شما در جستجوهایی با ای پی منطقه یکسان می شود.سئو محلی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که آنها را رعایت کنید,قطعا می توانید در این رقابت پیروز شوید. 

برای مثال یک شرکت  در کرج، با استفاده از سئو محلی، وب‌سایت خود را برای کلمات کلیدی محلی مانند 'سئو در کرج' بهینه می‌کند. این به شرکت کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی مکانی مرتبط با کرج بیشتر دیده شود و برای مشتریان محلی خود قابل دسترسی باشد.

تفاوت سئو محلی و سئو جهانی

خب می رسیم به مفهوم سئو محلی و اینکه چه تفاوتی با سئو جهانی دارد.همانطور که گفته شد سئو محلی اشاره به یک مکان خاص دارد اما در سئو جهانی(عادی) شما هیچ نشانه ای از یک منطقه یا شهر خاص ندارید.برای مثال کلمه کلیدی "طراحی سایت" زیرمجموعه سئو جهانی قرار دارد, اما کلمه کلیدی "طراحی سایت در کرج" جزئی از سئو محلی به حساب می آید.زمانی که اسم یک محل را جستجو خود میاوریم,گوگل متوجه این موضوع می شود و سعی می کند بهترین موارد نزدیک به شما را پیشنهاد کند.

روش های بهبود سئو محلی

روش های زیادی برای بهبود سئو محلی وجود دارد که همگی در کنار هم می توانند تاثیر گذار باشند.

ثبت کسب و کارتان در Google My Business

این ابزار به شما امکان این را می دهد تا شرکت و یا کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید تا افرادی که در محدوده شما هستند,بتوانند راحت تر با شما ارتباط بگیرند.برای این کار شما نیاز به وریفای کردن دارید که متاسفانه گوگل به ایرانیان این سرویس را ارائه نمی دهد و هر کسی می تواند اطلاعات شما را تغییر دهد یا حذف کند.گوگل بیزینس به شما اجازه می دهد تا مبدا کاربران خود را پیدا کنید و اینکه بیشتر از چه مناطقی به دنبال شما یا سرویستان هستند.

شبکه های اجتماعی

کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی برای معرفی مکان و سرویس های خود.یک سری از موارد آنقدر ریز هستند که به چشم هر شخصی نخواهد آمد,اما تاثیر زیادی بر رشد سئو محلی شما خواهند گذاشت.برای مثال اضافه کردن لوکیشن در پست های اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر.

درج آدرس در سایت

یکی از مهمترین مواردی که می توانید باعث بهبود جایگاه شما در جستجوهای محلی شود,درج آدرس و محل دقیق کسب و کار شما در نقشه می باشد.این موارد را می توانید در فوتر یا صفحه تماس با ما قرار دهید تا گوگل متوجه آن شود.

بک لینک های محلی

می توانید از سایت ها و بلاگ هایی که قدمت بیشتری دارند و در منطقه شما فعالیت دارند بک لینک یا رپرتاژ تهیه کنید.برای مثال شما عبارت "خرید ملک در کرج" را جستجو می کنید و وارد سایت لینک 1 گوگل می شوید و از آن درخواست می کنید تا در ازای پرداخت هزینه,لینک سایت شما را در صفحه فرود خود قرار دهد.این کار تاثیر زیادی در بهبود سئو محلی شما دارد.همچنین می توانید از سایت هایی بک لینک خریداری کنید که در دیتاسنتر های ایران/تهران میزبانی می شوند.

کاربران موبایل

گوگل اهمیت زیادی به رابط کاربری سایت در حالت موبایل می دهد و اگر سایت شما سازگاری کامل با دستگاه های تلفن همراه ندارد,هیچوقت نمی توانید در این صنعت موفق شوید.تعداد کاربران موبایل روز به روز در حال افزایش می باشد و اگر از این قافله عقب بمانید تقریبا 70 ترافیک خود را از دست خواهید داد.

سئو محلی

تولید محتوا محلی

یکی از اصلی ترین روش ها,تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی محلی می باشد.زمانی که شما 20 مقاله با کلمه تهران دارید و به خوبی هم در گوگل ایندکس شده اند,این باعث می شود تا گوگل شما را به عنوان یک کسب و کار در شهر تهران در نظر بگیرد.هر چقدر تعداد و کیفیت مقالات محلی شما بیشتر باشدودر نتیجه احتمال اینکه در نتایج محلی هم دیده شوید بیشتر خواهد بود.

دقت داشته باشید که اگر به طور صحیح روی سئو محلی خود کار نکنید قطعا دچار مشکل خواهید.بعضی از افراد فکر می کنند که اگر با هر کلمه ای در نتایج جستجو بالا باشند به نفعشان بوده و درامد بیشتری خواهند داشتواما این کار کاملا اشتباست.برای مثال اگر شما روی کلمه کلیدی "خرید کفش در شیراز" بالا باشید اما دفتر یا مغازه ای که داریدودر یک شهر دیگری قرار داشته باشد,کاربران با ورود به سایت و متوجه شدن این موضوع مستقیم از آن خارج می شوند چون انها به دنبال فروشگاه کفش فروشی در شهر شیراز هستند! و این می تواند باعث افزایش نرخ بانس ریت و در نتیجه افت شما شود.

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است