چرا محتوا برای سئو مهم است؟

بهنام محمودی 1403.06.29 123 0 0

اهمیت محتوا در سئو و تاثیر آن بر موفقیت در موتورهای جستجو را کشف کنید. بیاموزید که چگونه با محتوای مرتبط و ارزشمند، تجربه کاربری رضایت‌بخشی ارائه دهید.

محتوا، سئو است. دقیق‌تر بگوییم، یکی از دو طرف رابطه سئو است. یکی از وظایف اصلی موتورهای جستجو، اتصال کاربران به اطلاعاتی است که به دنبال آن هستند. این اطلاعات می‌تواند یک لیست محصول، یک بررسی، یک خبر، یک تصویر یا یک ویدیو باشد.

وظیفه اصلی دیگر موتورهای جستجو، حفظ کاربران است.

موتورهای جستجو با اطمینان دادن به کاربران از صحت و اعتبار نتایج نمایش داده شده، آنها را حفظ می‌کنند. با گذشت زمان، آنها انتظاراتی را ایجاد می‌کنند که استفاده از پلتفرم آنها یک تجربه ایمن و روان باشد که به سرعت کاربران را به آنچه می‌خواهند برساند.

 

موفقیت سئو به پیدا شدن توسط مخاطبان هدف برای آنچه که به دنبال آن هستند و ارائه مداوم یک تجربه کاربری رضایت‌بخش بر اساس زمینه جستجوی آنها در موتورهای جستجو بستگی دارد.

جستجو بر محتوا بنا شده است

وظیفه اصلی موتورهای جستجو کمک به کاربران در یافتن اطلاعات است. موتورهای جستجو ابتدا صفحات وب را کشف می‌کنند، آنها را تجزیه و رندر می‌کنند و سپس آنها را به یک فهرست اضافه می‌کنند. وقتی یک کاربر یک پرس و جو وارد می‌کند، موتورهای جستجو صفحات وب مرتبط در فهرست را بازیابی می‌کنند و سپس آنها را “رتبه‌بندی” می‌کنند.

موتورهای جستجو باید بدانند که صفحات درباره چه چیزی هستند و چه چیزی را شامل می‌شوند تا بتوانند آنها را به کاربران مناسب ارائه دهند. در اصل، آنها این کار را به سادگی انجام می‌دهند: آنها محتوای را بررسی می‌کنند. فرایند واقعی پشت این کار پیچیده است و توسط الگوریتم‌های خودکار اجرا می‌شود و با بازخورد انسانی ارزیابی می‌شود.

گوگل دائماً الگوریتم‌های خود را تنظیم و به‌روزرسانی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که مرتبط‌ترین محتوا به جستجوگران ارائه می‌شود.

این رابطه بین جستجوگران، موتورهای جستجو و وب‌سایت‌ها، تجربه اینترنت را برای اکثر کاربران تعریف کرده است. مگر اینکه آدرس دقیق وب‌سایتی که قصد بازدید از آن را دارید را بدانید، باید آن را از طریق یک شخص ثالث پیدا کنید. این می‌تواند رسانه‌های اجتماعی، یک موتور جستجو یا حتی کشف وب‌سایت به صورت آفلاین و سپس تایپ کردن آن باشد. این را «ارجاع» می‌گویند و گوگل 64% از تمام ارجاعات وب‌سایت در ایالات متحده را ارسال می‌کند. مایکروسافت و بینگ بیشترین تعداد ارجاعات بعدی را ارسال می‌کنند، پس از یوتیوب.

کشف شدن توسط افرادی که شما را نمی‌شناسند به موتورهای جستجو بستگی دارد و موتورهای جستجو به محتوا وابسته هستند.

ارزش سئوی محتوا

  • گوگل گفته است که اولویت‌بندی رضایت کاربر را در نظر می‌گیرد.
  • تایید شده است که سیگنال‌های رفتار کاربر بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند.
  • در این مرحله، اینکه این رابطه علی یا همبستگی است، مهم نیست. شما باید اولویت‌بندی تجربه کاربر و رضایت را داشته باشید زیرا این یک شاخص کلیدی موفقیت سئو است.

