محتوای همیشه سبز "Evergreen content" چیست

سی یو وب 1397.07.03 2106 0 0

محتوای " Evergreen" یا همیشه سبز را برای محتوایی بکار می برند که همیشه مورد علاقه کاربر است. این نوع محتوا به ارسال ترافیک روی وب سایت شما کمک می کند و ممکن است برای ماه ها یا سالها پس از اولین انتشار ، در موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشد.

ناشران علاقه مند به تولید محتوای همیشه سبز " Evergreen content" هستند ، محتوایی که همیشه خواننده دارد و در طول زمان دیرتر منقضی می شود. در پشت این نوع محتوا داستانی قرار دارد که براحتی توسط موتور جستجو یافت می شود و بدون نیاز به بروز رسانی، همیشه از نظر کاربر تازه است .

برای درک بهتر قدرت محتوای همیشه سبز ، لازم است تا نحوه کار موتور جستجو را بدانید.

موتور جستجو طبق سه مرحله زیر کار می کند :

 خزش ( Crawling ) : پیدا کردن محتوا

ایندکس کردن ( Indexing ) : آنالیز کلمات کلیدی و ذخیره محتوا

بازیابی ( Retrieval ) : جایی که پرس و جو کاربر بررسی می شود و صفحات مرتبط بر اساس کلمات کلیدی ایندکس را نمایش می دهد

موتورهای جستجو دائما spiders (ربات های نرم افزاری) خود را روی صفحات وب ارسال می کنند تا مرتبط ترین صفحاتی که با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر کاربر مطابقت دارند را ، برگردانند.

بخشی از الگوریتم برای ایندکس صفحاتی است که اخیرا برای زمانی مشخص بازدید و یا ترافیکی نداشته اند. مثل"حقوق دندانپزشک در یک سال مشخص. "  spiderبر اساس این اطلاعات صفحه را ایندکس می کند.

اما ممکن است یک پرسش عمومی تر دیگر مثل "میانگین درآمد یک دندانپزشک" که سال گذشته بارگزاری شده ، هنوز هم میانگین بازدید و ترافیک بالایی داشته باشد و هنوز هم در بالای نتایج جستجو قرار بگیرد.

از آنجا که محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا ندارد و معمولا از کلمات کلیدی در آنها استفاده می شود که بارها و بارها جستجو می شوند ، بسته به پرسش کاربر ، بیشتر احتمال دارد که موتورهای جستجو یک قطعه  خاص از محتوای همیشه سبز را نمایش بدهند.

تکنیک های تولید محتوای همیشه سبز

تکنیک های تولید محتوای سبز

برای متخصصین ننویسید : اکثر متخصصین در وب بدنبال پرسشهای خود نمی گردند.معمولا مخاطب شما تازه کارها هستند که در وب در جستجوی کمک هستند.

از بکار بردن بیش از حد کلمات تخصصی اجتناب کنید : پیچیدگی محتوا می تواند مخاطب تازه کار شما را بترساند ، تا جایی که می توانید ، ساده بنویسید.

پاراگراف های خود را کوتاه کنید.

مطالب را بهم پیوند دهید : اگر در حال نوشتن یک راهنمای جامع هستید ، آن را به بخش های جزئی تر تقسیم کرده و سپس مقالات را بهم پیوند دهید.این روش برای کاربران بسیار مفید است ، زیرا در عین حال که مستقیم وارد موضوعی که به دنبالش بوده اند می شوند ، می توانند مطالب مرتبط را نیز بخوانند.

 

چه موضوعاتی محتوای همیشه سبز نیستند؟

برای اینکه به طور کامل نحوه تولید محتوای همیشه سبز را درک کنید، باید بدانید که چه نوع داستانها و قطعه هایی همیشه سبز نیستند.

مقالاتی که شامل گزارشهای عددی و آمارهایی هستند که ممکن است تغییر کرده و یا از بین بروند، بدیهی است که این مقالات دارای تاریخ انقضا هستند. اگر دنبال تولید چنین محتوایی هستید ، توقع جذب ترافیک بالا برای زمان طولانی را نداشته باشید.

