9 دروغ بزرگ دیجیتال مارکتینگ ، آیا باید این باور را رها کنیم ؟

سی یو وب 1397.09.16 4488 0 0

شاید هنوز در اجرای کمپین های تبلیغاتی خودخواهانه به جای مشتریان فکر می کنیم و به جای آنها تصمیم می گیریم ... مثلا تصمیم می گیریم بعد از اجرای این کمپین ، چون کمپین پر هزینه ای است ، باید در فروش محصول و خدمات و تعداد مشتریان 30 تا 40 درصد رشد داشته باشیم ، واقعیت یا خیال هر دو لبه های تیز بازاریابی آنلاین هستند .

جالبتر آنکه ما هر دروغی را که به خودمان می گوییم ، در دیجیتال مارکتینگ یه حقیقت محض است

  1. ما باید به ارزش مشتری در بازاریابی و در کل شرکت متعهد شویم .
  2. بازاریابی موثر عملاکار سختی نیست، اما اندازه گیری بازخورد و تکرار آن سخت است .
  3. مشتریان ما به دلیل مجموع تجارب خود از ما خرید می کنند، نه بر اساس آگهی ها و کمپین ها.
  4. بازاریابی آنلاین خصوصیت های انسانی سازمان ما و شما را نشان می دهد .
  5. ما پول را هدر می دهیم، نه در امتحان موضوعات و روش های جدید ،بلکه در تکرار موضوعاتی که از پیش می دانیم که درست عمل نخواهد کرد .

 

این فقط 5 حقیقتی است که می دانیم، البته ما لیست بلندتری از این حقایق داریم ،اما قبل از اینکه به سایر حقیقت های موجود بپردازیم، به 9 روش دیجیتال مارکتینگ اشاره می کنیم که نسخه ایست برای همه کسب و کارها تجویز می کنیم و البته اول برای خود آن را می پیچیم :

 

یک وب سایت بزرگ و عالی تمام چیزی است که من نیاز دارم !!

داشتن یک وب سایت بزرگ و حرفه ای ،یک شروع کامل برای موفقیت است، اما هرگز به تنهایی کافی نیست. وب سایت شما باید جذاب، سرگرم کننده و با قابلیت های فراوان باشد ،همچنین وب سایت شما باید مرتبط و پر از محتوای کاربردی و به روز برای مشتریانتان باشد .

برای داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر ،باید به طور منظم وب سایت خود را به روز کنیم ، و باید بدانیم که افراد مرتبط و بازارهدف خود را چگونه به وب سایت خود جذب کنیم ، غالبا این بدین معنی است که محتواهای سایت خود را در جایی غیر از وب سایت خود منتشر کنید ، مثلا رپرتاژ هایی که در سایتهای خبری و مجلات آنلاین منتشر می شوند ، به هر حال نیاز دارید دیگران هم به تخصص شما پی ببرند .

هر روز محتوای عالی تولید خواهم کرد !!

دو افسانه در این جمله وجود دارد : اول اینکه به صورت مداوم محتوای عالی تولید می کنید و دوم اینکه هر روز این کار را می خواهید انجام دهید ، البته برای ایده آل گرایی و هدف گذاری بلند مدت جمله مناسبی است ، معمولا افراد موفق گفته اند که رویاهای خود را دست نیافتنی ترسیم کنید ولی جوری تلاش کنید که به آن برسید .

اما همانگونه که رابرت رز در کتاب کیمیای محتوا توضیح می دهد (( محتوای بیشتر می تواند موثر باشد ، البته تا زمانی که دیگر کار نکند ))

ما باید محتوای خوب و باکیفیت تولید کنیم ، همانقدر که می توانیم ،اما تشخصیص دهید که محدودیت های زمانی ، بودجه و تمرکز و توجه شما به کجاست .

 

شبکه های اجتماعی امروز بر رسانه ها تسلط دارند !!

ما نمی توانیم  بر شبکه های اجتماعی کاملا مسلط شویم ، صاحبان و مدیران آنها هستند که بر اساس تغییرات مکرر در الگوریتم ها و پلاگین ها تصمیم می گیرند که ما کی دیده شویم و کی دیده نشویم .

