انواع فاکتورهای موفقیت در موتور جستجو

سی یو وب 1397.05.29 2259 0 0

سه دسته بندی اصلی توسط Search Engine Land برای جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو در نظر گرفته شده است.

- on page SEO

- off page SEO   

- تخلف ها

هر گروه شامل زیر مجموعه هاییست که توضیح آنها در این مجموعه آموزش در اختیار شما قرار می گیرد.

این زیر مجموعه ها شامل یک یا چند عامل سئو با چگالی و اهمیت مشخص است.

در حالیکه تخلف ها خود یک گروه هستند ، در گروه و زیر گروهی که به آن مرتبط هستند ، قرار گرفته اند.

کلمه های دو حرفی در تصویر بالا را میبینید؟  این بازی ما روی جدول تناوبی عوامل و ارائه سمبل برای هر المنت است. ممکن است مجبور شوید آنها را مانند جدول تناوبی عناصر در شیمی ، بخاطر بسپارید.

ما در جدول تناوبی سئو سعی کردیم درک بصری را راحتتر کنیم. حرف اول هر کدام از المان های سئو از زیر گروهی که در آن قرار دارد گرفته شده است و حرف دوم معرف خود عامل است.

عوامل سئو بصورت ترکیبی کار می کنند.

هیچ عامل سئویی به تنهایی نمی تواند کسب رتبه در موتور جستجو را تضمین کند. یک عنوان HTML  عالی اگر محتوا بی کیفیت باشد ، کمکی نمی کند.داشتن تعداد زیادی لینک ، اگر بی کیفیت باشند ، کمکی نمی کند. داشتن چند عامل مثبت منجر به موفقیت سئو می شود.در حالیکه وجود عوامل منفی منجر به کاهش شانس موفقیت بقیه عوامل می شود.

عوامل موفقیت on-page

عوامل رتبه بندی جستجو در صفحه (on-page) ، عواملی هستند که کاملا در کنترل خود ناشر هستند. چه نوع محتوایی منتشر می کنید ؟ آیا عبارات HTML مهم را مشخص می کنید تا تعیین ارتباط آن ، برای موتور جستجو و کاربر راحت باشد؟ چگونه معماری سایت شما به موتور جستجو کمک می کند یا مانع آن می شود؟

عوامل موفقیت off-page

عوامل موفقیت off-page  ، المان هایی است که مستقیما توسط ناشر کنترل نمی شود.دلیل استفاده موتورهای جستجو از این عوامل این است که موتورهای جستجو یاد گرفتند تنها با استفاده از عوامل تحت کنترل ناشر نمی توانند بهترین نتایج را بازگردانند.برای مثال ممکن است بعضی ناشران خودشان را بیشتراز آنچه در واقعیت هست ، مرتبط نشان دهند.

با وجود میلیون ها صفحه وب ، مرتب کردن محتوای مرتبط تنها از طریق on-page ممکن نیست. سیگنال های بیشتری برای بازگرداندن مرتبط ترین صفحات برای هر جستجوی مشخص لازم است.

تخلف ها در سئو و پنالتی

اشتباه نکنید – موتورهای جستجو برای برگرداندن بهترین نتایج در مقابل جستجوی کاربران ، می خواهند سایت خود را سئو کنید. موتورهای جستجو راهنماهایی در قالب پست وبلاگ ، ویدئو وفروم های راهنما برای تشویق استفاده ازتکنیک های مشخص سئو فراهم می کنند .

با این حال برخی از تکنیک ها از نظر موتورهای جستجو "اسپم" یا "سئو کلاه سیاه " هستند که می تواند منجر به پنالتی شده وب سایت شما شود ویا بدتر ، منجر به حذف سایت شما از نتایج جستجو برای همیشه.

تخلف به معنی فریب دادن یا دستکاری درک موتور جستجو از ارتباط و اعتبار سایت است.

