4 دلیل برای اهمیت محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در سئوی سایت

سی یو وب 1402.07.03 1298 0 1

محتوای تولید شده توسط کاربر برای همه بازاریابان همچون سلاحی مخفی می ماند که به افزایش حجم ترافیک، افزایش میزان فروش و هم چنین بالا بردن رتبه سئو کمک شایانی می کند. اگر تا به حال برای سئوی سایت خود از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده نکرده اید، اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار می باشد.
ما در دنیایی زندگی می کنیم که مبتنی بر محتوای تولید شده است؛ به عبارتی دنیای ما جهانی محتوا محور است. از زمانی که رسانه های اجتماعی به وجود آمدند، مردم بیشتر از هر زمان دیگری در دنیای وب فعالیت داشته اند. امروزه بیش از 84. 1 میلیارد نفر جز کاربران فعال فیسبوک هستند که روزانه میلیارد ها مطلب مختلف را با دیگران به اشتراک می گذارند و این آمار فقط مربوط به برنامه فیسبوک است. حالا به دیگر شبکه های اجتماعی فکر کنید که امروزه مردم به طور مرتب محتواهای مختلف و جدیدی را در آن ها بار گذاری می کنند.
هر آن چه که مشتریان شما در رابطه با کسب و کارتان به صورت آنلاین ارسال می کنند مفید و سودمند است چرا که می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید و از رقیبان تان پیشی بگیرید. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر راهی ساده و آسان ولی در عین حال موثر برای افزایش رتبه سئو در کل دنیا است.
حالا دقیقا منظور از تولید محتوا توسط کاربر چیست؟ چطور این محتوا می تواند به نفع کسب و کار شما عمل کند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جواب سوالات خود را بگیرید.

 

تعریف ساده ای از محتوای تولید شده توسط کاربر

به محتوای تولید شده توسط کاربر به اختصار UGC می گویند. محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند به صورت صدا، تصویر و متن باشد  که کاربران آن ها را در پلتفرم های دیجیتالی مانند شبکه های اجتماعی و وب سایت های مختلف بارگذاری می کنند. مشتریان برای بیان نظرات و میزان رضایت مندی خود از محصولات و یا خدمات خاصی این نوع محتواها را تولید می کنند. 
امروزه به لطف شبکه های اجتماعی، UGC بسیار رایج شده است. مردم از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و هر روز محتوای جدید تولید می کنند و با هم به اشتراک می گذارند. به همین خاطر، تمامی رسانه های اجتماعی دنیا برای تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی از همین محتواهای تولید شده توسط کاربران استفاده می کنند.
در سال 2005 بی بی سی نمونه بارزی از کاربرد UGC برای بازاریابی بود.  مرکز رسانه ای بی بی سی جزء اولین شرکت هایی بود که از پلتفرم UGC استفاده کرد. در ماه جولای سال 2005 به دنبال  انفجار انبار نفت بانسفیلد و آتش سوزی های شدیدی که رخ داد، بینندگان بی بی سی هزاران عکس مختلف برای این برنامه فرستادند تا در نشر این اتفاق تلخ و ناگوار نقشی داشته باشند.
تصاویر و ویدئوها UGC های رایجی هستند که معمولا شرکت ها همیشه از آن ها استفاده می کنند. ولی امروزه، UGC ها اشکال مختلفی پیدا کرده اند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    پست های شبکه های اجتماعی
•    نظرات و انتقادات
•    رضایت مندی ها
•    فرم های پرسش و پاسخ
•    مطالب وبلاگ ها

می توانید از این نوع محتواها برای بازاریابی و سئو استفاده کنید. استفاده از این محتواها به شما کمک می کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط موثرتری برقرار کنید و میزان آگاهی مردم را در مورد برند خود بالا ببرید. اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود ایجاد کنید و رتبه سئوی خود را هم افزایش بدهید.

