تلاش گسترده دیگری از گوگل برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی

سی یو وب 1396.09.26 2086 0 0

فضای اینترنت بوسیله بسیاری از وب سایت های خبری جعلی پر شده است.

حتی شاهد هستیم برخی از منابع خبری که از نظر مردم قابل اعتماد هستند ولی با کمال تأسف با انتشار اخبار جعلی ، باعث گمراه شدن مردم می شوند.

گوگل بار دیگر قصد دارد در این خصوص تلاش گسترده ای را انجام دهد و برای جلوگیری از این اتفاقها، این وب سایتها را دیگر از طریق موتور جستجوی غول پیکر خود نشان ندهد و آنها را مسدود کند.

طبق بروزرسانی دستورالعمل های گوگل، محتواهایی در Google News   نشان داده می شوند که از هدف اصلی کسب و کار خود منحرف نشده باشند یا فعالیتهای هماهنگی در جهت گمراه نمودن کاربران نداشته باشند.

شاید به نظر این تغییر کوچکی باشد اما مطمئناَ تأثیر گسترده ای در پیش رو خواهد داشت.

گوگل تمام وب سایتهایی را که مبدأیت کشور خود را پنهان می کنند را مسدود خواهد کرد بدین طریق به طور مؤثری انتشار و گسترش خبرهای دروغین را کاهش خواهد داد.

مخاطبان و خوانندگان اخبار همیشه سعی می کنند از منابع معتبر و مطمئنی از اخبار موضوعات مختلف روز دنیا باخبر شوند ولی متأسفانه امروزه شبکه های اجتماعی به شدت مرز بین واقعیت و شایعات به چالش کشیده اند.

برای مخاطبان بسیار سخت شده است که بتوانند اخبار واقعی را از اخبار دروغین وشایعات تشخیص دهند و حتی برخی اوقات این امری ناممکن است.

جنگ جدیدی که گوگل نیوز با سایتهای خبری جعلی به راه انداخته است سعی براین دارد تا به شدت از انتشار اخبار جعلی جلوگیری کند و فقط اجازه انتشار اخباری را دهد که حقیقت دارند.

موتورجستجوی گوگل منبع اصلی دسترسی به اخبار برای بسیاری از مردم در اینترنت است و این دسترسی گسترده به این شرکت باعث می شود که گوگل مسئولیت سنگینی را در توزیع و انتشار اخبار در کل جوامع دنیا برعهده داشته باشد.

البته پالایش اخبار و بررسی واقعی بودن آن یک شبه نمی تواند اتقاق بیفتد و گوگل با این اقدامات قدرتمندانه و اصلاحات جدید خود یک گام در مسیر درست و در جهت سازماندهی اطلاعات جهان قرارداده است تا بتواند اطلاعات صحیح را بصورت مفید در دسترس مخاطبان خود قراردهد.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است