راهکار اندروید جهت جلوگیری از جاسوسی ISP ها

سی یو وب 1396.08.01 2487 0 0

 اندروید ، محبوبترین سیستم عامل تلفن همراه در جهان است و بزودی از یک پروتکل امنیتی برای حفاظت کاربران خود در برابر جاسوسی و نظارت شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP ها ) ، در سیستم عامل خود استفاده خواهد کرد.

پروتکل DNS over TLS یک سطح رمزگذاری برای فراخوانی  DNSها از سوی کاربر ، را به سیستم عامل خود جهت امنیت کاربران اضافه می کند ، تا شرکت های ISP ، نتوانند به History مرورگر کاربران دسترسی داشته باشند.

یک DNS – مخفف عبارت domain name server -  آدرس URL یک وب سایت را ،که درقسمت نوار آدرس صفحه مرورگر وارد می شود ، به IP  آدرس ترجمه می کند تا کامپیوتر بتواند سایتی را که فراخوانی شده است را تشخیص دهد.

آدرس URL ، مانند (something.com  )، چیزی جز یک نام انتخاب شده برای یک سایت نمی باشد.

هنگامی که شخصی آدرس یک سایت را بصورت URL درنوار آدرس وارد می کند، این URL به یک IP متصل است . و کامپیوتر از طریق این IP  ، فایلهایی را از سرور فراخوانی کرده و پس از آن ، این امکان را به ما می دهد تا سایت مورد نظر خود را برروی صفحه مرورگر خود ببینیم. این پردازش ها بقدری سریع اتفاق می افتد (در حد نانو ثانیه) ، که کاربر متوجه نمی شود که ما بین وارد کردن آدرس سایت و مشاهده سایت مورد نظر ، چنین پردازش هایی اتفاق می افتد.

متأسفانه تبادلات در کامپیوتر دریک متن ساده رخ می دهد، و هرکسی می تواند با دسترسی به شبکه اینترنتی ما به تمامی سایتهایی که ما بازدید کرده ایم ، دسترسی پیدا کرده و آنها را جستجو کند.

در متدهای رایج ، فراخوانی سایتها از طریق پروتکل های TCP  و UDP صورت می گیرد، که امنیت آنها به پروتکل TLS نمی رسد. هنگامی که اندروید ، پروتکل DNS over TLS را ارائه دهد ، نتایجی مشابه با استفاده از پروتکل HTTPS را دربر خواهد داشت . بدینصورت که جاسوسان شبکه های اینترنتی می توانند دریابند کاربر ، یک سایت را فراخوانی کرده است ، اما اینکه دقیقاَ چه سایتی است را نمی توانند تشخیص دهند.

اگر  DNSها توسط پروتکل TLS پشتیبانی نشوند، ISP ها می توانند به راحتی به History مرورگر کاربران دسترسی پیدا کنند.

اما همیشه راه چاره دیگری مانند google DNS ،  وجود خواهد داشت که پروتکلی را ارائه می دهد، که  فقط DNS می تواند به history ما دسترسی داشته باشد. واین خیلی بهتراست از اینکه ISP ما بخواهد به history  ما دسترسی پیدا کند.

برای اینکه بتوانیم یک حریم خصوصی درشبکه اینترنتی داشته باشیم  ، استفاده از VPN  نیز می تواند پیشنهاد خوبی باشد ، البته قبل از استفاده از VPN می بایست مطمئن شویم که  حتماَ private  باشد.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است