افزایش تعداد دامنه های ثبت شده فارسی

سی یو وب 1402.08.11 218 0 0

آخرین آمار منتشر‌شده از تعداد دامنه‌های ثبت شده در "مرکز ثبت دامنه کشوری ایران" نشان می‌دهد که تا به امروز، بیش از 1.6 میلیون دامنه فارسی فعال وجود دارد. از بین این دامنه‌ها، پسوند "ir." بیشترین تعداد دامنه‌های فعال را داراست.
دامنه‌ها عناصر مهمی در جهان دیجیتال هستند و هر برند از طریق دامنه‌اش شناخته می‌شود. از این رو، انتخاب یک دامنه مناسب و ساده بسیار حیاتی است. دامنه از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: نام دامنه و پسوند دامنه. نام دامنه توسط صاحب برند انتخاب می‌شود و در صورت آزاد بودن، می‌توان آن را ثبت نمود. پسوند دامنه نیز بستگی به نوع کار برند و مکان فعالیت آن دارد. پسوندهای معتبر توسط کمیته‌های مخصوص تأیید می‌شوند.
در این آمار، پسوند "ir" با بیش از 1.5 میلیون دامنه فعال در صدر قرار دارد و اکثر دامنه‌ها از این پسوند استفاده می‌کنند. در ادامه، پسوند‌های دیگری نیز وجود دارند که تعداد کمتری از آن‌ها ثبت شده است.

 

در این لیست، تعدادی از دامنه‌ها بیش از 1000 مورد ثبت داشته و شامل پسوندهای "co.ir" با 4293 دامنه، "دامنه ایران" با 1520 دامنه، و "ac.ir" با 1141 دامنه فعال هستند. همچنین، پسوندهای دیگری نیز وجود دارند که تعداد کمتری از دامنه‌ها به آن‌ها تعلق دارد. به عنوان مثال، پسوند "id.ir" با 708 دامنه، "org.ir" با 231 دامنه، "sch.ir" با 216 دامنه، و "gov.ir" با 183 دامنه نیز در رتبه‌بندی قرار دارند. کمترین تعداد دامنه‌ی ثبت‌شده نیز به پسوند "net.ir" با 25 دامنه فعال تعلق دارد.
در نهایت، انتخاب نام دامنه مناسب و پسوند، تأثیر بزرگی بر رتبه‌بندی در نتایج جستجوی گوگل دارد، و این امر بسیار مهم برای هر برند و وب‌سایت است.
 

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است