محدودیت های هدف گیری تبلیغات افراد زیر 18 سال

سی یو وب 1400.05.27 1238 0 0

گوگل ادز به عنوان یک ابزار قدرتمند از سوی گوگل برای اجرای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویژگی های مناسب این ابزار این است که می توان تبلیغات را به صورت بسیار هدفمند به مخاطبان خاصی نمایش داد. برای مثال می توان با هدف گیری کاربرانی با سن یا جنسیت خاص، تبلیغ مورد نظر تبلیغ دهنده نمایش داده شود.

در بروزرسانی جدید گوگل ادز و با سیاست های جدید حمایت از کودکان، این ویژگی قرار است هدفگیری تبلیغات بر این اساس را برای افراد زیر 18 سال مسدود کند.

در ماه های آینده، Google Ads ضمانت هایی را گسترش می دهد تا از نمایش دسته های تبلیغاتی حساس به سن در نوجوانان جلوگیری کند.

با افزایش میزان آموزش مجازی و کلاس های آنلاین، کودکان بیشتر از هر زمان دیگری در فضای مجازی و اینترنت حضور دارند. این هجوم ناگهانی از حضور کودکان و قرارگیری بیشتر در فضای مجازی، به میزان بیشتری احتمال خطر داده های مربوط به کودکان را افزایش می دهد. بر اساس داده های SafeAtLast ، در حقیقت، 75 از کودکان اطلاعات شخصی خود را در ازای کالا و خدمات به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند. بنابراین لازم است تا در برابر احتمال افشای این اطلاعات، تدابیر بیشتری اندیشیده شود.

در نتیجه این تغییرات و مقررات جدید کشورها، گوگل سیاست های خود را در مورد افراد زیر سن قانونی به صورت آنلاین به روز به شکل های زیر بروز کند:

1- امکان حذف تصاویر: گوگل قرار است به افراد زیر 18 سال اجازه دهد تا داده ها و عکس های خودشان را که در فضای اینترنت قرار گرفته است، حذف کنند. در هفته های آینده، ما سیاست جدیدی را معرفی می کنیم که به افراد زیر 18 سال یا والدین یا سرپرست آنها اجازه می دهد تا تصاویر خود را از نتایج Google Image حذف کنند. به این ترتیب به کمک گوگل، خانواده ها می توانند در حالی که این کار تصویر را به طور کامل از اینترنت حذف نمی کند، از نمایش آن در نتایج جستجوی تصویر جلوگیری کند.

2- تنظیم تجربه محصول برای جوانان: YouTube حالت بارگذاری پیش فرض را برای نوجوانان 13 تا 17 ساله، به خصوصی تغییر می دهد. حالت جستجوی ایمن به طور خودکار برای افراد زیر 18 سال با استفاده از جستجوی گوگل روشن می شود. همچنین افراد زیر 18 سال نمی توانند سابقه موقعیت مکانی خود را روشن کنند.

3- تغییرات تبلیغات: در ماه های آینده گوگل ادز برای جلوگیری از نمایش دسته های تبلیغاتی حساس به سن در نوجوانان، ضمانت ها را گسترش می دهد و هدف گذاری تبلیغات را بر اساس سن، جنسیت یا علایق افراد زیر 18 سال مسدود می کند

چرا این تغییرات برای افراد زیر 18 سال مهم است؟

هرگونه حرکتی برای محافظت آنلاین از کودکان گامی در جهت درست است. همه ما بیش از همیشه در طول هجده ماه گذشته آنلاین بوده ایم؛ زیرا همه گیری باعث تعطیلی، آموزش خانگی و کار در خانه شده است و این روند ممکن است تا سال 2022 ادامه یابد. این حرکت گامی در جهت حفاظت از افراد زیر 18 سال است، زیرا در اینترنت برای شرکت در کلاسها، ارتباط با خانواده و دوستان و گشت و گذار در فضای مجازی حضور دارند. البته این تغییرات، تاثیر به سزایی در تبلیغات نخواهد داشت، با این حال امکان هدف گیری افراد زیر 18 سال احتمالا با مشکل مواجه خواهد شد؛ زیرا اطلاعات مربوط به این افراد با توجه به سیاست های جدید حمایتی، قابل حذف و تغییر هستند.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است