10 تکنیک اصولی تولید محتوا

سی یو وب 1402.07.01 6402 0 0

نکات کلیدی تولید محتوا (بهترین تاکتیک های تولید محتوا )

با توجه به تغییرات جدید الگوریتم جستجو گوگل و تاثیر عمیق تر محتوا بر سئو و بهینه سازی وب سایت بر آن شدیم تا این مقاله را بروز رسانی کنیم تا مناسب نیاز کاربران امروز باشد.

در سال 2018 دو عامل اساسی موثر بر سئو سایت، یکی تولید محتوا یونیک، عمیق و جامع و دیگری بک لینک های با ارزش بود. اما اکنون در سال 2023 بار دیگر تاکیدها به سوی تولید محتوای اصولی و ارزشمندی است که با رعایت برخی از تکنیک های هدفمند به نیازهای کاربران به خوبی پاسخ بگوید. به همین دلیل هم آشنایی با تکنیک های اصولی تولید محتوا، اهمیت دو چندانی پیدا کرده است.

تولید محتوا اصولی و جامع چیست ؟

شما به عنوان یک نویسنده، باید نیاز مخاطب خود را بشناسید؛ اینکه قصد کاربران از جستجو یک عبارت چیست و بر اساس آن محتوای مناسب وپاسخگو ایجاد کنید. اگر محتوای متنی ایجاد می کنید، سعی کنید کلمات مشابه را در محتوا خود استفاده کنید .

باید بفهمید کاربر بعد از جستجو این عبارت چه چیزهای دیگردر ذهن دارد و پاسخ آن ها را نیز در محتوای خود بگنجانید. مثلا هنگامی که کاربر عبارت "بهینه سازی رتبه سایت درنتایج گوگل " را جستجو می کند، علاقه مند کسب اطلاعات راجع به سئو و بهینه سازی سایت است، یا به دنبال برون سپاری سئو سایت خود به شرکت متخصص در این زمینه؛ و بعد از آن بدنبال هزینه و زمانی است که باید صرف آن کند.

پاسخ به تمامی این سوالات، سایت شما را تبدیل به یک سایت جامع کرده وباعث جذب مخاطب و افزایش ترافیک سایت می شود.

چنانچه محتوای شما به نظر کاربر مفید و جذاب باشد، آن را با سایرین به اشتراک می گذارد (ایجاد بک لینک ارگانیک). بنابراین با رعایت تکنیک های اصولی تولید محتوا، محتوای ارزشمند تولید کنید و دکمه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را در مقالات خود قرار دهید.  

محتوای اصولی و جامع

تکنیک های تولید محتوا

تولید محتوا مطلوب برای کسب و کار، زمانبر و مستلزم داشتن مهارت می باشد. ایجاد متنی رسا، مجاب کننده و آموزنده که تاثیر عمیقی بر روی مخاطبان خود داشته باشد، هنر است.

برای اینکه متن محتوای شما بیشترین تاثیر را روی مخاطبین بگذارد، شما باید هشت نکته کلیدی زیر را برای داشتن محتوای مطلوب به خاطر بسپارید

استفاده از کلمات مناسب برای محتوا

یک عامل مهم برای ایجاد محتوا جهت معرفی برند و محصول خود، ترکیب بندی صحیح در نحوه استفاده و بیان کلمات می باشد تا مشتریان، هدف شما از محتوا را بصورت اتوماتیک به شرکتتان مرتبط سازند.

استفاده از کلمات سخت، غیر معمول و نا مانوس برای مشتریان، کارمندان و دیگر کاربران می تواند بسیار مبهم و گیج کننده باشد.

این شیوه نوشتن، جهت ایجاد محتوا از غیر حرفه ای بودن و نامعتبر بودن ناشی می شود؛ بنابراین میتوانید با استفاده از قالب نگارشی ویژه برای شرکت خود کمک بگیرید تا اعتماد مخاطبان را جلب نمایید.

