گوگل ویدیو های اینستاگرام و تیک تاک را ایندکس می کند

سی یو وب 1400.07.04 1131 0 0

به نقل از مجله The Information گفته می شود گوگل در حال مزاکره با اینستاگرام و تیک تاک است تا محتوای ویدئویی آنها را در نتایج جستجو فهرست بندی کند. این مقاله جزئیات اولیه مذاکرات گوگل با فیس بوک و ByteDance به ترتیب شرکت های مالک اینستاگرام و تیک تاک است.
گفته می شود که این معامله مشابه معامله ای است که بین گوگل و توییتر در سال 2015 شکل گرفت . در حال حاضر مواجه شدن با محتوای توییتر در  نتایج گوگل بسیار متداول است .اگر مذاکرات گزارش شده بین گوگل ، اینستاگرام و TikTok به پایان برسد ، محتوای ویدئویی کوتاه ممکن است به همان اندازه توییت در نتایج جستجو رایج باشد.

در رابطه با هرگونه مذاکره درباره قرارداد جستجو ، سخنگوی Google نقل قول زیر را در اختیار The Information قرار داد که هیچ چیزی را تأیید یا رد نمی کند:
"ما به سایت ها کمک می کنیم تا محتوای خود را قابل کشف کرده و از یافتن آنها در Google سود ببرند و آنها می توانند نحوه نمایش یا عدم نمایش محتوای آنها در جستجو را انتخاب کنند."
از نظر سخنگو ، ظاهر شدن در جستجوی Google انتخاب ناشران محتوا است.

اگر موقت و قراردادی بین این گروه ها برقرار شود قطعا باعث افزایش فالور تیک تاک خواهد شد.
البته در مورد اینستاگرام و TikTok ، دلایلی هم وجود دارد که ممکن است آنها نخواهند داده های ویدیو های خود را در اختیار گوگل قرار دهند.
گوگل مالک یوتیوب است که برای اینستاگرام و تیک تاک رقیب محسوب می شود. این قابل درک است که اینستاگرام و TikTok تمایلی به اشتراک گذاری اطلاعات زیاد، بدون دریافت چیزی با ارزش در مقابل نداشته باشند.
به عنوان مثال ، معامله گوگل با توییتر ، گوگل هزینه مجوز سالانه را پرداخت می کند. در عوض به گوگل این امکان داده می شود که توییت ها را به محض انتشار در پلتفرم فهرست بندی کند.
به احتمال زیاد اینستاگرام و TikTok هزینه مشابهی دریافت خواهند کرد که البته مزایای ظاهر شدن در نتایج گوگل را هم دریافت می کنند.
در حال حاضر ، جستجو در Google برای یافتن ویدیوهای اینستاگرام یا TikTok امکان پذیر نیست. این معامله اجازه می دهد تا این اتفاق بیفتد ، که می تواند مخاطبان کاملاً جدیدی از بینندگان را به اینستاگرام و TikTok برساند.
در عوض ، Google میلیاردها ویدئوی جدید برای فهرست بندی در نتایج جستجو خواهد داشت. این یک نکته مثبت برای طول عمر موتور جستجوی برتر جهان است.
در بلند مدت ، گسترش فهرست گوگل با محتوای اینستاگرام و TikTok ، گوگل را به مقصدی برای مقالات و ویدئوها تبدیل می کند.
این می تواند منجر به افزایش حجم کلی جستجو شود و جستجوهای بیشتر در Google به معنای یافتن فرصت های بیشتر برای همه ناشران است.
اگر سه غول اینترنتی بتوانند به توافق برسند ، برای همه سود خواهد داشت.
منبع: The information
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است