مزایای استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر برای سئو

1. ایجاد سر و صدا و استفاده از ایده های جدید

زمانی که صحبت از خدمات سئو به میان می آید، تولید محتوا کاری بسیار سخت و مشکل می شود. به منظور افزایش تعداد مخاطبان خود و همچنین ساخت بک لینک باید به طور مرتب محتواهای جدید و به روز تولید کنید. قطعا تولید محتوا کاری بسیار چالش برانگیز و زمان بر است و همچنین ممکن است برای تولید محتوا ایده های جدیدی به ذهنتان نرسد.
به همین خاطر محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) منبع بسیار خوبی برای تولید محتواهای جدید است. شبکه های اجتماعی محیط بسیار خوبی برای ایجاد سر و صدا، استفاده از ایده های جدید و ترغیب مشتریان بالقوه به بازدید از وب سایت شما هستند.
به عنوان مثال، شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید؛ استفاده از این شبکه ها برای میزبانی از مسابقه ای که دنبال کنندگان و کاربران علاقه مند بتوانند به آن ملحق شوند بسیار موثر واقع خواهد شد. سعی کنید کاربران را تشویق کنید تا برای برند شما محتوای جدید تولید کنند و آن را در شبکه های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند. در نهایت باید به برنده این رقابت، به پاس زحماتی که کشیده است، جایزه ارزنده ای اهدا شود. در نتیجه، رقابت شما باید میزان آگاهی را بالا ببرد، مشتریان بالقوه را جذب کند و به طور غیر مستقیم بر رتبه سئوی شما تاثیر بگذارد؛ همه این ها به لطف دنبال کنندگان شما اتفاق می افتد؛ دنبال کنندگانی که برای برند شما محتوای با کیفیت تولید کرده اند.
مثلا برند اورئو در سال 2019 در اینستاگرام مسابقه ای برگزار کرد و از دنبال کنندگان خود خواست که طعم و مزه محصول جدیدشان را حدس بزنند. در نهایت برنده این مسابقه صاحب 50 هزار دلار پول نقد می شد.

2. برقراری ارتباط و بالا بردن اعتبار

اعلام رضایت مندی و نقطه نظرات مشتریان نقش بسزایی در افزایش رتبه سئو و بالابردن اعتبار شما دارد. این نوع UGC در روند اعتماد سازی به شما کمک می کند. مشتریان خود را تشویق کنید تا در مورد محصولات و یا خدمات شما نظر بدهند و میزان رضایت مندی خود را اعلام کنند. یک صفحه مخصوص نظرسنجی تنظیم کنید تا میزان ترافیک اصلی وب سایت خود را افزایش دهید.
سیستم بازخورد مشتری از پلتفرم های خرید نظیر دیجی کالا نمونه بارزی از این استراتژی است. در این پلتفرم های خرید و فروش الکترونیکی، مشتریان می توانند نظرات خود را بیان کنند و امتیاز بدهند.
از همه مهم تر نظرات و رضایت مندی هایی که به صورت آنلاین اعلام می شوند جزء فاکتورهای رتبه بندی به حساب می آیند. نظراتی که در گوگل مطرح می شوند رتبه محلی سئوی شما را بالاتر می برنند. زمانی که مشتریان نظرات و میزان رضایت مندی خود را در قسمت پروفایل گوگل مای بیزینس (GMB) ثبت می کنند،  فردی که برند شما را در نتایج جستجوی گوگل پیدا کند به راحتی می تواند فهرست نظرات مشتریان را هم مطالعه کند و راحت تر تصمیم گیری کند.

