بازنویسی تگ تایتل توسط گوگل

سی یو وب 1400.05.30 2309 0 0

گوگل در حال آزمایش اصلاح تگ تایل صفحات سایت ها است.

گوگل شروع به جایگزینی تگ تایتل صفحات در SERP خود با سایر عناوین مرتبط با یک صفحه وب کرده است. 

گوگل اقدام به اصلاح و تغییر برخی از عنوان های صفحات در نتایج گوگل کرده است. این عنوان های که با تگ تایتل در کد HTML صفحه مشخص می شوند، از سوی گوگل در حال بهینه سازی هستند و مشاهدات نشان می دهد که به احتمال بیشتر با مقدار تگ هدر h1 جایگزین خواهند شد.

قبلا هم مشاهده شده بود که گوگل عنوان صفحه را با تغییرات کوچکی، مثل اضافه کردن نام برند، در نتایج ظاهر می کند؛ اما این بار این تغییر بسیار گسترده تر شده و حتی برخی مشاهده کرده اند که متن عنوان به طور کلی با عبارت تگ تایتل متفاوت بوده است. سئو کارها از 16 آگوست متوجه این تغییر شده اند و در حال حاضر برخی این تغییرات را در نتایج خود مشاهده کرده اند.

ابعاد این تغییر عنوان هنوز ناشناخته است اما شواهد نشان می دهد که بیشتر عنوان ها با عبارت تگ h1 جایگزین شده اند. یک مورد مشاهده شده هم نشان می دهد که گوگل عنوان صفحه را به انکر تکست لینک داخلی داده شده تغییر داده است. یک مورد دیگر مشاهده شده است که تاریخ مقاله را در عنوان نمایش داده است. 

از نظر تئوری به نظر می رسد که گوگل می تواند هر قسمتی از متن را برای عنوان مقاله در نظر گرفته و در نتایج خود نشان می دهد.همانطور که برای بخش متادیسکریپشن از مدت ها قبل می تواند به جای عبارت در نظر گرفته شده در تگ دیسکریپشن، عبارت مورد نظر خودش از متن را نمایش دهد تا با نظر کاربر مطابق باشد.

 

اهمیت تغییر تگ عنوان در سئو

در حال حاضر، نتیجه گیری در مورد بازنویسی تگ های عنوان توسط Google غیرممکن است. معروف است که گوگل آزمایشات A/B را در نتایج جستجوی زنده اجرا می کند، بنابراین ممکن است آنچه شاهد آن هستیم،  در آینده به حالت عادی بازگردد.

از سوی دیگر، ممکن است شاهد مراحل اولیه یک تغییر دائمی باشیم. با فرض این که گوگل عناوین موجود در قطعات جستجو را در آینده مدیریت می کند، ممکن است برای وب سایت ها چیز خوبی باشد.

هدف ظاهری جایگزینی عناوین، افزایش ارتباط برای جستجوگران است. در این صورت، کلیک بر روی عنوان مناسب تر، می تواند قانع کننده تر باشد. 

جالب است نگاهی به این گفته جان مولر بیاندازیم: 

"عناوین مهم هستند! آنها برای سئو سایت مهم هستند. آنها به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می شوند. البته ، آنها قطعاً به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می شوند، اما چیزی نیست که من بگویم زمانی که برای اصلاح عنوان صرف می کنید، بهترین استفاده از زمان شما است. "

از نظر ارزش، هیچ گزارشی از صفحاتی که عناوین آن ها توسط گوگل بازنویسی شده و در رتبه بندی افت کرده اند، ندیده ایم. بنابراین این به خوبی نشان می دهد که این تغییر کار سئوکارها را دشوارتر نمی کند. 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است