"هوش مصنوعی" کلمه برتر سال ۲۰۲۳ دیکشنری کالینز

سی یو وب 1402.08.14 286 0 0

همان‌طور که احتمالاً می‌توانست پیش‌بینی شود، کلمه "هوش مصنوعی" و مخفف آن، یعنی "AI" به عنوان کلمه سال 2023 توسط دیکشنری کالینز انتخاب شده است.
این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بالای هوش مصنوعی در جوامع مدرن و تأثیر آن بر زندگی روزمره ماست. هوش مصنوعی و تکنولوژی مرتبط با آن در حال تغییر و پیشرفت سریعی هستند .
با توجه به گزارش ایندیپندنت، دیکشنری کالینز معنای هوش مصنوعی را به عنوان "مدل‌سازی عملکردهای ذهنی انسان توسط برنامه‌های رایانه‌ای" توصیف می‌کند و اعتقاد دارد که واژه "AI" در سال 2023 به یکی از موضوعات برجسته تبدیل شده است.
"الکس بیکرافت"، مدیر عامل کالینز، در مورد هوش مصنوعی می‌گوید: از دیگر واژه‌های نامزد برای دریافت عنوان "کلمه سال 2023 کالینز" می‌توان به "nepo baby" اشاره کرد که برای توصیف فرزندان افراد مشهوری استفاده می‌شود که در یک صنعت موفق بوده‌اند. واژه "debanking" یا محروم کردن مردم از تسهیلات بانکی نیز یکی از نامزدها بوده است.
واژه‌هایی مانند "deinfluencing" یا "de-influencing" که به معنای "هشدار دادن به فالورها برای اجتناب از برخی محصولات تجاری" است و "canon events" که به یکی از ترندهای تیک‌تاک مربوط می‌شود نیز در فهرست کالینز حضور دارند. در سال 2021، NFT به عنوان کلمه سال دیکشنری کالینز انتخاب شده بود.
"می‌دانیم که هوش مصنوعی در سال جاری توسعه بسیاری داشته و در همان اندازه که ایمیل، استریم یا هر فناوری دیگری که زمانی آینده‌نگرانه بود، در تمام جوانب زندگی ما حاضر است."
فرهنگ‌نویسان دیکشنری کالینز همیشه در حال بررسی پایگاه داده 18 میلیارد کلمه‌ای خود هستند تا هر سال فهرستی از کلمات جدید و قابل‌توجه را ایجاد کنند که نمایانگر پیشرفت زبان در حال تکامل ما است.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است