معرفی 10 ابزار مفید و موثر برای لینک سازی

سی یو وب 1400.04.05 1959 1 0

گوگل همواره الگوریتم رتبه بندی خود را برای ارائه نتایج مرتبط، به روز رسانی می کند. در این میان سیگنالی وجود دارد که  تأثیر زیادی در رتبه بندی دارد و آن لینک سازی است. بک لینک های خارجی، از سایت های دیگر، یک امتیاز برای کسب اعتبار محسوب می شود و روشی برای بهینه سازی سایت هاست. همه فاکتورهای دیگر، تغییرات زیادی ایجاد نمی کند، اما سایتی که بک لینک بیشتری دارد از سایت های بدون بک لینک پیشی می گیرد.
البته این صحبت ما به این معنی نیست که می توانید سایت خود را با گرفتن بک لینک، از هرجایی، اسپم کنید و به اعتبار بالا برسید. برای ساختن اعتبارتان، به لینک هایی از سایت های مرتبط و قابل اعتماد نیاز دارید.

خبر خوب این است که ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای توسعه استراتژی های لینک سازی از آن ها کمک بگیرید. این ابزارها برای تجزیه و تحلیل مشخصات لینک رقبای شما، یافتن لینک های مناسب، نظارت بر لینک های موجود و موارد دیگر استفاده می شوند.
در این مقاله، نگاهی دقیق تر به برترین ابزارهای لینک سازی خواهیم داشت و آن ها را یک به یک بررسی می کنیم.

10 ابزار لینک سازی برتر

ابزار های لینک سازی زیادی در بازار وجود دارند، اما انتخاب یک مورد مناسب برای کسب و کار شما، خیلی آسان نیست. در این مقاله، لیستی از ابزارهای رایگان وجود دارد که می توانید برای کمک به استراتژی لینک سازی خود از آن استفاده کنید.

1. Majestic SEO ابزاری برای نظارت بر لینک ها

Majestic SEO یکی از ابزارهای لینک بیلدینگ است که بسیار محبوب است. این ابزار به کمک جست و جو و نقشه برداری وب، پایگاه داده گسترده ای به نام "Link Intelligence" را عرضه می کندد.

طرز استفاده از Majestic SEO

Majestic SEO دو فهرست ارائه می دهد: Fresh Index و Historic Index.
Fresh Index شامل لیستی از صفحات و لینک هایی است که این ابزار در 120 روز گذشته پیدا کرده است. همچنین شامل لینک هایی است که ممکن است در آن دوره از بین رفته باشند. این کار برای درک اینکه کمپین های لینک سازی، بر رتبه بندی سریع تر شما، چه تاثیراتی دارد، مفید واقع می شود.
Historic Index پایگاه داده بزرگی است که پنج سال است خدمات ارائه می دهد و تریلیون ها URL منحصر به فرد دارد. با این فهرست، می توانید عملکرد سئو سایت خود را به مرور زمان اندازه گیری کنید.
همان طور که احتمالا در استفاده از سایر ابزارهای سئو مشاهده کرده اید، استفاده از اکانت رایگان هر ابزار، به شما امکان دسترسی محدود به برخی از ویژگی های آن ابزار را می دهد؛ اما همچنان می توانید معیارهای مهمی مانند بک لینک های خارجی، دامنه های ارجاع دهنده و موارد دیگر را در آن مشاهده کنید.

استفاده از ابزار Majestic SEO

Trust Flow معیاری است که کیفیت لینک هایی که به URL می رسند را نشان می دهند، در حالی که Citation Flow نشان دهنده تعداد لینک هایی است که به یک سایت می رسند. (هر دو در طرح رایگان این ابزار موجود هستند.)

یکی از راه های استفاده از Majestic SEO معیار های Trust Flow و Citation Flow سایت هایی است که برای کلمات کلیدی شان در صفحات اول رتبه بندی شده اند. این مسئله می تواند درک بهتری درباره ی آسان یا دشوار بودن رتبه دادن است.

اگر به دنبال ویژگی هایی بیشتر از آنچه طرح رایگان ارائه می کند، هستید، می توانید از برنامه پولی استفاده کنید. طرح Lite از 49.99 دلار در ماه شروع می شود و برای طرح هایی همچون API تا 399.99 دلار افزایش می یابد.

