چگونه از ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنیم؟

دلارام لوایی 1402.09.21 491 0 0

هوش مصنوعی مقوله‌ای است که مخصوصا در چند سال اخیر خیلی پررنگ‌تر شده و معمولا راجع به آن زیاد صحبت می‌شود. توانایی‌ها و دامنه‌ی کاربرد هوش مصنوعی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده و باعث می‌شود پیرامون این قضیه سوال‌های زیادی برای آنها ایجاد شود.
در زمینه کسب و کارهای متفاوت هوش مصنوعی می‌تواند یک تحول یا حتی انقلاب بزرگ ایجاد کند و به رشد کسب و کارهای مختلف کمک زیادی نماید.
امروزه یکی از مهم‌ترین اهداف هر کسب و کاری، افزایش درآمد است. یکی از روش‌های افزایش درآمد، داشتن سایتی اختصاصی با محتوای جذاب است، تا با جذب مشتری بیشتر، باعث افزایش فروش و میزان درآمد شود. هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه‌ی تولید محتوای متنی و تولید محتوای تصویری  بسیار موثر باشد. 

مطالعه بیشتر :‌ 10 تکنیک اصولی تولید محتوا

معرفی 15 ابزار برای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

chatGPT در سال 2023 معرفی شد و توانست توجه عده زیادی را به خود جلب کند. چت جی پی تی، توانایی جستجو در داده‌های موجود در اینترنت را دارد و می‌تواند منبعی مناسب برای نویسندگان تلقی شود و به عنوان دستیار آنها فعالیت کند.
هوش مصنوعی ابزارهای متفاوت و زیادی را برای تولید محتوا در اختیار نویسندگان قرار می‌دهد، که در ادامه آن‌ها را  بررسی می‌کنیم.

ابزار Jasper AI 

این ابزار بیشتر برای تولید محتوای تجاری کاربرد دارد و در این زمینه آنقدر قوی عمل می‌کند که از بسیاری از رقبای خود پیشی گرفته. این ابزار علاوه بر نگارش تجارت محور، در زمینه تولید محتوای خلاقانه هم کاربرد دارد اما بیشترین کارکرد این ابزار، تولید متون مربوط به تجارت است.
این ابزار قابلیت‌های دیگری مثل تولید محتوا برای وبلاگ، بازنویسی متن و تولید محتوای پست را نیز به شما ارائه می‌دهد.

ابزار HyperWrite

یک برنامه همه کاره برای علاقه‌مندان به حوزه تولید محتوا و سئو. این برنامه کارهایی مثل، تولید محتوا، سئو، ایده برای استارت‌آپ و بازاریابی را انجام می‌دهد.
برای استفاده از این برنامه فقط کافیست که یک قالب انتخاب کنید و منتظر خروجی باشید؛ این برنامه سه متن به شما تحویل می‌دهد. معمولا کیفیت خروجی‌های این ابزار مناسب است و نیاز به ویرایش زیادی ندارد. 

بیشتر بخوانید : محتوای همیشه سبز "EVERGREEN CONTENT" چیست

ابزار Writesonic

یکی از بهترین‌ها برای تولید محتوا ابزار Writesonic است که امکان تولید محتوا با حجم زیاد را برای شما فراهم می‌کند. این ابزار علاوه بر تولید محتوا، امکانات دیگری مثل تولید مقاله‌ با هوش مصنوعی و شبیه به نویسنده، ویراستاری مقالات، ابزارهای بازنویسی کردن محتوا و هم‌چنین آپدیت محتوا را در اختیار کاربران می‌گذارد.
یکی از بهترین ویژگی‌های مربوط به این ابزار در تولید محتوا، پاراگراف بندی است. دیگر قابلیت جذاب Writesonic این است که Writesonic  از 25 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید در صورت نیاز با زبان‌های مختلفی تولید محتوا کنید.
در صورت ثبت نام در این وب‌سایت، Writesonic در ابتدا برای شما 2500 کلمه به صورت رایگان تولید محتوا می‌کند و بعد از آن، می‌توانید با صرف هزینه کمی، حساب کاربری‌ خود را برای مدت زیادی شارژ کنید و از مزایای این ابزار بهره‌مند شوید.

ابزار  Simplified AI

هر کدام از ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی، ویژگی‌های منحصر به فرد و گاها متفاوتی دارند. ویژگی‌های مهم این ابزار شامل تولید محتوای متنی، قابلیت بازنویسی متن، ایده پردازی برای محتواهای طولانی و بررسی محصولات است.
تولید محتوا در این پلتفرم بسیار آسان است. تنها باید زبان، موضوع و لحن مورد نظر خود را انتخاب کنید.
بعد از تحویل گرفتن متن هم می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید و هوش مصنوعی کلیدها را به راحتی برای شما تغییر می‌دهد. این سایت تنها با پرداخت مبلغ مشخص شده قابل استفاده است.

