SEO در مقایسه با تبلیغات کلیکی ! کدامیک گزینه بهتری است؟

سی یو وب 1400.06.30 1222 0 0

فضای گسترده بازاریابی دیجیتال مملو از قابلیت های پنهانی است که همگی به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک می کنند. از بازاریابی محتوا گرفته تا مدیریت شبکه های اجتماعی، شما می توانید به طور موثر و کارآمدی از خدمات بی شمار و گسترده بازاریابی دیجیتال در راستای بهبود کسب و کار خود استفاده کنید.
در این مقاله در مورد دو مبحث بازاریابی دیجیتال صحبت خواهیم کرد: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات کلیکی (PPC).
بسیاری از بازاریابان برای گسترش حضور آنلاین خود و همچنین افزایش میزان فروششان از این دو استراتژی بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند.
سئو و تبلیغات کلیکی هر دو روش های موثری هستند که به بازاریابی دیجیتال کمک می کنند. اما، فرض کنید اگر فقط بتوانید روی یکی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید، کدام یک را انتخاب می کنید؟ خدمات سئو  یا تبلیغات کلیکی؟


تفاوت بین سئو و تبلیغات کلیکی


SEO و تبلیغات PPC دو استراتژی متفاوتی هستند که به بازاریابی دیجیتالی کمک می کنند. تمرکز اصلی خدمات سئو  بر افزایش ترافیک وب سایت شما است،  درحالیکه تبلیغات کلیکی (پرداخت به ازای هر کلیک) در حقیقت همان نمایش تبلیغات پولی در صفحات نتایج موتور جستجو  (SERPها) می باشد.
با سرمایه گذاری بر روی خدمات سئو می توانید به صورت کاملا طبیعی حضور آنلاین خود را گسترش بدهید. یک استراتژی سئوی موفق می تواند کیفیت و کمیت ترافیک طبیعی وب سایت شما را ارتقا بدهد.
تولید محتوا برای وب سایت (با نوشتن مقالات و مطالب مختلف برای وبلاگ ها) یک نمونه عالی از خدمات سئو است. هر یک از مطالب و مقالات وبلاگ ها باید شامل کلیدواژه های مرتبطی باشند که در نهایت میزان بازدید از وب سایت شما را بالا ببرند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مشخصات زیر را داشته باشد: توصیفی باشد، به راحتی قابل خواندن باشد و اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار بدهد، تا راحت تر بتوانند آن چه را که در موتورهای جستجو به دنبالش هستند پیدا کنند.
در مورد تبلیغات کلیکی شما می توانید تبلیغات را در صفحات نتایج موتور جستجو نشان دهید و پیشنهادات خود را به مشتریان بالقوه ارائه دهید. هر زمان فردی روی تبلیغات شما کلیک کند آن وقت باید هزینه مربوط به آن را پرداخت کنید؛ با تبلیغات کلیکی سریع تر از سئو می توانید میزان دسترسی خود را افزایش دهید. همچنین، می توانید تبلیغات خود را سفارشی و شخصی کنید تا در نهایت زودتر به مخاطبان مورد نظر خود برسید.
به طور خلاصه باید گفت که خدمات سئو بیشتر بر افزایش حضور آنلاین و همچنین بالا بردن رتبه شما نقش دارند، در حالیکه  تبلیغات کلیکی بر جلب توجه سریع کاربران موتور جستجو تمرکز دارد.
مزایا و معایب خدمات سئو و تبلیغات کلیکی
خدمات سئو و تبلیغات کلیکی هر دو مفید و سودمند هستند، اما این بستگی به شما دارد که کدام یک را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. اول از همه، باید نگاهی به مزایا و معایب سرمایه گذاری در تبلیغات سئو و تبلیغات کلیکی بیاندازید.


مزایا و معایب سئو

مزایا و معایب سئو
مزایا


1. افزایش میزان آگاهی در مورد برند
در دراز مدت، بهینه سازی وب سایت شما برای سئو می تواند میزان آگاهی افراد را در مورد برند افزایش بدهد. در نهایت، با تولید مداوم محتواهای با کیفیت برای وب سایت خود می توانید با گذشت زمان رتبه سئوی خود را بالاتر ببرید. افراد بیشتری می توانند وب سایت شما را در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل مشاهده کنند.
2.  افزایش اعتبار و اعتماد سازی
اساسا، اکثر مردم به وب سایت هایی اعتماد می کنند که در قسمت بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند؛ بنابراین برای افزایش اعتبار خود باید رتبه سئوی وب سایت خود را بالا ببرید. اگر در فهرست نتایج جستجوی اصلی رتبه بالایی داشته باشید می توانید اعتماد سازی کنید و شهرت آنلاین خود را هم مدیریت نمایید.
3.  مقرون به صرفه بودن خدمات سئو
بیشتر خدمات سئو قیمت نسبتا بالایی دارند و تا حدودی زمانبر هستند. با این حال، می توان گفت که سئو در مقایسه با دیگر استراتژی های بازاریابی دیجیتال، جزء یکی از مقرون به صرفه ترین روش هایی به حساب می آید که به افزایش حضور آنلاین شما کمک می کند. سئو در مقایسه با استراتژی های بازاریابی سرد و تراکت های تبلیغاتی هزینه بسیار کمتری دارد؛ در استراتژی های بازاریابی بیرونی شما باید هزینه بسیار زیادی صرف کنید آن هم بدون اینکه سودی  عایدتان شود.


