مکان یابی کاربران اندروید توسط گوگل

سی یو وب 1396.08.30 2539 0 0

از اوایل سال 2017 ، سیستم عامل اندروید می تواند آدرس و مکان کاربران خود را برای گوگل ارسال کند و این امر زمانی  نگران کننده است که این اتفاق  ، حتی برای کسانی که مکان یاب گوشی همراه خود را غیرفعال کرده اند ، رخ می دهد.

این مسئله از نظر امنیتی و قانونی مشکل ساز است.

زیرا گوشی های اندروید بعد ازاین بروز رسانی گوگل و استفاده از Cell ID ، تمام وقت اطلاعات را جمع آورده کرده و همه اطلاعات ذخیره شده را پس از اتصال به اینترنت به گوگل انتقال داده اند.

با توجه به اخبار منتشر شده ، تمام گوشی های اندروید جدید تحت تأثیر این آسیب پذیری قرار دارند.

سخنگوی گوگل در رابطه با این موضوع اعلام کرد از اوایل سال 2017، گوگل برای افزایش سرعت و بهبود کارآیی ارسال پیام ها  ،اقدام به استفاده از کدهای Cell ID به عنوان یک سیگنال اضافی کرده است .

اما هرگز  Cell ID را ، در سیستم همگام سازی شبکه گوگل متصل نکرده ایم .

بطوری که بلافاصله داده های بدست آمده از آن را حذف کرده و سیستم پیام رسانی را بروز کردیم تا دیگر از طریق Cell ID درخواست اطلاعات نکنیم.

درماههای اخیر این بار دومی است که گوگل دست به جمع آوری داده های کاربران خود تحت شرایط مشکوکی زده است .

مورد قبلی درماه اکتبر 2017 اتفاق افتاده بود ، شکایاتی از گوگل شده بود مبتنی بر اینکه گوگل از یک " API شناسایی فعالیت " در نرم افزارهای خود استفاده می کند و اجازه می دهد تا دیگران با استفاده از این نرم افزارها ، فعالیت بدنی شما را مورد پیگیری قرار دهند. حتی زمانیکه گوشی همراه شما خاموش باشد.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است