2. MozBar نوار ابزاری برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

MozBar برنامه رایگان Chrome است که به شما این امکان را می دهد تا درباره ی بک لینک ها تحقیق کنید و معیارها را از نتایج جستجو مشاهده کنید.

طرز استفاده از MozBar 

MozBar یکی از ابزارهای سئو است که استفاده از آن فوق العاده آسان است. پس از نصب برنامه در مرورگر خود، یک کلمه کلیدی وارد کنید تا بتوانید به سرعت  میزان رقابتی بودن آن کلمه کلیدی (درجه سختی) را تجزیه و تحلیل کنید.
نسخه رایگان ویژگی های محدودی دارد، اما همچنان می توانید معیارهای دیگری مانند Domain Authority و Page Authority را در آن مشاهده کنید.

اعتبار دامنه Domain Authority: معیاری است که ابزار Moz آن را برای اندازه گیری قدرت کل سایت و قابلیت سایت برای قرار گرفتن در رتبه بندی نتایج اول جستجو طراحی کرده است. (یعنی وب سایت های دارای دامنه Moz با رتبه بالاتر در صفحه اول گوگل قرار دارند.) 

اعتبار صفحه Page Authority : معیاری است که قابلیت یک صفحه را برای رتبه بندی در نتایج  اول جستجو برای یک کلمه کلیدی اندازه گیری می کند.
دامنه هر دو معیار از 0 تا 100 اندازه گیری می شود و امتیازات بالاتر نشان از رتبه بندی بهتر را دارند.

اگر نتایج جستجو، سایت هایی با اعتبار دامنه پایین را نشان دهد، با کمی تلاش می توانید کلمه های کلیدی را رتبه بندی کنید. وقتی نتایج نشان دهنده سایت های رقیب با اعتبار بالا باشند، شما می توانید اعتبار دامنه  سایتتان را افزایش دهید و با سایت های دیگر رقابت کنید.
همچنین می توانید از ویژگی Link Explorer در ابزار MozBar برای تحقیق درباره لینک و مشاهده سایر معیارهای جستجوگرها استفاده کنید تا ببینید چگونه سایت ها در رتبه های بالا قرار می گیرند به نتایج صفحات اول گوگل تبدیل می شوند. با تجزیه و تحلیل بک لینک، ایده بهتری برای پیشی گرفتن از رقبای خود خواهید داشت.

3. Hunter.io ابزاری برای یافتن ایمیل

Hunter.io ابزار لینک سازی است که یافتن آدرس های ایمیل ها را برای شما آسان می کند.

طرز استفاده از Hunter.io

تبلیغات، یکی از مهمترین جنبه های لینک سازی است. تبلیغات شامل تماس با مسئولان وب و درخواست برای لینک ورودی به سایت شما است. اما یک چالش مشترک که برای تبلیغات با ایمیل وجود دارد، یافتن اطلاعات تماس مناسب است. 
اگرفرد مناسب را پیدا نکنید، ممکن است که ایمیل شما خوانده نشود. مسئله ای که همه چیز را پیچیده تر می کند این است که شرکت ها همیشه آدرس ایمیل کارمندان خود را لیست نمی کنند.
 Hunter.io به شما این امکان را می دهد تا آدرس های ایمیل مرتبط با هر وب سایتی را به سرعت پیدا کنید. برای شروع جستجو، کافیست URL شرکت را تایپ کنید.
 
برای مشاهده کامل نتایج و دسترسی به سایر ویژگی ها مانند فیلترهای جستجو و دانلودها CSV ، باید حساب کاربری بسازید.
یکی دیگر از ویژگی های مفید Hunter.io تأیید کردن ایمیل است. این ویزگی  به شما می گوید که ایمیل شما فعال شده است و استفاده می شود.
یک حساب رایگان به شما امکان می دهد تا ماهیانه به حدود 50 جستجوی رایگان دسترسی پیدا کنید، اما همیشه می توانید پیشرفت کنید و ایمیل های تبلیغاتی خود را ارتقا دهید.

ابزار لینک بیلدینگ Hunter.io

4. Ahrefs ابزاری برای یافتن لینک های شکسته 

Ahrefs، مجموعه ای از ابزارهای قدرتمند SEO را برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، رتبه بندی، ساخت بک لینک و موارد دیگر ارائه می دهد. اما در این پست ما فقط قصد داریم راجع به قابلیت بررسی لینک شکسته این ابزار صحبت کنیم. این برنامه به صورت رایگان در دسترس است و می توانید از آن برای ساختن لینک های با کیفیت برای سایت تان استفاده کنید. 

