بازاریابی ایمیلی و معرفی سه ابزار ایمیل مارکتینگ

سی یو وب 1397.07.18 2470 0 0

سرویس ایمیل اولین بار توسط hotmail بصورت رایگان برای تمام افراد ارائه شد . پس از آن سرویس های دیگری مثل یاهو و gmail  هم وارد عرصه شدند. اوایل امکان عضویت در gmail تنها از طریق ارسال لینک توسط فردی که عضو آن بود ، ممکن بود ، اما پس از مدتی gmail این محدودیت را برداشت و عضویت در آن برای همه ممکن شد. با فراگیر شدن استفاده از ایمیل ، کسب و کارها به عنوان روش جایگزین بازاریابی تلفنی و پستی ، به بازاریابی ایمیلی روی آورده اند که بسیار ارزان تر از روش های قبلی است و از آن به عنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده می شود. برای موفقیت در کمپین ایمیل مارکتینگ لازم است نکاتی را رعایت کنید که در مقاله 5 روش تبدیل ایمیل خوب به عالی به آن پرداخته ایم. این ایمیل ها معمولا دارای محتوای تبلیغاتی هستند و به منظور افزایش آگاهی ،اعتماد و ایجاد وفاداری ارسال می شوند و روشی  موثر برای در ارتباط ماندن با مشتری است.

تبلیغات ایمیلی ابزاری انعطاف پذیر است که می توانید انواع محتوای متنی ، ویدئویی ، تصویر ، لینک و فایل  را در آن  قرار دهید.

با فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و امکان تعامل راحتتر با برندها ، ایمیل مارکتینگ به روش سنتی دیگر جوابگو نیست .برای داشتن بازاریابی ایمیلی موثر باید هدفمند ایمیل ارسال کنید.جالب است بدانید در سال های اخیر ایمیل مارکتینگ جزو موثرترین روش های دیجیتال مارکتینگ بوده است. شرکتها می توانند از فراهم کنندگان سرویس های ایمیل (ESPs)   تقاضا اطلاعاتی راجع به رفتار دریافت کننده ایمیل کنند ، به این ترتیب می توانید از رفتار دریافت کننده مطلع شوید و هدفمند عمل کنید.

روش های افزایش نرخ بازدید در کمپین ایمیل مارکتینگ :

مشکلی که در ایمیل مارکتینگ وجود دارد نرخ اسپم ایمیل ها توسط کاربران است. راه  حل هایی برای این مشکل وجود داردکه به برخی از آن اشاره می گردد:

ایجاد اشتراک : کاربران را با موضوعات مورد علاقه آنان  مشترک کنید تا ایمیل های مورد علاقه خود را دریافت کنند.

شخصی سازی : به عنوان مثال می توانید ، محصولاتی را با تخفیف ویژه برای مشترکین خود ارسال کنید یا اینکه تشویق نمایید در صورت عضویت و اشتراک می توانند از تخفیف  های محصولات شما بر خوردار گردند .یا در روز تولد مشتری تخفیف برای او در نظر بگیرید. این امر موجب افزایش فروش و وفاداری مشتری می شود.

ارسال نکات و اطلاعات مفید  : یکی دیگر از روش های برقراری ارتباط موثر با کاربران ایمیلی این است که تنها تبلیغات برای آنها ارسال نکنید.نکات ارزشمند و موضوعات تخصصی که مورد علاقه آنهاست و سطح آگاهی و بینش آنها را افزایش می دهد را نیز برایشان ارسال کنید.

نکته آخر اینکه در هر کمپین ایمیل مارکتینگ بهتر است برای افزایش فروش ،یک صفحه فرود آماده کنید تا کاربر مستقیم به آن صفحه هدایت شود.

ابزارهای ایمیل مارکتینگ

استفاده از ابزارهای مناسب برای ایمیل مارکتینگ :

ابزار مناسب به شما امکان مدیریت بهتر کمپین های ایمیل مارکتینگ را می دهد .در ادامه به معرفی 3 ابزار برتر در مدیریت کمپین های ایمیل مارکتینگ می پردازیم :

mailchimp

یکی از معروفترین ابزارها mailchimp  است. این سرویس به شما امکان ارسال 12000 ایمیل در ماه برای 2000 مخاطب را بصورت رایگان فراهم کرده است.

امکانات mailchimp   :

وجود قالبهای آماده که با drag and drop می توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمایید.

سیستم گزارش دهی کامل از وضعیت ایمیل های ارسال شده است بدین معنی که به شما گزارش میدهد چند مخاطب پیام شما را دیده اند و چه کسانی آن را لغو کرده اند.

ساخت لیست مخاطبان

سیستم ساخت کمپین ایمیلی

mailerlite

mailerlite    یکی دیگر از ابزارهای مدیریت کمپین های ایمیل مارکتینگ است که به شما امکان ارسال ایمیل برای 1000 مخاطب را می دهد و محدودیتی در تعداد ارسال ندارد.

امکانات mailerlite :

زمانبندی آسان ایمیل ها برای ارسال به کاربران

وجود نمایندگی در ایران که باعث می شود براحتی بتوانید حساب کاربری خود را ارتقا دهید.

وجود قالب های آماده که با drag and drop   می توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید و وجود ویرایشگر html برای شخصی سازی قالب

mailchi

میل چی یک سرویس دهنده ایرانی است و شما می توانید از طریق آن برای 1000 مخاطب ایمیل ارسال نمایید.این طرح در میل چی رایگان بوده و برای استفاده از امکانات بیشتر می توانید از طرح های پولی آن استفاده نمایید.

امکانات میل چی :

وجود قالب های آماده که با drag and drop    می توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید و یا قالب مورد نظر خود را ایجاد کنید.

ارائه گزارش های پیشرفته ، برای مثال چند نفر ایمیل شما را خوانده اند ، چند درصد   ایمیل ها در موبایل و چند درصد در تلبت یا PC باز شده اند.

امکان ایجاد صفحه فرود.

 

برای مطالعه بیشتر در مورد دیجیتال مارکتینگ مقالات زیر را بخوانید :

دیجیتال مارکتینگ

تاثیر فناوری بر دیجیتال مارکتینگ

تعیین هوشمندانه اهداف بازاریابی

معرفی 10 ابزار دیجیتال مارکتینگ


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است