رفع پنالتی گوگل

سی یو وب 1402.09.04 2423 0 0

بسیاری از سایت ها در طی سال های گذشته با بروزرسانی الگوریتم پنگوئن تحت جریمه گوگل قرار گرفته اند. گوگل از سالها پیش در مورد تاثیر بد لینک های پولی و اسپم در نتایج جستجو به کاربران هشدار میداد. در نهایت الگوریتم پنگوئن این وعده ها را بصورت کاملتری عملی کرده و همانطور که در جریان هستید بسیاری از سایت ها توسط گوگل پنالتی شدند. در این مقاله نحوه رفع جریمه گوگل را آموزش داده و موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

رفع جریمه گوگل

در این آموزش بصورت کامل در مورد رفع جریمه گوگل بحث خواهیم کرد. مجموعه اقداماتی که در جهت قانع کردن گوگل (طبق چهارچوب سئو کلاه سفید) برای اینکه تمام یا بخش عظیمی از فعالیت ها به همراه روند رشد سایت بصورت طبیعی انجام می شود همگی برای رفع جریمه گوگل توصیه می شود. علاوه بر موارد فوق گاها نیاز است تا یکسری اقدامات دیگر نیز برای رفع جریمه گوگل انجام شود. در ادامه موارد مهم و اساسی در رابطه با رفع پنالتی گوگل مطرح خواهد شد. توصیه میکنیم با توجه به اهمیت بالای این آموزش دقت و توجه بیشتری جهت مطالعه این مطلب بکار بگیرید. توجه داشته باشید جلوگیری از جریمه شدن سایت توسط گوگل جزو مهمترین چالش های کسب و کارهای آنلاین است!

پنالتی گوگل چیست؟ 

جریمه یا پنالتی گوگل به این معنی است که الگوریتم های گوگل تشخیص دهند سئو سایت بصورت غیر اصولی و کلاه سیاه انجام می شود. در اینصورت سایت مورد جریمه گوگل قرار گرفته و در صفحات نتایج موتور جستجوگر ( SERPs ) افت می کند. حتی در برخی مواقع ممکن است کلمه یا کلمات کلیدی از نتایج جستجو حذف شوند. جریمه سایت توسط گوگل با کمک الگوریتم های پاندا و پنگوئن انجام می گیرد. الگوریتم پنگوئن مسئول شناسایی تخلفات سئو خارجی و الگوریتم پاندا مسئول شناسایی تخلفات سئو داخلی است.

بررسی لینک های سایت

یکی از مهمترین اقدامات در جلوگیری از پنالتی شدن سایت توسط الگوریتم پنگوئن ، بررسی لینک های داده شده به سایت است. برای بررسی لینک های سایت طبق تصویر زیر ، توسط لینک Links to Your Site در Search Console می توانید تمامی سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند را با جزئیات کامل مشاهده و بررسی کنید. سایت ها را از لحاظ کیفیت لینک هایشان مورد بررسی قرار داده و لینک یا سایت های بی کیفیت ، سایت واید و اسپم را disavow کنید.

بررسی محتوا و رفع مشکلات ساختاری سایت

یکی از دلایل جریمه شدن سایت توسط گوگل مشکلات ساختاری و محتواست. این مورد توسط الگوریتم پاندا بررسی و نتیجه گیری می شود. برای اینکه از جریمه شدن سایت توسط با الگوریتم پاندا در امان باشید می بایست به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • محتوای باکیفیت و یونیک تولید کنید.
  • از بهینه سازی بیش از حد مطالب (افزایش چگالی و اسپم محتوایی) اجتناب نمایید.
  • کلمات کلیدی را بر روی صفحات مخصوص به خود متمرکز کنید.
  • در واقع تمرکز بر روی کلمه کلیدی مورد نظر تنها در یک صفحه
  • از کپی کردن محتوا از سایت های دیگر به شدت خودداری نمایید.
  • سعی کنید تا مقدور است محتوا را برای کاربران تولید کنید نه ربات های گوگل!
  • اگر مشکل محتوای تکراری در سایت وجود دارد بصورت کلی آنرا برطرف کنید.

 

رفع پنالتی گوگل – الگوریتم پنگوئن

همانطور که اطلاع دارید پنگوئن الگوریتمی است که به منظور مبارزه با سئو کلاه سیاه و اسپم توسط گوگل بوجود آمده است. اگر تحت تاثیر و پنالتی گوگل با الگوریتم پنگوئن قرار بگیرید سایت شما بشدت در نتایج SERP افت کرده و حتی از نتایج حذف می شود. برای جلوگیری از پنالتی شدن سایت و رفع پنالتی گوگل موارد زیر را مطالعه نمایید.

با لینک های Site-wide خداحافظی کنید!

گوگل به صراحت در مورد اینکه لینک های سایت واید ( Site-wide ) می توانند سایت را مورد جریمه قرار دهند هشدار داده است. جریمه سایت توسط گوگل در مورد لینک ها با کمک الگوریتم پنگوئن انجام می شود. در حال حاضر با پیشرفت الگوریتم های گوگل و آسان بودن شناسایی لینک های سایت واید توسط گوگل توصیه می شود در اولین فرصت لینک های سایت واید خود را طبق آموزش Disavow لینک های اسپم به گوگل گزارش کنید. با اینکار نگرانی از بابت تاثیر بد بک لینک های پولی بر روی سایت از بین می رود.

با وجود Disavow دیگر بهانه ای برای اعتراض وجود ندارد!

همانطور که اطلاع دارید ابزار Disavow Links گوگل به منظور امکان ثبت لینک ها یا سایت های اسپم ایجاد شده است. توسط این راهکار تاثیر لینک های گزارش شده به صفر می رسد. اگر جریمه شدن سایت به علت لینک های اسپم باشد با این روش امکان رفع پنالتی گوگل برای هر سایتی وجود دارد. با وجود این شرایط اعتراض در مورد پنالتی شدن سایت با لینکهای مخرب بهانه ای بیش برای توجیه ناتوانی در سئو و رفع جریمه گوگل در مورد لینک ها نیست!

جلوگیری از پنالتی شدن سایت توسط گوگل

  • بر روی کیفیت کار کنید نه روی کمیت
  • کاربر را مدنظر قرار دهید نه موتورهای جستجوگر
  • محتوای تکراری و کپی شده در سایت نداشته باشید.
  • لینک نخرید! بلکه سعی کنید کاربران را به ایجاد لینک برای سایت تان ترغیب کنید.
  • در بازه های زمانی منظم لینک های خارجی سایت تان بررسی و در صورت لزوم آنها را Disavow کنید.

محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است