آیا شما محتوایی را ارسال می کنید که مردم واقعا می خواهند آن را بخوانند یا ببینند و به اشتراک بگذارند ؟ یا مواردی هست که ما از آن دوری می کنیم ، شاید هم در آن زمینه تخصص نداریم .

باید دانست و باور کرد که به اشتراک گذاری محتوای تعاملی و عامه پسند تنها راه رسیدن به موقعیت مناسب در شبکه های اجتماعی و افزایش مخاطب ارگانیک است .

آیا شما مطالب سایر کاربران و به اشتراک گذاردن آن را در اکانت های کاربری خود پیگیری می کنید ؟این تنها راه ایجاد folooing  واقعی توسط  influencer  ها است .

نظرات منفی ، بد هستند !!

یک واکنش منفی در فضای دیجیتال همیشه بد نیست ، اساسا همه کامنت ها نمی توانند مثبت باشند ،مخالفت با نظرات خوب است و در فضای آنلاین ساده تر از هر زمان دیگری است ،از ترول ها اجتناب کنید (آنها را تغذیه نکنید ) اما در هر جایی مکالمه یا مباحثه آنلاین توسط مخاطبان شکل گرفت در آن شرکت کرده و حضور موثری داشته باشید ، یادتان باشد تعداد کامنت ها برای اکسپلورر شدن مهم است نه بحث شکل گرفته در آن .

فقط قوانین مامان را به یاد داشته باشید !! مودب باشید و به هر کامنتی پاسخی مودبانه بدهید ، مثلا به آنها بگوئید از نظری که دادند متشکرید ، بعد از تسلط بر بحث فرصت خواهید داشت بر روی نظر های منفی کار کنید ، مردم هم به اندازه کافی باهوش هستند که فرق نقد ، نظر و تخریب را تشخیص دهند .

همه محتوای ما را دوست خواهند داشت !!

حتی اگر معتقدید که محتوای تولیدی شما بسیار شگفت انگیز و ایده آل است ،ممکن است همیشه واکنشی که مد نظر شما است به دست نیاید ، در این مواقع صبور باشید ، معنای آن این است چیزی که شما عاشقش هستید برای آنها پر انگیزه نیست ، اما این موضوع دلیلی بر عمل نکردن محتوای شما نیست ، حتی اگر محتوای ایده آل شما از نظر دیگران پر نقد و نظر باشد ، آن محتوا کار خود را خواهد کرد .تلاش کنید با واکنش های مثبت نسبت نقدها در مورد محتوای خود ، فضایی برای بحث و مناظره باز کنید ، قبلا گفته بودیم ، تعداد نظرات و کامنت ها فارغ از محتوای آن برای بهتر دیده شدن بسیار موثر است .

به جای تلاش برای زنده نگه داشتن عشق (استعاره ) ، به واکنش هایی که ممکن است به نفع استراتژی شما باشد فکر کنید ،ممکن است محتوای شما مفید باشد ،می تواند خنده دار ، جذاب ،باعث فکر کردن و یا مرتبط کردن موضوعی به موضوع دیگر باشد ، حالا اگر عشق را هم زنده نگه نداشت ملالی نیست ، محتوا کار خود را به خوبی انجام داده است .

همه از محتوای ما متنفر هستند !!

اجازه ندهید ترس از رد کردن ، شما را از انجام موضوعات جدید و امتحان جهت های مختلف فکری و اجرایی منصرف یا پشیمان کند .تا زمانی که یک بیانیه ماموریت مشخص دارید (استراتژی) ، بر روی ارزش مشتری تمرکز کنید ،و با هدف اندازه گیری بازخوردها ، تعامل خود را با مخاطبان آغاز کنید ، چیزهای شگفت انگیز بسیاری را از تعاملات پیرامون این موضوع تجربه خواهید کرد که سالها به شما کمک می کند .

ما باید بر روی همه رسانه های اجتماعی حضور داشته باشیم !!