طرز استفاده از Ahrefs

با ابزار بررسی بک لینک شکسته Ahrefs، می توانید به سرعت لینک های شکسته ورودی و خروجی را در سایت خود بررسی کنید. لینک های شکسته را درست کنید، تا لینک های شکسته بازدیدکنندگان را به صفحه 404 نفرستند.
ابزار بررسی لینک شکسته Ahrefs فقط به سایت شما محدود نمی شود. همچنین می توانید از این ابزار برای بررسی لینک های خروجی شکسته در سایت های صنعت خودتان هم استفاده کنید.
کافی است یک URL را وارد کنید و این ابزار لیستی از لینک های شکسته را به شما نشان می دهد.
 اگر سایتی به صفحه ای می رسد که دیگر وجود ندارد، می توانید با طراحی یک استراتژی لینک سازی شکسته، محتوای مشابهی ایجاد کنید و کاری کنید که به جای لینک شکسته محتوا و صفحه شما جایگزین شود.
ابزار بررسی لینک شکسته Ahrefs همچنین جستجو های روزانه، هفتگی یا ماهانه را انجام می دهد تا به تلاش شما برای لینک سازی شکسته کمک کند. سپس می توانید این داده ها را به یک فایل CSV بفرستید و در کمپینی تبلیغاتی فعالیت کنید.

معرفی ابزارهای لینک سازی ahrefs

5. ابزار Whitespark برای یافتن سایتیشن محلی 

Whitespark، یکی از ابزارهای لینک بیلدینگ است که برای یافتن استناد بکار می رود که به وسیله آن شما می توانید سایتیشن یا میزان ذکر و نقل و قول به سایتتان را در وب پیگیری کنید و سایت جدید با کیفیتی که می توانید سایت تان را برایشان ارسال کنید را شناسایی کنید.

طرز استفاده از Whitespark

برای بالا بردن رتبه برای جستجوی محلی، ساختن سایتیشن ضروری است. Citations به معنای ذکر نام، آدرس و شماره، در وب است. به عنوان مثال، ساختن پروفایل در فهرست راهنمای مشاغل مانند Yelp یا Foursquare یکی از آن هاست. 
برای استفاده از این ابزار شما باید یک حساب کاربری بسازید.
کمپین جدیدی ایجاد کنید و جزئیات مربوط به کسب و کار خود را در آن وارد کنید. سپس این ابزار لیستی از منابع سایتیشن را بر اساس آنچه وارد کردید، در اختیار شما می گذارد. به یاد داشته باشید حتماً نام، آدرس و شماره تلفن شما، با هر منبعی که ارسال می کنید، تطبیق داشته باشد.
بدی نسخه رایگان این است که شما فقط می توانید یک کمپین  بسازید وسه جستجو در روز انجام دهید. بسیاری از منابع استنادی که این نسخه گردآوری می کند نیز قابل دسترسی نیست.

6. Ubersuggest ابزاری برای تجزیه و تحلیل بک لینک ها

Ubersuggest ابزاری برای جستجوی کلمات کلیدی است که تعداد زیادی ویژگی از جمله کلمه کلیدی و معیارهای سئو مانند حجم جستجوی کلمات کلیدی، CPC (هزینه به ازای هر کلیک) ودرجه سختی را ارائه می دهد.
این ابزار همچنین  یک ابزار بررسی بک لینک رایگان دارد که نشان می دهد چه کسی به شما و رقبایتان لینک می دهد.

طرز استفاده از Ubersuggest

قبل از شروع لینک سازی، تجزیه و تحلیل لینک های سایت هایی که در صفحه اول رتبه بندی می شوند، بسیار مهم است. این کار دیدگاه بهتری برای پیشی گرفتن از این صفحات را در اختیارتان می گذارد. ابزار بررسی لینک Ubersuggests به شما امکان می دهد تا بک لینک های سایت های رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که آن ها لینک هایشان را از کجا دریافت می کنند.
کلمه کلیدی را که می خواهید بر اساس آن رتبه بندی شوید در این ابزار جستجو کنید. سایت هایی که در صفحات اول رتبه بندی شده اند را در جایی یاد داشت کنید و URL ها را در ابزار backroom وارد کنید.
یکی دیگر از ویژگی های مفید، این است که بتوانید ببینید رقبای شما از کجا لینک می گیرند .
با استفاده از این اطلاعات می توانید با سایت هایی که از آن لینک می گیرند، تماس گرفته و یک لینک درخواست کنید. بهبود مشخصات لینک نیز باعث افزایش رتبه شما خواهد شد.