ابزار Copy AI

Copy AI ابزار تولید محتوای هوش مصنوعی است که به صورت آنلاین کار می‌کند و توانسته رضایت کاربران را جلب کند. بسته به نوع نیاز شما به محتوا، این ابزار کاربردهای متفاوتی دارد و در زمینه‌‌هایی مثل محتوای شبکه‌های اجتماعی، وب سایت، وبلاگ، ایمیل و سرگرمی هم کاربرد دارد.
برای مثال برای نوشتن وبلاگ کافیست گزینه درخواست نوشتن برای وبلاگ را بزنید و بعد این برنامه از شما، عنوان وبلاگ و هدف بلاگ‌ را می‌پرسد و مطلب مورد نیاز شما را در سی ثانیه به شما تحویل می‌دهد. این برنامه شش متن خروجی را به شما تحویل می‌دهد که دست‌تان را برای انتخاب باز می‌گذارد.
این ابزار هم مثل ابزارهای دیگر تولید محتوا اشتراک 7 روزه رایگان دارد و بعد از آن باید با پرداخت مبلغی حساب کاربری‌ خود را شارژ کنید. در مورد معایب آن هم می‌توان گفت که به اندازه سایر ابزارهای رقیب، بهینه سازی نشده است.

ابزار Shortly AI

Shortly AI یکی از بهترین ابزارهای تولید محتواست که به طور هدفمند برای تولید محتوا ساخته شده. از ویژگی‌های این ابزار این است که در حوزه نگارش در زمینه‌ای خاص کارایی زیادی دارد.
این ابزار برای مقاله‌نویسان، داستان‌نویسان و وبلاگ‌نویسان بسیار مناسب است و شما تنها باید موضوع خود را مشخص کنید.
شما می‌توانید با این ابزار، میزان خروجی و تعداد کلمات مقاله‌ را هم مشخص کنید. این ابزار روزانه چهار محتوا را به شما تحویل می‌دهد. تاکید Shortly AI  روی ایده‌های داستانی است.

ابزار ChatGPT

احتمالا بیشتر افراد، در زمینه هوش مصنوعی، چت‌ جی‌پی‌تی را می‌شناسند. این ابزار یک مدل زبانی است که دامنه کاربرد آن از تولید محتوای ساده تا انجام کدگذاری‌های پیچیده را شامل می‌شود.
این ابزار می‌تواند یکی از بهترین برنامه‌ها برای تولید محتوا باشد، چون خود آن مبنای بیشتر ابزارهای تولید محتوا است. 
این ابزار می‌تواند هم در زمینه تولید مقالات و هم محتواهای کوتاه یا طولانی و وبلاگ‌ها به شما کمک کند.

ابزار Paragraph AI

این ابزار هم برای کروم و هم برای اندروید در دسترس است و با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از این حالت‌ها را انتخاب کنید. البته این ابزار بیشتر یک جستجوگر محسوب می‌شود تا یک ابزار مثل ابزارهای قبلی.
نصب و استفاده از این برنامه خیلی راحت است و گزینه‌هایی مثل تولید محتوا و ویراستاری را در خود جای داده است. این ابزار برای ایمیل، مقاله و پیام هم تولید محتوا می‌کند. نکته جالب درباره این کمک جستجوگر این است که می‌توانید بسته به نیازتان حتی لحن محتوا را برای Paragraph AI تعریف کنید. برای مثال می‌توانید با کمک این ابزار محتوایی رسمی، دوستانه، خنده‌دار و غیر رسمی بنویسید. 
این ابزار به شما 25 نمونه خروجی رایگان می‌دهد که نسبت به ابزارهای دیگر عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

ابزار هوش مصنوعی Rytr

یکی از بهترین ابزارهای چت جی‌پی‌تی در زمینه تولید محتوا Rytr است که امکان تولید محتوا در زمینه‌های مختلف را فراهم می‌کند و عملکرد بسیار خوبی هم دارد. ویژگی این ابزار این است که چون از هوش مصنوعی بهره می‌برد، تولید محتوا را آسان می‌کند و تنها با دادن موضوع و کلمه کلیدی به این ابزار می‌توانید، یک محتوای جذاب داشته باشید.
این ابزار تنها محدود به زمینه‌ی تولید محتوا نیست و می‌توانید در زمینه‌هایی مثل ایده کسب و کار، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا برای وبلاگ و کال تو اکشن از آن استفاده کنید.
این ابزار 30 زبان زنده دنیا را پشتیبانی می‌کند که همین آپشن، این ابزار را تبدیل به یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی می‌کند. این ابزار بسیار دقیق است و حتی پلن رایگان  این ابزار هم امکانات خوبی را در اختیار کاربر می‌گذارد؛ اما برای استفاده بهتر و بیشتر از تمامی امکانات این ابزار، می‌توانید حساب کاربری‌ خود را با مبلغ کمی شارژ کنید.

