Google MUM، هر آنچه بپرسید می داند!

سی یو وب 1400.03.01 1102 2 0

گوگل در حال توسعه فناوری جدیدی برای پاسخ به سئوالات و جستجوهای پیچیده است؛ این تکنولوژی به نام "MUM" نامگذاری شده  که مخفف Multitask Unified Model است که به معنای مدل یکپارچه چند منظوره در جستجوهاست.

گوگل قصد دارد با فناوری جدیدی به نام Multitask Unified Model یا به اختصار "MUM" به سئوالات و جستجوهای پیچیده تری پاسخ دهد.
Google، روز سه شنبه، در کنفرانس ورودی و خروجی خود فاش کرد که در حال بررسی چگونگی استفاده از MUM برای درک بهتر زبان و ارائه پاسخ های مفید است.
MUM هنوز فعال نیست، اما Google نگاه منحصر به فردی به نحوه توسعه آن دارد. در اینجا نکات برجسته اطلاعیه گوگل درباره این فناوری را می توانید مشاهده کنید .

Google MUM به انجام این کارها کمک می کند:

•    هدف Google با MUM کمک به کاربران در انجام کارها با جستجوی کمتر است.
•    به طور متوسط، Google متوجه شده است که کاربران برای انجام کارهای پیچیده حداقل هشت جستجو لازم دارند.
•    Google آینده ای را متصور است که گوگل MUM، بتواند به سوالات پیچیده ای مانند این نمونه پاسخ دهد: "من می خواهم در کوه فوجی کوهنوردی کنم. در پاییز سال آینده، برای آماده سازی این کوهپیمایی، چه کار دیگری باید انجام دهم؟ " در حال حاضر، کاربران باید برای یافتن اطلاعات مختلف برای پاسخ به این سوال، جستجوهای مختلفی انجام دهند؛ مانند ارتفاع هر کوه، میانگین دما در پاییز، دشواری مسیرهای پیاده روی، دنده مناسب برای رفتن با خودرو به این مناطق و سایر موارد.

•    گوگل پاسخ MUM را، که می تواند با پاسخی که یک متخصص پیاده روی در مورد همان سوال ارائه می دهد، مقایسه می کند.

•    MUM گوگل می تواند درک کند کاربر در حال مقایسه دو کوه است، که نشان می دهد ارتفاع و اطلاعات مسیر ممکن است با خواسته کاربر مرتبط باشد. بنابراین درک می کند که "آماده سازی" برای موضوع جستجو، ممکن است شامل فعالیت هایی مانند آموزش تناسب اندام و یافتن وسیله مناسب باشد.
علاوه بر این، MUM می تواند بینشی مبتنی بر دانش عمیق از جهان را کشف کند؛ به این معنی که می تواند به اطلاعاتی مانند پاییز و فصل بارندگی در کوه اشاره کند و به کاربر اطلاع دهد که برای سفر به کوه فوجی ممکن است به لباس ضد آب نیاز داشته باشد.

گوگل MUM قادر است زیرمجموعه های مفیدی را برای کاوش عمیق تر، مانند چرخ دنده ای با بهترین درجه یا بهترین تمرینات آموزشی کوهنوردی، را به کاربر نشان دهد و بر همین اساس نتایج جستجو کاربر را به سمت مقالات، فیلم ها و تصاویر مفید از سراسر وب هدایت می کند.

آینده فناوری گوگل MUM

مانند تکنولوژیBERT گوگل، فناوری MUM، بر اساس معماری Transformer و بر اساس نظرات کارشناسان، در توانایی جستجوی چند سطحی و ارائه اطلاعات یکپارچه هزاران برابر قدرتمندتر از مشابه خود، یعنیBERT است .
گوگل می گوید:" MUM قادر است اطلاعات را در زبان ها و قالب های مختلف درک کند تا کامل ترین نتایج را به کاربران ارائه دهد."
گوگل آزمایش داخلی MUM را آغاز کرده و قول داده که از هوش مصنوعی پیشرفته برای نتایج جستجو به روشی مسئولانه استفاده کند.
قبل از شروع به کار MUM، همان آزمایش جدی برای هر به روزرسانی در جستجوی Google انجام می شود. این شرکت می گوید توجه ویژه ای به الگوهایی نشان می دهد که بیانگر جهت گیری در یادگیری ماشین است و به شما که خواننده این خبر هستنید نوید می دهد، دنبال ویژگی ها و بهبودهای MUM باشید که در ماه ها و سال های آینده در محصولات Google ارائه می شوند.

منبع : google
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است