دانلود نسخه جدید گوگل کروم "Chrome"

سی یو وب 1396.09.15 5412 0 0

لینک دانلود آخرین ورژن گوگل کروم "google chrome"

بروز رسانی جدید نرم افزار گوگل کروم  " نسخه کروم 63"   از هم اکنون در دسترس کاربران قرار می گیرد.

نسخه جدید مرورگر گوگل کروم Google Chrome (گوگل کروم) برای سیستم عامل های دسکتاپ کامپیوترهای شخصی لینوکس ، مک ویندوز و همچنین سیستم عامل اندروید موبایل  اکنون در دسترس کاربران می باشد و کاربران این سیستم عاملها می توانند مرورگر کروم خود را بروز رسانی نمایند.

کروم 63 ، امکانات جدیدی را با خود به همراه آورده است ، امکانات برجسته ای از قبیل طراحی مجددFlag ها ، Certificate سریع سایت و یک سیستم حافظه  API جاوااسکریپت جدید . و همچنین امکانات جدیدی  مانند انتخاب متن هوشمند و یک ماژول  Permissions (مجوز) دیالوگ جدید را به اندروید Oreo اضافه کرده است.

-          طراحی جدید Flag ها:

طراحی جدید صفحه وب  chrome://flags به کاربران کمک می کند تا امکاناتی که بصورت آزمایشی برای توسعه کروم ارائه شده اند را بتوانند تشخیص دهند که کدام یک از آن امکانات در دسترس هستند و کدامیک غیرفعال می باشند.

 

-          سیستم API جاوااسکریپت مربوط به حافظه :

این قابلیت به کاربرانی که  حافظه سیستم عاملشان ( کامپیوتر شخصی و موبایل ) کم است کمک می کند. این API می تواند بصورت اتوماتیک مقدار حافظه سیستم کامپیوتر و موبایل شما را تشخیص دهد  و چنانچه  حافظه RAM شما به اندازه کافی فضا نداشته باشد ، اطلاعات شما را به وب ساتهای آرشیو (lite) با RAM  بالا هدایت کند.

 

-          ایزوله کردن یا جداسازی سایت :

این یک ویژگی جالب جدیدی است که برای پیشبرد عملکرد تکنولوژی سندباکس ( sandbox ) گوگل ایجاد شده است. مرورگر کروم 63 (Chrome 63 ) این امکان را به شما می دهد که وب سایتهای بخصوصی را مجزا کنید. محتوای این سایتها بصورت جداگانه برای شما ارائه می شود که این صفحات ، فرآیندها و مطالب مربوط صفحات داخلی سایت را به اشتراک نگذاشته اند. این قابلیت مفید با هزینه ای همراه است : و آن استفاده فضای بسیاری از RAM .

گوگل ارزیابی کرده است حجم فضایی که این قابلیت از حافظه اشغال می کند 10 الی 20 برابر برنامه های معمول می باشد.

 

-          ارائه نسخه TLS 1.3 :

TLS  یا Transport Layer Security ، پروتکلی است که امنیت ارتباطات در Gmail را ایجاد می کند.

آخرین باری که TLS بروزرسانی گردید در سال 2008 و ارائه نسخه TLS 1.2 بود . و اکنون پس از گذشت 9 سال با بروز رسانی و ارائه کروم 63 ، این پروتکل که وظیفه امنیت ایمیل را برعهده دارد ، به نسخه TLS 1.3 بروزرسانی گردید.

 

-          انتخاب هوشمند متن :

یکی از ویژگیهای جدید در مرورگر کروم 63 ، انتخاب هوشمند متن برای سیستم عامل اندروید می باشد. که این قابلیت برای Android 8.0 Oreo نیز ایجاد شده است.

انتخاب هوشمند متن ، اپلیکیشن هایی را به کاربران معرفی می کند که اساس عمکلرد آنها در انتخاب متن ها و عبارات در هر document ، ایمیل یا صفحات وب می باشد . موارد استفاده از این اپلیکیشن ها ممکن است از کاربری به کاربر دیگر متفاوت باشد .

با این بروز رسانی گوگل ، در چند روز آینده قطعا شاهد استفاده کاربران از مرورگر گوگل کروم63 هستیم .

 

جهت دانلود آخرین نسخه گوگل کروم کلیک کنید.

 

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است