تشخیص خطای 404 نرم توسط گوگل در دستگاه های مختلف

سی یو وب 1400.04.23 1125 0 0

گوگل اکنون با توجه به نوع دستگاه، تشخیص 404 نرم را انجام می دهد.

گوگل نحوه کار در شناسایی و طبقه بندی 404 نرم را تغییر داد و جان مولر نیز در روزهای گذشته آن را تایید کرده است. در این حالت ممکن است سرچ کنسول همه چیز را خوب نشان دهد، ولی در واقعیت ممکن است بعضی از صفحه های شما در دسکتاپ، ایندکس نشده باشند.

شرکت گوگل اکنون هر صفحه را با توجه به نوع دستگاه بررسی می کند و به طور بالقوه می تواند طبقه بندی 404 نرم را در همان URL، در تلفن همراه و دسکتاپ به طور متفاوت انجام دهد.

 

خطای 404 نرم چیست؟

این خطا زمانی تشخیص داده می شود که یک صفحه، کد وضعیت 200 را به Http برمیگرداند که می گوید وضعیت صفحه خوب است و همه چیز درست است؛ اما در واقع، این صفحه محتوای واقعی بارگیری نمی کند یا نمی تواند آن را پیدا کند و به احتمال زیاد باید به جای کد 200، وضعیت 404 را برگرداند.
وقتی این اتفاق می افتد، گوگل آن صفحات را به عنوان صفحه 404 نرم پرچم گذاری کرده و URL را به عنوان 404 واقعی در نظر گرفته و صفحه را ایندکس نمی کند.

نمایش خطای 404 نرم در سرچ کنسول

آپدیت جدید خطای 404 نرم

گوگل گفته است که در آپدیت جدید، این روش طبقه بندی خطای 404 نرم را تغییر داده و اکنون وضعیت URL را، با توجه به نوع دستگاه بررسی می کند؛ بنابراین اگر گوگل یک URL را مشاهده کند و به آن آدرس در نسخه دسکتاپ دسترسی پیدا کند و سپس به آن URL در تلفن همراه دسترسی پیدا کند، به طور بالقوه می تواند خطای 404 نرم را برای دسکتاپ برگرداند، در حالی که نسخه موبایل خطایی نداشته باشد. بطور خلاصه، گوگل به دنبال شناسایی وضعیت خطای 404 نرم، به ازای هر آدرس در هر نسخه و دستگاه است.

چرا آپدیت خطای 404 نرم مهم است؟

طبق این آپدیت جدید گوگل و شناسایی خطا به ازای دستگاه، می تواند دو مسئله برای سئو سایت و وبمستران ایجاد شود:
1- وقتی جستجوی در گوگل انجام می شود، هیچ ایندکسی برای صفحه دارای خطای 404 نرم اتفاق نمی افتد.
2- سئو کارها خطاهایی از 404 نرم را در سرچ کنسول خود مشاهده خواهند کرد، ولی در جستجوی گوگل هیچ مشکلی را مشاهده نمیکنند.

بنابراین چه اتفاقی افتاده است؟

یک صفحه می تواند برای نوع دستگاه تلفن همراه خوب باشد و گوگل خطای 404 نرم را برای این صفحه، در سرچ کنسول نمایش ندهد؛ زیرا گوگل فقط خطاهای نرم 404 را برای خزش موبایل ها نمایش می دهد، بنابراین اگر صفحه در موبایل خوب کار کند، سرچ کنسول مشکلی را اخطار نخواهد داد.
اما ممکن است گوگل خطای 404 نرم را به نسخه دسکتاپ شما اختصاص دهد. در این حالت وقتی شما سرچ را روی دسکتاپ انجام دهید، ممکن است این صفحات ایندکس نشده باشند و در جستجوی گوگل نمایش داده نشوند و در این حالت سرچ کنسول هم به شما نشان می دهد که همه چیز خوب است در صورتی که همه چیز فقط در موبایل خوب است و نه در صفحه دسکتاپ.
جان مولر در این رابطه گفت: " در سرچ کنسول، ما خطای 404 نرم را فقط برای دستگاه موبایل نشان می دهیم؛ بنابراین اگر همه چیز در سمت موبایل شما مناسب باشد و خطایی وجود نداشته باشد، در سرچ کنسول همه چیز نرمال دیده می شود و صفحه ایندکس شده نمایش داده می شود؛ اما برای نسخه دسکتاپ، شما نمی توانید خطا را به صورت مستقیم در سرچ کنسول ببینید."
البته گوگل در حال  کار بر روی یک راه حل برای رفع مشکل خطای 404 نسخه دسکتاپ و نمایش آن در سرچ کنسول گوگل می باشد. تیم گوگل در حال کار روی بهبود طبقه بندی 404 نرم است.
اگر از حدود یک ماه پیش متوجه مشکلات ایندکس در گوگل شده اید، یا اگر شما هم مدتی را برای مشکلات 404 نرم سپری کرده اید، این تغییرات ممکن است مربوط به این موارد باشد.

منبع: searchengineland.com


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است