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شامل اجزاء و رسانه های متعددی است ، از وبلاگ ها گرفته تا پلتفرم های شبکه های اجتماعی ، سایت ها ، ایمیل ها و ویدئو شیرینگ ها. کار بزرگی است ! مردم به فراخور نیاز از رسانه ها و پلت فرم های مختلف نیاز خود را جستجو می کنند ، شبکه های اجتماعی را بیشتر سرگرمی می بینند تا محلی برای تبادل بحث های علمی ، اجتماعی و سیاسی ، البته این تمام شمول نیست ، اما مردم بر اساس نوع نیاز پلت فرم رسانه ای خود را عوض می کند ، از وب سایت ، جستجوی گوگل ، وبلاگ ها و ایمیل مارکتینگ غافل نشوید ، هر کدام بخشی از نیازهای مخاطب را پاسخ خواهد داد ، برای حضور موثر در دیجیتال مارکتینگ شما برای هر پلتفرم استراتژی جداگانه ای نیاز خواهید داشت .

ضمنا شما اجازه ندارید برای شرو ع کمپین های خود از snapchat  استفاده کنید !!

ما باید صراحتا از الگوی رقبا مطلع باشیم !!

اگر رقبای شما از یک پل پریدند ، آیا شما هم باید بپرید ؟ در بازاریابی دیجیتال هم به همین گونه است ، نیاز به تقلید یا کپی ندارید ، در برنامه بازاریابی دیجیتال ممکن است رقیب شما در موقعیت مکانی و زمانی مناسبی فعالیت خود را آغاز کرده باشد ، اما از کجا می دانید که پایان آن خوب است ؟دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما یا مشتریان شما باید مختص همان کسب و کار باشد ، استراتژی تدوین شده ای داشته باشید تا با جهش های پی در پی شما و کسب و کار  شما را جلوتر از رقبا قرار دهد ، تلاش کنید که در یک نقطه نمانید ، حتی اگر از رقیب پیشی گرفتید ، گاهی برای رسیدن و عبور از رقبا ، استراتژی بازاریابی آنلاین شما کافی نیست ، شاید روش های آنلاین دیگری وجود دارد که شما نسبت به آن اشراف ندارید ، تلاش کنید تا برای عبور از رقبا از این برنامه های ویژه بهره برداری کنید ، بعد از عبور از رقبا می توانید برنامه خود را به ترتیب قبلی ادامه دهید .

در تدوین برنامه های بازاریابی دیجیتال ( digital marketing )   نقطه ای که رقبای شما قرار دارند ، هدف خوبی برای شروع برنامه شماست ، اما این هدف نهایی نیست ، برنامه های متعدد را در قالب پلتفرم های متفاوت به پیش ببرید ، خیال خود را از فاصله با رقبا راحت کنید .

SEO  بلند مدت میسر نیست !!

Seo  از همیشه مهمتر است ، ما دائما به مسدود کردن تبلیغات از روش های مختلف مشغولیم ، بازدید کنندگان حاصل از جستجو بیش از همه ترافیک مطلوب برای ما ایجاد می کنند ،و به بسیاری از شرکتها کمک می کنند .

بله SEO  و قوانین و الگوریتم های آن دائما در حال تغییر است ، تلاش کنید که با آخرین به روز رسانی ها پیش بروید ، اما SEO  به تنهایی یک استراتژی کامل بازاریابی دیجیتال نیست ، بهترین موقعیت آن است که مخاطب با جستجو به محتوای با کیفیت شما جفت شده باشد و در مسیر رابط کاربری جذاب و هوشمند در وب سایت شما به محصول و خدمات مورد نظر هدایت شده و در پایان در یک روند احساسی خوب به عنوان مشتری وفادار محصول و یا خدمات شما را خریداری کند .این مهم نیازمند استراتژی مدون است و البته هوشمند .

این مقاله و حقایقی که بیان شد در اصل نه دروغ بود و نه راست ، حقایقی که اگر در زمان و مکان و ابزار خود پیاده نشود به دروغی بزرگ مبدل خواهد شد ، ممکن است بخشی یا حقیقتی جا مانده باشد ، شما آن را به ما گوشزد کنید و از همین هفته برنامه بازاریابی دیجیتال خود را آغاز کنید .


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است