هشدار گوگل به وب مسترها برای استفاده از نشانه گذاری رویدادهای گمراه کننده

سی یو وب 1396.09.06 2365 0 0

گوگل هشدار داد با وب مسترهایی که از نشانه گذاری رویدادی دروغین استفاده می نمایند و موجب گمراه شدن کاربران در هنگام جستجو می گردند ، برخورد خواهد کرد.

بنابر اعلام گوگل ، پس از بروز رسانی جدید الگوریتم خود ، پیرامون استفاده از نشانه گذاری رویداد (event markup) ، بازخوردهای بسیاری از سوءاستفاده برخی سایتها از این نشانه گذاری برای اعلام رویدادی دروغین در جهت افزایش بازدیدکنندگان از سایتشان دریافت کرده است.

نشانه گذاری رویداد (event markup) برای اعلام رویدادی است که در زمان خاص اتفاق می افتد. بطورمثال ، یک برند اعلام می کند که دراین روز چنین پیشنهاد ویژه ای مانند تخفیفات ویژه یا ارسال رایگان کالا و یا از این دست موارد ، برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

ولی سایتهایی وجود دارند (که با بروز رسانی جدید مورد خطاب گوگل هستند) که از اعلام رویدادی جهت کلیک بیشتر برروی لینک سایتشان بصورت دروغین استفاده می کنند.

یعنی آنها با استفاده از شیوه نشانه گذاری رویداد (event markup) ، با وجود اینکه هیچ رویداد واقعی وجود ندارد ، کاربران را درهنگام جستجو ترغیب کرده تا روی لینک سایتشان کلیک کنند و با این ترفند ، تعداد بازدیدکنندگان سایتشان را افزایش می دهند.

به چند مثال از چنین موارد گمراه کننده در زیر توجه نمایید:

12oct - 12oct Free Delivery example.com

  oct - nov  12%Student Discount example.com

طبق بیانات گوگل ، اگر سایتی به چنین عمل فریب دهنده ای مرتکب شود ، مشمول * اعمال اقدام دستی یا  manual action گوگل خواهد شد .

* اقدام دستی یا  manual action ، روشی است که توسط گوگل برای مبارزه با تکنیک های اسپم طراحی شده است وبه موجب آن رتبه سایت متخلف در گوگل کاهش می یابد و یا کلاَ سایت مذکور از فهرست نتایج جستجو حذف می گردد.

چنانچه اقدام دستی یا  manual action برای سایتی اعمال گردید . آن سایت می تواند با مراجعه به قسمت  Search Console در پروفایل گوگل خود مراجعه کرده و در آنجا نسب به اصلاح مشکلات اقدام و یا درخواست تجدیدنظر را برای گوگل ارسال نماید.در ای سایتی اعمال گردید . آن سایت می تواند با مراجعه به قسمت  از فهرست نتایج جستجو ل رایگان کالا و یا از این دست موارد برای مشتر


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است