چنانچه برای ایجاد قالب نگارشی مخصوص به شرکت خود کمک خواستید، می توانید به صفحه تولید محتوای سی یو وب مراجعه نمایید.

طرح سوال جذاب برای محتوا

برای این که بتوانید محتوای مناسبی ایجاد کنید و کاربران را تا انتها همراه محتوای خود نگه دارید، می توانید از طرح یک مسئله استفاده کنید. مطرح کردن یک سوال جذاب و کاربردی که احتمالا کاربران شما نیز با آن درگیر هستند، می تواند نظر کاربران را جلب کند و تا پایان پاسخگویی به سوال مطرح شده آن ها را در سایت شما نگه دارد. 

تصاویر و مدیاها در محتوا

خیلی وقت است که دوران محتوای متنی طولانی که طوماری از کلمات را تشکیل می دادند سر آماده است. کاربران این روزها خیلی حوصله خواندن متن را ندارند و ترجیح می دهند از سایر مدیاهای بصری مثل تصاویر، ویدیوها و حتی پادکست و اینفوگرافیک استفاده کنند. حتی اگر محتوای شما به صورت متنی است، فراموش نکنید حداقل از یک نوع مدیا استفاده کنید، زیرا این قالب های محتوایی پیام های شما را سریعتر به مخاطب منتقل می کنند و گام بزرگی در جهت جذب کاربر هستند.

تکنیک های اصولی تولید محتوا

بیان اصل مطلب

همانطور که در گام قبلی ذکر شد، امروزه، مردم نه زمان کافی و نه تمایلی برای صرف کردن و خواندن متن های طولانی دارند. در متن خود بر روی پیغام های مهم تمرکز کنید و خیلی سریع به آنچه مهم است برسید.شما نمیخواهید که مخاطبتان حتی قبل از اینکه شروع به خواندن کند از صفحه و متن شما راحت بگذرند.

بیان مختصر و واضح در محتوا

استفاده از کلمات ساده بسیار حائز اهمیت است، امروزه قانون مبتنی بر ساده نوشتن وجود دارد، به این معنی که محتوا باید بتواند به شکل واضح و شفافی با تمام اقشار جامعه ارتباط برقرار کند، تا همه قادر به درک آن باشند.

شما نیز باید از این اصول در محتوای کسب و کار خود پیروی کنید. اگر مخاطبتان برای مطالبی که در محتوا نوشته شده است، نیازمند تلاش زیاد برای درک آن باشند، چه فایده ای می تواند داشته باشد.

در بررسی های اخیر انجام شده، به سایت ها و محتواها بابت استفاده از کلمات فانتزی و یا جملات طولانی و پیچیده، هیچ امتیاز و مزیتی تعلق نمیگیرد.

باید تصور کنید، محتوایی که می نویسید مناسب کسی باشد که هیچ تجربه و آگاهی در مورد مطالب مورد نظر شما ندارند. پس بطور خلاصه و واضح بنویسید.

بیان نقطه نظرات با جزئیات

متن نباید مبهم و گیج کننده باشد. مثلا چنانچه میخواهید نظر خود را در مورد یک قسمت از نرم افزاری که در زمان و منابع صرفه جویی می کند، بنویسید، حتما چند نمونه مثال ذکر کنید. توضیح دهید که این نرم افزار کارهای زمانبر مانند بایگانی و مدیریت پایگاه داده را بصورت اتوماتیک انجام میدهد.

مردم فقط نمی خواهند بدانند که یک محصول خاص می تواند زندگیشان را تغییر دهد، بلکه چگونگی عملکرد آن نیز برایشان مهم می باشد.

به مخاطبان اطمینان ببخشید که هر اطلاعاتی را که در آینده بخواهند بدانند را در اختیارشان قرار میدهید.

در مقاله بعدی ادامه نکات مربوط به تکنیک های تولید محتوا را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم. 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است