ابزار لینک بیلدینگ Ubersuggest

7. google Alerts ابزاری برای آوردن نام برند

Google Alerts ابزاری است که به شما امکان فعال کردن اعلان هایی را درباره هر موضوعی می دهد. این روشی عالی برای به روز نگه داشتن اخبار صنعت است. البته می توانید از این ابزار برای لینک سازی نیز استفاده کنید.

طرز استفاده از Google Alerts

ذکر نام برند، زمانی است که سایتی به چیزی مرتبط با شرکت شما اشاره می کند. اگر نام برند یا محصولات شما بدون لینک آورده شود، فرصتی برای لینک سازی ایجاد می شود.
هر زمان که در هر صفحه وب نام  برند یا محصولات شما ذکر شود، می توانید Google Alerts را طوری تنظیم کنید تا برای شما اعلانی ارسال کند. سپس می توانید با کلیک بر روی آن اعلان ها به محتوایی که به برند شما استناد می کند، نگاه کنید.
هر زمان برندتان بدون لینک آورده شده بود، ایمیلی ارسال کنید و از آنها بخواهید به سایت شما لینک دهند. این کار فرصت های لینک سازی را برای شما آسان ترمی کند.
برخلاف بیشتر ابزارهای لینک سازی که در این متن راجع به آن ها صحبت کردیم، استفاده از Google Alerts برای همه بازاریاب های دیجیتال کاملاً رایگان است. برای شروع فقط به یک آدرس ایمیل نیاز دارید. 

8. BuzzSumo ابزاری برای شناسایی اینفلوئنسرها 

BuzzSumo یک پلتفرم برای بازاریابی محتوا است که به شما این امکان را می دهد تا محتواهایی را که مناسب پلتفرم شما هستند، پیدا کنید.

طرز استفاده از ابزار BuzzSumo

با BuzzSumo می توانید اطلاعاتی از محتوا، مانند موارد اشتراک گذاری شده در فیس بوک و توییتر و تعداد لینک های های یک مقاله پیدا کنید.
این اطلاعات به شما کمک می کند تا محتوایی را که دیگران به اشتراک می گذارند و به آنها لینک می دهند را شناسایی کنید. همچنین می توانید از BuzzSumo برای جست و جوی بیشتر و یافتن اینفلوئنسر های صنعت استفاده کنید.
با داشتن لیستی از اینفلوئنسرها در صنعت خود، می توانید کارهای تبلیغاتی را انجام دهید و از آن ها بخواهید محتوای شما را به اشتراک بگذارند یا به آن لینک بدهند.
BuzzSumo یک دوره آزمایشی رایگان سی روزه ارائه می دهد. اما اگر می خواهید باز هم از نرم افزار آنها استفاده کنید ، باید یکی از طرح های پولی آنها را که هزینه آن از 99 دلار به بالا در ماه شروع می شود را خریداری کنید.

استفاده از ابزار buzzsumo

9. Snov.io ابزاری برای انجام خدمات تبلیغاتی

Snov.io یک پلتفرم تبلیغاتی است که برای شما این امکان را فراهم می کند تا آدرس های ایمیل را پیدا کنید و کمپین بسازید. 

طرز استفاده از Snov.io

انجام خدمات تبلیغاتی کمک می کند تا لینک های با کیفیت بالا، از سایت های معتبر را برای صنعت تان بیابید. اما یکی از بزرگترین چالش ها، انجام این کار در مقیاس های بزرگ است.
استفاده از اکسل برای پیگیری فعالیت های تبلیغاتی فردی، بسیار خسته کننده و وقت گیر است.
باSnov.io می توانید فعالیت ها و ایمیل های خود را پیگیری کنید. این ابزار همچنین این ویژگی ها را به طور خودکار دارد.
یکی دیگر از ویژگی هایی که بسیار کاربردی است، ویزگی تأیید ایمیل هاست.
می توانید لیستی از ایمیل ها را بارگذاری کنید و این پلتفرم می تواند بیش از 90 میلیون آدرس ایمیل را تأیید کند.

