لینک راهنمای تجربه صفحه AMP به سرچ کنسول گوگل اضافه شد.

سی یو وب 1400.04.26 782 1 0

گوگل، در ابزار سرچ کنسول خود، لینکی به راهنمای تجربه صفحه AMP اضافه می کند.
گوگل سرچ کنسول اکنون قصد دارد به کمک این لینک، در زمان رفع مشکلات AMP، مالکان سایت را به راهنمای تجربه صفحه AMP هدایت کند. از امروز سرچ کنسول قرار دادن پیوند به راهنمای AMP برای بهبود تجربه صفحه را در بخش هایی که ممکن است برای مالکان سایت مفید باشد، شروع می کند. به عنوان مثال، هنگام بررسی URL ها در گزارش های Experience و Core Web Vital، پیوند به راهنمای AMP ظاهر می شود. با کلیک بر روی پیوند، راهنمای تجربه صفحه AMP، برای شما باز می شود و گزارشی ارائه می کند که به رفع اشکال مربوط به روزرسانی اخیر صفحه توسط گوگل کمک می کند.
راهنمای بهبود تجربه صفحه در AMP، بهینه سازی های اضافی، که به منظور ارائه یک تجربه کاربری مطلوب  توصیه می شود را دربر می گیرد. در نهایت، این یکپارچگی باعث می شود تا مالکان سایت بتوانند در مورد عملکردهای گزارش شده توسط Search Console راحت عمل کنند.

همانطور که ناینا رایزینگهانی از پروژه AMP در اطلاعیه ای اعلام کرد، هدف AMP مطابقت با بهترین روش ها است اما دستیابی به آن در یک فریم ورک واحد دشوار است: "همزمان با گسترش سیگنال های تجربه صفحه، همکاران پروژه AMP در سراسر جهان، تلاش می کنند که صاحبان سایت هنگام ایجاد صفحات AMP بهترین عملکرد را برای تجربه صفحه داشته باشند. با این حال، مانند بسیاری از فریم ورک های دیگر، AMP نمی تواند تمام بهترین روش های توسعه وب را پیاده سازی کند. برای به دست آوردن قوی ترین تجربه کاربری ممکن در صفحات AMP خود، ما به شدت همه دارندگان سایت را تشویق می کنیم تا بهینه سازی های اضافی را که توسط راهنمای تجربه صفحه AMP توصیه می شود، انجام دهند."


راهنمای تجربه صفحه AMP چیست؟

AMP Page Experience Guide ابزاری است که توسط The AMP Project توسعه یافته است و URL ها را تجزیه و تحلیل می کند تا ببیند آیا آنها از معیارهای تجربه صفحه گوگل برخوردارند یا خیر. سپس بر اساس تجزیه و تحلیل خود بازخوردی ارائه می دهد تا به دارندگان سایت کمک کند تا تجربه صفحه صفحات AMP خود را بهبود بخشند.
این ابزار مخصوص نسخه AMP است، به این معنی که توانایی ارائه توصیه هایی را دارد که برای صفحات غیر AMP اعمال نمی شود. از آنجا که مخصوص AMP است، با صفحات HTML معمولی کار نمی کند. اگر این ابزار تشخیص دهد که یک URL یک صفحه AMP نیست، کاربر را به سمت PageSpeed ​​Insights هدایت می کند. 

برای انجام تجزیه و تحلیل تجربه صفحه، راهنمای تجربه صفحه AMP از API های موجود در دسترس عمومی مانند PageSpeed ​​Insights Google، مرور ایمن و تست موبایل فرندلی استفاده می کند. از آنجا که API عمومی، برای بررسی intrusive Interstitials در دسترس نیست، از صاحبان سایت خواسته می شود گزارش تجربه تبلیغات را به صورت دستی بررسی کنند. این ابزار همچنین از API منبع آزاد به نام AMP Linter برای تجزیه و تحلیل URL ها برای روش های خاص AMP برای بهبود تجربه صفحه استفاده می کند.

این ادغام با سرچ کنسول گوگل می تواند به بیشتر مالکان سایت کمک کند تا اصلاحاتی را که برای بهره مندی از سیگنال رتبه بندی جدید گوگل نیاز دارند، پیاده سازی کنند. البته با توجه به اینکه این امکان بخشی از مجموعه رسمی گوگل نیست، ممکن است راهنمای تجربه صفحه AMP در دسترس همه صاحبان سایت قرار نگرفته باشد.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است