چگالی عوامل رتبه بندی موتور جستجو

تمام عوامل نشان داده شده در جدول تناوبی سئو دارای چگالی بین 1 تا 3 هستند ، که در بالا سمت راست هر عنصر جدول نمایش داده می شود.وزن 3 بیشترین اهمیت را دارد و باید توجه خاصی به آن کرد ، زیرا تاثیر بیشتری نسبت به سایر عامل دارند.این بدین معنا نیست که عواملی که چگالی 1 یا 2 دارند ، بی اهمیت هستند. تخلف ها هم دارای وزن هستند ، وزن -3 از همه بدتر است وبرای موفقیت سئو شما بسیار مضر است.

این چگالی بر اساس ترکیبی از نظر موتورهای جستجوی مختلف ، نظر سنجی از جامعه سئو و تجربه ما در طول زمان است.ما توقع نداریم آنها کامل و بی نقص باشند.ممکن است همه موافق نباشند. اما ما مطمئن هستیم این یک راهنمای کلی مفید است.

عوامل گمشده سئو و فلسفه راهنما

سئو کارهای با تجربه شاید تعجب کنند که چرا برخی عوامل در اینجا نشان داده نشده است. برای مثال چرا عبارت ALT و یا بولد کردن عبارات به عنوان عوامل HTML در اینجا مطرح نشده است.

پاسخ ؟ ما فکر نمی کنیم این عوامل تا این حد مهم باشند.ما قصد پوشش 200 عامل و 10000 زیر مجموعه آن را نداریم.

درعوض هدف جدول تناوبی عوامل موفقیت در سئو ، ارائه یک راهنمای آنلاین برای کمک به کسانی است که تازه وارد عرصه سئو شده اند و شاید یک دکمه "ریست "برای افراد با تجربه در سئو که راه خود را از ابتدا با درختهای مشخص در جنگل سئو شروع کنند.

به همین دلیل است که در این راهنمای سئو از ابتدا تا پایان ، حرفی از اهمیت کلمات کلیدی در تگ عنوان و یا اهمیت بیشتر تگ h1 نسبت به h2 نیست.

ما امیدواریم شما بدانید که عنوان صفحه باید با محتوای آن مرتبط باشد ، ساختار صفحه با برچسب های هدینگ می تواند کمک کند.

شما با انجام این چیزها ممکن است تا 90 درصد عوامل مهم HTML را با موفقیت پوشش دهید.

به طور مشابه موضوع این نیست که شهرت خوب در توییتر ارزش بیشتری نسبت به فیسبوک دارد. ما سعی می کنیم به مردم کمک کنیم درک کنند ، داشتن حساب در شبکه های اجتماعی بطور کلی معتبر است.به دنبال جذب فالور بیشتر و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی باشید.اینها در نهایت ممکن است به موفقیت بیشتر در جستجو کمک کند.

آیا جزئیات بیشتری در مورد عوامل موفقیت می خواهید؟

می دانیم که برخی از شما ممکن است به دنبال جزئیات بیشتری باشند ، در این رابطه نظرسنجی عوامل رتبه بندی موتور جستجو moz ارزش بررسی را دارد.هر دو سال یکبار از متخصصین صاحب نظر در مورد تعیین اهمیت عوامل رتبه بندی سوال پرسیده می شود . امیدواریم بتوانید پاسخ سوالات خود را در اینجا بیابید.

علاوه بر این برخی از این عوامل موفقیت اصلا الگوریتمیک نیستند . جستجو محتوا (Cr) که یک عامل مهم در on page seo است ، روند تحقیق در مورد کلمات مورد استفاده مردم برای پیدا کردن مطالب شما را توصیف می کند. درک کاربرانتان یکی از عوامل مهم سئو است ، حتی اگر از عوامل سئو نباشد.

 

بخش دوم :  محتوا و فاکتورهای موفقیت موتور جستجو

منبع : searchengineland.com


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است