ویژگی های جدید google search console که در هفته آینده منتشر می شوند

سی یو وب 1396.10.18 2297 0 0

امروز گوگل اعلام کرد که کنسول جستجوی جدید گوگل در هفته های آینده برای همه  در دسترس خواهد بود. به طور خاص، کاربران تأیید شده در کنسول Google Search قادر خواهند بود به عملکرد جستجوی جدید،  Index Coverage، وضعیت AMP و گزارش های ارسال شغل دسترسی پیدا کنند.

گوگل اعلام کرده است که گزارش های  Search Console جدید "شفافیت بیشتری در نمایه سازی گوگل، ارتباطات متقابل دو جانبه بین گوگل و صاحبان وب سایت ها برای کمک به حل مسائل سریع تر و یک رابط کاربر پاسخگو" ارائه می دهد.

Search Engine Land برای اولین بار در خلال ماه ژوئیه اخبار را در باره کنسول بتا جستجو(beta Search Console ) جست و جو کرد. سپس Google اطلاعات بیشتری درباره این بتا به اشتراک گذاشت. با این اقدام، گزارش عملکرد جستجو یک سال داده، که برای یک  مدت طولانی درخواستی  از صنایع  بود را شامل خواهد شد.

هر دو نسخه  Search Console برای همه کاربران دایر هستند و می توانند به صورت کنارهم استفاده شوند. گوگل اعلام کرد که همچنان ویژگی های کنسول Classic را در Console Search جدید اضافه خواهد کرد، بنابراین تا زمانی که این فرآیند کامل شود، مدیران وب میتوانند از طریق لینک در نوار ناوبری به دو نسخه دسترسی پیدا کنند.

همچنین در Search Console جدید قابل توجه است که امکان به اشتراک گذاشتن موضوعات مهم که در (اکثر) گزارش ها با تعداد زیادی از اعضای تیم در یک سازمان قرار دارد که برای پخش موثر اطلاعات و مشکلات مطرح شده مفید است. دسترسی مجدد نیز آسان و شهودی است. توضیح بیشتر این موضوعات سئو  در ادامه :

گزارش عملکرد جستجو :

گزارش عملکرد جدید جستجوی گوگل مشابه گزارش Search Analytics است، اما اطلاعات 16  ماه را میدهد. این گزارش به شما امکان می دهد تا clicks ، impressions ، CTR و موقعیت میانگین (average position) ​​را مشاهده کنید. همچنین به شما اجازه فیلتر بر اساس نتایج جستجوی وب، تصویر یا ویدئو را می دهد ومی توانید براساس پرس و جو، صفحه، کشور یا نوع دستگاه طبقه بندی کنید. گوگل مشخص کرده این اطلاعات نیز به زودی از طریق  API کنسول جستجو  نیز در دسترس خواهد بود ، که برای سئو بهتر سایت بسیار ارزشمند است.

کنسول جستجو گوگل

 

گزارش پوشش شاخص (Index Coverage):

گزارش Index Coverage شبیه گزارش فهرست وضعیت (Index Status) است: به مدیران وبسایت نشان می دهد که Google چگونه سایت آنها index کرده است.  این لیست URL ها یی را که به درستی index  شده اند را فهرست می کند و هشدارهایی را  در مورد اینکه چرا گوگل برخی url ها را index  نکرده  نمایش می دهد. این گزارش تغییرات را در طول زمان و بهبود index شدن سایت در آن دوره زمانی را نشان می دهد. با کلیک بر روی هر url دارای خطا، پیوندهایی به ابزارهای تشخیصی می دهد، و همچنین راه ارسال مجدد URL برای index شدن، را خواهید دید. داده ها همچنین می توانند برای تحلیل عمیق تر export شوند. گوگل متوجه شده است که این گزارش "برای سایتهایی که sitemap را ارائه می دهند، بهتر عمل می کند."

 

index reporting- گزارش index گوگل

گزارش وضعیت AMP:

گزارش وضعیت AMP خطاها و هشدارهای URL های AMP شما را ارائه می دهد. این نشان می دهد که کدام URL ها دارای مشکل هستند، تشخیص خود را از این موضوع نشان می دهد و به شما اجازه می دهد که مشکل را حل کنید و سپس مطمئن شوید URL AMP معتبر است. گوگل گفت، "هنگامی که مشکل بر طرف شده شما می توانید درخواست کنید که Search Console اعتبار چندین صفحه را تصدیق کند."  ، گوگل اعلام کرده است که URL های آسیب دیده را با استفاده از اولویت بالاتر بارگذاری و پردازش می کند." علاوه بر این، گزارش های AMP را می توان با تیم های خارجی به اشتراک گذاشت.

 

amp-status

گزارش ارسال شغل (Job Posting):

کسانی که لیست کارهای خود را در وب سایت های خود می نویسند، می توانند گزارش جدید پست شغلی را بررسی کنند. این گزارش آمار مربوط به نتایج لیست کار شما و هر گونه مسائل مربوط indexing و راه حل آنها  را نشان خواهد داد.

job-posting

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است