کاهش نمایش تعداد سوالات متداول FAQ توسط گوگل

سی یو وب 1400.04.01 976 0 0

به نظر می رسد که گوگل، تعداد نتایج غنی سوالات متداول، که آن ها را با نام FAQ rich results می شناسیم، به 2 عدد کاهش داده است.
چند روزی است که برخی از سئوکارها اعلام کرده اند، هنگام بررسی نتایج گوگل، با کاهش تعداد باکس های سوالات متداول، که به FAQ معروف اند، مواجه شده اند. هر چند بسیاری معتقد بودند که این اتفاق مشکل و اختلالی در موتور جستجوی گوگل بوده است و در سایر نتایج جستجو، همانند گذشته، همه باکس های سوالات، قابل مشاهده بودند. اما گوگل اعلام کرده است که قصد دارد تعداد باکس های قابل نمایش FAQ را در صفحه نتایج خود به دو عدد کاهش دهد. 


نتایج غنی سوالات متداول یا FAQ چیست؟

هنگامی که عبارتی را در گوگل جستجو کنید، در بخش نتایج این موتور جستجو، در قسمت پایینی لینک صفحات، ممکن است با باکس های کشویی مواجه شوید که سوالاتی مرتبط با عبارت جستجو شده شما را نشان می دهند. با کلیک روی این سوالات، پاسخ آن ها به اختصار نمایش داده می شوند؛ به این باکس های نمایش داده شده، نتایج غنی سوالات متداول می گویند. لازم است بدانید که این باکس های تنها در نتایج برای سایت هایی ظاهر می شوند که از کد داده ساختار یافته FAQ استفاده کرده باشند. این بخش به این جهت اهمیت داشت که فضای بصری بیشتری از نتایج جستجو را به خود اختصاص داده و توجه کاربران را جلب می کرد. همچنین به جهت استفاده از عبارات مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر در این FAQ ها، از آن ها برای اهداف سئو و بهینه سازی استفاده می شد.
دنی سالیوان از گوگل تایید کرد که از این پس این باکس به نمایش دو سوال محدود خواهد شد.

منبع: searchengineland.com


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است