ابزار هوش مصنوعی Rytr

ابزار Cover Letter AI 

حتما تعداد زیادی از افراد‌ تا حالا در محل کار  با مسئله نامه نوشتن برای رئیس یا سرپرست‌، مواجه بوده‌اند. خیلی از افراد برای نوشتن یک نامه رسمی که در عین حال بتواند کارفرما را تحت تاثیر قرار بدهد مشکل دارند. این ابزار توانسته این مشکل را حل کند؛ این ابزار به رزومه شغلی و توصیف دقیق شغل شما نیاز دارد تا نامه‌ای مناسب را به شما تحویل دهد.
اگر اطلاعات شغلی و موضوع نامه را به صورت دقیق به این ابزار بدهید، نامه‌ای کامل و بدون خطا را به شما تحویل خواهد داد. این برنامه در حال حاضر کاملا رایگان است.

ابزار Copymatic 

 شرکت سازنده این ابزار ادعا کرده که این ابزار، برترین ابزار نگارش هوش مصنوعی محسوب می‌شود و سرقت علمی آن بسیار کم و در حدود 2 درصد است. شیوه راه‌اندازی این ابزار بسیار راحت است و قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما می‌گذارد. 
ویژگی منحصر به فرد این ابزار، این است که همراه با متنی که به شما تحویل می‌دهد عکس مرتبط با متن را هم به شما می‌دهد و در واقع تولید محتوای تصویری هم دارد.
هم‌چنین این ابزار از ارزان‌ترین و به صرفه‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا به حساب می‌آید.

ابزار Novel AI

برای راه اندازی این‌ ابزار نیاز به حساب کاربری ندارید و راه اندازی آن‌ بسیار آسان است. این ابزار به ادبیات محتوا توجه زیادی دارد و یک برنامه همه کاره برای تبدیل متن، داستان و تصویر محسوب می‌شود.
این ابزار یک داستان سرا است؛ به این معنی که شما می‌توانید، تنها یک خط ابتدایی از داستان را بنویسید و این ابزار پیشنهادهای بی‌شماری برای ادامه داستان به شما می‌دهد.
حالت دیگر هم به این صورت است که Novel AI از فرمان شما برای تکمیل و ادامه دادن داستان استفاده می‌کند.

ابزار PepperType  

این ابزار هم مثل بسیاری از ابزارهای قبلی که تا به حال معرفی کردیم، در زمینه تولید محتوا برای وبلاگ، مقاله، شبکه‌های اجتماعی، متن تبلیغی و بیوگرافی به کاربران کمک می‌کند و از 25 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌نماید.
قابلیت بازنویسی محتوای این ابزار در سطح متوسط است و هنگام تحویل متن کمی دچار وقفه می‌شود. البته مشکل خاصی وجود ندارد و کیفیت متن‌های تحویل داده شده هم مناسب است.

 ابزار Texti AI 

از دیگر ابزارهای تولید محتوا به کمک هوش مصنوعی می‌توان به Texti AI اشاره کرد که هم به صورت وبسایت و هم به صورت افزونه و اکستنشن قابل استفاده است. این ابزار قابلیت نگارش برای مقالات، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی را دارد. علاوه بر این برای نوشتن داستان کوتاه هم کاربرد دارد. سرعت این ابزار بسیار بالاست و در چند ثانیه محتوای مورد نظر را به شما تحویل می‌دهد.  

نکات مهم برای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی 

اول از همه فراموش نکنید که اگر محتوای شما غلط نگارشی داشته باشد یا از لحاظ سئو دچار مشکل باشد اعتبار سایت شما پایین می‌آید، برای همین نکاتی برای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.
•    انتخاب موضوع مناسب: می‌توانید از هوش مصنوعی برای انتخاب موضوعات جدیدتر و متنوع‌ تر کمک بگیرید.
•    اصلاح ساختار مقاله: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید بدانید این است که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی کاملا عاری از عیب و نقص نیست و لازم است بعد از دریافت متن، حتما آن را بررسی کنید و اشکالات آن را رفع کنید.
•    گزینش محتوای مناسب: اگر از ابزارهای تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، حتما به خاطر داشته باشید که محتوای شبکه‌های اجتماعی باید کوتاه و جذاب باشد و از نوشتن متن‌های طولانی اجتناب کنید. 
•    توجه به سئو: برای تولید محتوا با ابزارهای هوش مصنوعی، حتما باید تنظیمات سئو را فعال کرده باشید.

جمع بندی

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر به کمک شرکت‌هایی آمده است که قصد بازاریابی محتوایی را دارند. هوش مصنوعی و ابزارهای مخصوص تولید محتوا فعالیت در زمینه‌های مختلف نویسندگی را راحت کرده‌اند و در زمینه نوشتن برای وبلاگ، سوشال مدیا و حتی داستان و مقالات تجاری هم بسیار پر کاربرد هستند.
در این مقاله 14 ابزار تولید محتوا به کمک هوش مصنوعی را به شما معرفی کردیم تا بتوانید برای کاربردهای مختلف و بسته به نیازتان بهترین ابزار را انتخاب کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که بعد از نوشتن مقاله حتما نکات بالا را برای بهبود کیفیت مقاله‌ انجام دهید.
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است