10. Disavow Link Tool برای حذف لینک ها

Disavow Links ابزاری است که به شما امکان می دهد تا از Google کمک بگیرید که برخی از بک لینک هایی که به سایت شما می رسند را حذف کنید.

طرز استفاده از Disavow Links

الگوریتم پنگوئن (Penguin algorithm) بروز رسانی می شود و رتبه بندی سایت هایی که با بک لینک اسپم شده اند را کاهش می دهد.
این ممکن است از نظر تئوری خوب به نظر برسد، اما پیامدهای ناخواسته ای را نیز در پی دارد. رقیب شما می تواند سایت شما را با لینک های بی کیفیت اسپم کند و تلاش کند رتبه بندی شما را کاهش دهد.
به همین دلیل، بهتر است مشخصات لینک خود را بررسی کرده و لینک های که اسپم هستند را حذف کنید. اگر نمی توانید لینک های بی کیفیت را که به سایت شما می رسند را به صورت دستی حذف کنید، می توانید از ابزار Disavow Links استفاده کنید تا گوگل هنگام ارزیابی سایت شما آنها را حذف کند.
لیستی از بک لینک ها را در یک فایل متنی ایجاد کنید و سپس آن را ارسال کنید.
Google توصیه می کند که فقط در مواقعی که نمی توانید لینک های ناخواسته را به صورت دستی حذف کنید، با احتیاط از این ابزار استفاده کنید.
درست مانند Google Alerts، استفاده از ابزار Disavow Links کاملاً رایگان است. با این تفاوت که هنگامی که فایلی را ارسال می کنید ، پردازش و حذف لینک ها توسط Google چند هفته طول می کشد.

بک لینک ها به احتمال زیاد از مهمترین سیگنال ها در الگوریتم رتبه بندی گوگل باشند.
اگر می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید و بازدید بیشتری در سایتتان داشته باشید، لینک سازی باید در اولویت شما باشد.
وقتی می خواهید به صورت دستی لینک سازی کنید، در نهایت به ابزارهایی نیاز خواهید داشت که روند کار را برایتان ساده تر کنند.

11.ابزار لینک سازی نت پارک

اگر از هزینه های رپورتاژ آگهی به تنگ آمده اید ابزار رپورتاژ نت پارک می‌تواند گزینه مناسبی پیش روی شما باشد. این ابزار برای شما سایت‌های مرتبطی می‌یابد که حاضر هستند رپورتاژ شما را رایگان منتشر کنند. 
شاید بپرسید چرا رایگان؟ زیرا هر فرد برای قرار گیری در لیست رپورتاژ (پست) مهمان باید به انتخاب خود یکی از رپورتاژهای نمایش داده شده را در سایت خود منتشر کند. 
مزیت این روش این است که هم یک محتوای یونیک به سایت خود اضافه می‌کنید و هم یک سایت مرتبط دیگر به شما لینک خواهد داد. توجه کنید که سیستم فقط سایت‌های مرتبط را به یکدیگر پیشنهاد خواهد داد. همچنین تبادلی در کار نخواهد بود زیرا لینک مهمان در سایت شما با سایتی که رپورتاژ شما را میزبانی خواهد کرد متفاوت است. نام این سرویس رپورتاژ ماتریسی می‌باشد. یکی دیگر از مزیت‌های سیستم این است که سیستم سایت‌هایی که در رنج اتوریتی دامنه یکدیگر هستند را به هم معرفی می‌کند و همچنین اسپم اسکورها اتوماتیک بررسی می‌شود. که نت پارک برای صحت این موضوع ابزاری در صفحه اصلی برای بررسی شاخص‌های سایت‌ها قرار داده است.
مزیت دیگر سیستم بررسی مرتب صحت و سلامتی رپورتاژ قبلی شماست، که در صورت حذف بصورت اتوماتیک مجددا در لیست قرار گرفته و در سایت جدید منتشر خواهد شد.

پلتفرم نت پارک

طرز استفاده از ابزار رپورتاژ ماتریسی نت پارک

شما در سه مرحله ساده می‌توانید یک درخواست ثبت کنید:
1- سایت خود را در داشبورد اضافه کنید.
2- به صفحه رپورتاژ ماتریسی رفته و دکمه جدید را بزنید.
3- سایت خود را انتخاب کنید.
4- پست مهمان را در سایت خود ثبت کنید.
5- محتوای رپورتاژ خود را ثبت کنید.

ابزار لینک سازی نت پارک


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است