معایب


1. وجود رقابت شدید
شما هم مانند دیگر مدیران و صاحبان مشاغل می خواهید رتبه های بالاتری کسب کنید. پس آماده باشید که اگر می خواهید از استراتژی های بهتر سئو برای بالا بردن رتبه خود در مقابل رقبا استفاده کنید باید با رقابتی سخت و چالش بر انگیز رو به رو شوید. 
2. زمانبر بودن رسیدن به نتایج
همان طور که در بالا اشاره کردیم، قطعا رسیدن به نتایج مورد نظر کمپین سئو بسیار زمانبر است. متاسفانه، این قسمت کاملا درست است. شما باید صبور باشید و به طور مداوم و پی در پی برای وب سایت خود محتواهای با کیفیت تولید کنید تا با گذشت زمان رتبه سئوی شما افزایش پیدا کند.


مزایا و معایب تبلیغات کلیکی

مزایا و معایب تبلیغات کلیکی
مزایا


1. رسیدن به مخاطبان هدف
شما به لطف تبلیغات گوگل می توانید کمیپن تبلیغات کلیکی خود را شخصی و سفارشی کنید تا بدین وسیله در قسمت جستجوی گوگل به مخاطبان هدف خود برسید. می توانید گروه مشخصی از افراد را بر اساس علاقه مندی ها و مشخصات فردی شان دسته بندی کنید و مورد هدف قرار دهید.
2. قابل اندازه گیری بودن تبلیغات کلیکی 
با دقت بسیار بالا میزان کارایی کمپین تبلیغات کلیکی خود را اندازه گیری کنید. می توانید ببینید که تبلیغات پولی شما چه مقدار بر نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تاثیر گذاشته است.
3. افزایش سریع فروش
تبلیغات کلیکی در مقایسه با خدمات سئو میزان فروش شما را به سرعت افزایش می دهند. سعی کنید تبلیغات کلیکی را با خدمات سئو تلفیق کنید تا به بهترین نتایج برسید.


معایب 


1.  تبلیغات کلیکی پر هزینه هستند.
یکی از معایب تبلیغات کلیکی پر هزینه بودن آن است؛ تبلیغات کلیکی در مقایسه با سئو به صرف هزینه بسیار بیشتری نیاز دارند. ممکن است هزاران دلار هزینه کرده باشید آن هم بدون اینکه در نرخ بازگشت سرمایه تان تغییری ایجاد شده باشد؛ بنابراین محتاط باشید و به طور منظم عملکرد خود را بررسی کنید.
2. کلیک ها به طور خودکار باعث افزایش فروش نمی شوند.
بله، شما می توانید به سرعت ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، اما این بدین معنا نیست که بازدیدکنندگان به طور خودکار محصولات شما را خریداری می کنند. شما باید آن ها را متقاعد کنید که محصولاتتان ارزش خرید دارند. سعی کنید وب سایتی کاربر پسند داشته باشید و هم چنین تبلیغات خود را شخصی کنید تا  بازدید کنندگان را راحت تر متقاعد کنید.
3. تبلیغات کلیکی به مهارت و تخصص نیاز دارند.
برگزاری یک کمپین تبلیغاتی PPC می تواند بسیار سخت و چالش بر انگیز باشد. بیشتر روش های تبلیغات کلیکی پیچیده هستند و به همین خاطر شاید بهتر باشد از یک آژانس بازاریابی دیجیتالی کمک بگیرید.


سخن آخر
قبل از تصمیم گیری ، ابتدا باید اهداف خود را تعریف کنید و ببینید که کدام گزینه برای کسب و کار شما بهتر است.
به عنوان مثال، اگر می خواهید هر چه سریع تر به اهداف خود برسید باید از تبلیغات کلیکی کمک بگیرید. از طرف دیگر، چنانچه می خواهید حضور آنلاین خود را در دراز مدت بهبود ببخشید شاید بتوان گفت که سئو گزینه بهتری محسوب می شود. در نهایت انتخاب با شماست.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است