نسخه نهایی هشدار گوگل کروم در مورد https

سی یو وب 1397.02.28 2657 0 0

گوگل کروم اعلام کرد که از اکتبر 2018(مهر97) یک پیام برجسته "امن نیست" (not secure) در نوار مرورگر نشان خواهد داد.

این را به عنوان هشدار نهایی در نظر بگیرید .بعد از اکتبر 2018 ، گوگل کروم و احتمالا همه مرورگرهای مبتنی بر کروم مثل vivaldi هشدارهای امنیتی پیشرفته را نشان خواهند داد که ممکن است منجر به افزایش نرخ پرش سایت شما بشود و همزمان منجر به کاهش فروش و  مکالمات شما بشود.

تغییرات کروم چیست

در حال حاضر کروم یک آیکن سبز رنگ که نشانگر امن بودن سایت است ، نشان می دهد.چون در حال حاضر بسیاری از سایتها امن هستند ، گوگل این گزارش را میدهد.آنها شروع به نشانه گذاری سایتهای نا امن با یک هشدار برجسته قرمز می کنند.

علاوه بر این کروم نشان دادن سایتهای امن با آیکون سبز را متوقف می کند.دلیل این امر آنست که سایت بصورت پیش فرض باید امن باشد.

بخصوص الان که بسیاری از وب سایتها امن هستند ، توقع کاربر اینست که سایت امن باشد.بنابراین منطقی است که کاربر در صورت مشاهده سایت نا امن مطلع شود.

تغییرات طی دو مرحله صورت میگیرد

این تغییرات طی دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول کروم دیگر سایتهای امن را با آیکون سبز رنگ نشان نمیدهد ، که از ماه سپتامبر (شهریور) انجام می شود و سپس در مرحله دوم از ماه اکتبر نمایش سایتهای نا امن آغاز می شود.

از این گذشته : آیا لازم است سایت خود را به https تبدیل کنید؟

به وضوح جواب بله است ،شما باید نگران امنیت وب سایت خود باشید.قبلا گفته میشد که گواهی نامه SSL برای سایتهای تجارت الکترونیک است.این دیگر درست نیست.تمامی وب سایتها تحت تاثیر قرار می گیرند و آیکون قرمز بالقوه کاربران را می ترساند.

برای اینکه گوگل کروم این آیکن قرمز را بطور برجسته نشان می دهد و این موجب ترس کاربران شده و وب سایت شما را ترک می کنند ، نتیجه آن افزایش نرخ پرش، کاهش خرید و کاهش تبلیغات در سایت شما می شود.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است