 

زبان نوشتاری همچنان روش اصلی تعامل کاربران با موتورهای جستجو و نحوه درک الگوریتم‌ها از وب‌سایت‌ها است. الگوریتم‌های گوگل می‌توانند صدا و ویدیوها را تفسیر کنند، اما متن نوشتاری هسته اصلی عملکرد سئو است.

جذب کلیک‌ها و درگیر کردن کاربران از طریق محتوایی که جستجوی آنها را برآورده می‌کند، پایه و اساس سئو است. اگر صفحات شما نتوانند این کار را انجام دهند، موفق نخواهید شد.

محتوای باکیفیت و تجربیات کاربری فقط برای سئو مهم نیستند؛ بلکه پیش‌نیازهای آن هستند.

این برای تمام تبلیغات و برندسازی صادق است. صنایع و مشاغل کاملی بر مهارت‌های اصلاح پیام‌رسانی درست و قرار دادن آن در مقابل افراد مناسب ساخته شده‌اند.

شواهد برای ارزش سئوی محتوا

گوگل در مستندات «اصول اولیه سئو» خود بر اهمیت محتوا تأکید می‌کند. این توصیه می‌کند که الگوریتم‌های گوگل به دنبال «اطلاعات مفید و قابل اعتماد هستند که در درجه اول برای سود رساندن به مردم ایجاد شده‌اند» و جزئیاتی در مورد نحوه خودارزیابی محتوای باکیفیت ارائه می‌دهد.

 

چه نوع محتوایی نیاز دارید؟

محتوای موفق برای هر هدفی که دارید و پرس و جوهای خاصی که هدف خود قرار می‌دهید، متفاوت به نظر می‌رسد.

هنگامی که صحبت از جستجو می‌شود، متن همچنان پایه و اساس محتوای آنلاین است. ویدیوها بسیار محبوب هستند. یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب در جهان است. با این حال، از نظر ارجاعات، فقط 3.5% از ترافیک ارجاع را در ایالات متحده به وب ارسال می‌کند. علاوه بر این، ویدیوها عنوان دارند و امروزه بسیاری از آنها دارای رونویسی خودکار هستند. این عناصر متنی برای کشف بسیار مهم هستند.

این بدان معنا نیست که ویدیوها و تصاویر محبوب نیستند. ویدیوها، به ویژه ویدیوهای سبک «کوتاه»، یک رسانه محبوب‌تر هستند. سیسکو گزارش داد که ویدیوها در سال 2022 82% از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دادند. بنابراین شما قطعاً باید تصاویر و ویدیوها را به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود برای بهترین خدمت به مخاطبان و مشتریان خود در نظر بگیرید.

هر دو می‌توانند صفحات وب مبتنی بر متن را تقویت کنند و به تنهایی در پلتفرم‌های اجتماعی بایستند.

اما برای سئو، بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که جستجوی گوگل بیشترین ترافیک ارجاع را به وب‌سایت‌های دیگر ارسال می‌کند. محتوای متنی همچنان هسته اصلی یک استراتژی سئو خوب است. الگوریتم‌های چند حالته هوش مصنوعی در ترجمه اطلاعات بین اشکال مختلف رسانه بسیار خوب هستند، اما محتوای متنی همچنان به دلایل مختلفی مهم است:

متن ساده دارای دسترسی بالایی است. خوانندگان صفحه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و به راحتی می‌توان آن را تغییر اندازه داد.

متن ساده‌ترین راه برای افراد و الگوریتم‌ها برای تجزیه و تحلیل ارتباطات معنایی بین ایده‌ها و موجودات است.

متن مانند ویدیوها و تصاویر به عملکرد دستگاه وابسته نیست.

هایپرلینک‌های متنی ابزارهای بسیار قدرتمند سئو هستند زیرا معنای مستقیم را همراه با لینک منتقل می‌کنند.

 

اگه به طراحی سایت چه از نوع طراحی سایت اختصاصی یا دیجیتال مارکتینگ  و پشتیانی سایت همراه  سی یو وب  باشید


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است