مقالات مربوط به  استایل و مد روز نیز محتوای سبز نیستند و تاریخ انقضای سریعی دارند.

مقالات فصلی و مناسبتی معمولا محتوای همیشه سبز نیستند .اما محتوانویسی راجع به بعضی مناسبتهای خیلی عمومی مثل چهارشنبه سوری , عید نوروزو ... می توانند بارها در طول سال مورد جستجو قرار گرفته  و آمار بازدید سایت را افزایش دهند.

ماهیت گزارش های خبری نیز به گونه ایست که در دسته محتوای همیشه سبز قرار نمی گیرند.اما به عنوان محتوای تاریخی و ثبت سند عمومی مهم هستند.

مثال هایی از محتوای همیشه سبز

موارد زیر برخی از مثال های  معمول برای افزایش طول عمر یک مقاله و تولید محتوای همیشه سبز هستند:

پاسخ به پرسش های خوانندگان (سوالات متداول "FAQ")

ارائه راهنماهای صنعتی ،مقالات یا پیشنهادات شامل  "چگونه"

توضیح مفاهیم رایج در صنعت خود

توضیح یا بررسی محصولات (البته این می تواند مشکل باشد ، چون معمولا محصولات با مدل جدید جایگزین می شوند.)

تولید محتوای آموزشی (اغلب افراد برای پاسخ به سوالات خاص در Google جستجو می کنند)

معرفی ابزار ها و منابع (مثل مقاله در مورد 16 ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی )

ارائه چک لیست (چک لیستها همیشه منابعی مفید هستند)

ویدئو ها (بخصوص برای آموزش )

مثال از سایتهایی با محتوای همیشه سبز

سایتهای زیر از بزرگترین تولید کننده های محتوای همیشه سبز هستند.

about.com

wikipedia.com

answers.com

imdb.com

ehow.com

این سایتها مقالات همیشه سبز زیادی با موضوعات متنوع ایجاد کرده اند. مثلا ویکی پدیا تقریبا در نیمی از جستجو های گوگل در صفحه اول قرار دارد.این سایتها محتوای بی کیفیت در سایت خود قرار نمی دهند. بررسی این سایتها تنها برای بررسی محتوای سبز مفید نیست ، بلکه می توانید کمبودهای این سایتها را بیابید و برای بهبود آن مقاله بنویسید .

محتوای همیشه سبز و کلمات کلیدی

 

محتوای همیشه سبز و کلمات کلیدی

نوشتن محتوای همیشه سبز براساس کلمات کلیدی که ارزشی به سایت شما اضافه می کنند ، به ارسال مستقیم کاربر توسط موتور جستجو به سایت شما ، کمک می کند.به عنوان مثال اگر سایت شما در مورد سلامتی و تناسب اندام است ، آن وقت نوشتن محتوایی با عنوان  " بهترین حرکات ورزشی برای پا " می تواند یک عنوان همیشه سبز هوشمندانه باشد.چون امکان جستجوی عبارت  " بهترین حرکات ورزشی برای پا "  بین کاربران مختلف و بدون توجه به فصل ، زیاد است.

Evergreen SEO :

سئو همیشه سبز یعنی ترکیب محتوای پایدار با کلمات کلیدی محبوب

تولید محتوای سبز یک استراتژی خوب بازاریابی محتوایی است ، اما هنگامی که با تکنیک های سئو ترکیب میشود ، قدرت بیشتری می یابد. حتی با ارزشترین محتواهای ماندگار اگر دیده نشوند ، فایده ای ندارد.

وقتی سئو سایت خود را در ذهن دارید ، تولید محتوای همیشه سبز خوانندگان بیشتری را برای محتوای مفید شما جذب می کند که تا ماه ها و یا حتی سال ها به آن مراجعه می کنند.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است