3. کاهش نرخ پرش (Bounce Rate ) سایت 

منظور از نرخ پرش درصد بازدیدکنندگانی است که وب سایت شما را بدون کنکاش در صفحات دیگر ترک می کنند؛ یعنی بعد از مشاهده فقط یک صفحه از وب سایت شما خارج می شوند. نرخ گزاف گویی بالا به این معناست که بسیاری از بازدید کنندگان از مطالب وب سایت شما راضی نیستند، بنابراین به هر نحوی که شده باید از بالا رفتن نرخ پرش وب سایت خود جلوگیری کنید تا بتوانید رتبه سئوی خود را حفظ نمایید.
برای کاهش نرخ پرش وب سایت خود می توانید از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) استفاده کنید. اما UGC چطور این کار را انجام می دهد؟
ساده است.
مشتریان برای اعتماد کردن به کسب و کار شما به دلیل محکمی نیاز دارند. اگر آن ها سایر صفحات وب سایت شما را مشاهده نمی کنند، این بدین معناست که وب سایت شما ممکن است مطلب ارزشمند و قابل اعتمادی نداشته باشد. در این شرایط  باید دلیل خوبی به بازدیدکنندگان خود ارائه بدهید و اعتماد آن ها را جلب کنید و همچنین با به اشتراک گذاشتن نظرات و میزان رضایت مندی مشتریان، توجه آن ها را به وب سایت خود جلب کنید. انجام این کار به افزایش رتبه شما کمک می کند و نرخ پرش را کاهش می دهد.
شما می توانید UGC ها را به صورت تصویر، ویدئو و نقطه نظر در وب سایت خود به اشتراک بگذارید تا تاثیر طولانی مدتی بر بازدیدکنندگان خود داشته باشید و نرخ پرش خود را هم کاهش بدهید. اگر بازدیدکنندگان نسبت به وب سایت و یا برندی اعتماد کافی داشته باشد، به احتمال زیاد سایر صفحات وب را هم مشاهده می کنند.  قطعا بعد از خواندن نظرات و میزان رضایت مندی مشتریان اعتماد آن ها به شما و برندتان بیشتر می شود و صفحات دیگر را هم مطالعه خواهند کرد.
فراموش نکنید حتما فراخوان به عمل (CTA) را هم به وب سایت خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان ترغیب شوند و کل وب سایت شما را ببینند.

4. تاثیر گذاشتن بر رتبه سئو

موتورهای جستجو نظیر گوگل، وب سایت ها را بر اساس ویژگی هایی نظیر بک لینک ها و کلیدواژه ها بهینه می کنند. از آنجایی که مشتریان در وب سایت ها و صفحات شبکه های مجازی بیشتر در مورد محصولات نظر می دهند، ممکن است نظرات آن ها حاوی کلید واژه ها و عباراتی باشند که به همان محصولات نسبت داده می شود، در نتیجه به این روش بر رتبه بندی سئوی برندها تاثیر قابل توجه ای می گذارند.
علاوه بر این، تمام UGC های موجود در شبکه های اجتماعی که به برند شما اشاره دارند می توانند به صورت غیر مستقیم و با کمک به افزایش حجم ترافیک وب سایت شما بر رتبه بندی سئو نقش داشته باشند. به همین خاطر است که باید مشتریان و دنبال کنندگان خود را ترغیب کنید تا بعد از خرید از شما نظرات و میزان رضایت مندی خود را هم بیان کنند.

نتیجه گیری

تلفیق محتوای تولید شده توسط کاربر با سئو روشی بسیار عالی است که بر رتبه بندی شما تاثیر زیادی می گذارد. اگرچه ممکن است زمان زیادی سپری شود و بعد نتایج مورد نظر ظاهر شوند ولی باید بدانید که استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر ارزش این انتظار کشیدن را دارد. فقط قبل از اینکه محتواهای تولید شده توسط کاربران خود را به اشتراک بگذارید فراموش نکنید که حتما باید از آن ها اجازه بگیرید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

آرمین

1402/07/26

سلام ممنون از محتوای خوبتون ولی توی همه حوزه ها نمیشه از این سبک محتوا استفاده کرد.

ادمین

1402/07/26

سلام ممنون از شما . برای محتوا بستگی به خلاقیت شما داره که چطور استفاده بکنید