چگونه از روانشناسی برای افزایش فروش در فروشگاه آنلاین خود استفاده کنیم

سی یو وب 1402.07.25 2192 0 0

شما یک مشتری در فروشگاه آنلاین خود دارید، این عالیست!

اما آیا آنها بر روی دکمه "خرید" کلیک خواهند کرد؟

 تخمین زده می شود که تا 80٪ سبد خریدهای اینترنتی قبل از رسیدن به مرحله پرداخت، رها می شوند. با کمی روانشناسی در بازاریابی خود، می توانید از برخی نکات روانشناختی استفاده کنید تا بتوانید فروش بیشتری داشته باشید.

برای اینکه بدانید چه کار کنید تا فروش بیشتری در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید با ما همراه باشید. 

1. کاری کنید که خریدار به شما "بله" بگوید

این یک روش فروش آزمایش شده و اثبات شده است که می توانید از آن در وب سایت، صفحات فرود و توضیحات محصول خود استفاده کنید. هدف، این است که با پرسیدن سؤالات درست، مشتری خود را به سمت گفتن "بله" سوق دهید.

 به عنوان مثال، تصور کنید که شما یک فیزیوتراپ هستید:

عنوان متن شما: از کمردرد خسته شده اید؟

خواننده فکر می کند: "بله!"

یا، شما فروشنده کفش های حرفه ای برای دونده ها هستید:

عنوان متن شما: می خواهید در مسابقات بعدی خود رکورد بهتری بزنید؟

خواننده: "بله!"

متن خود را با یک سوال که ممکن است مشتری ایده آل شما در ذهن داشته باشد آغاز کنید. یا این سوالات را در عنوان ها یا در کل محتوای وب سایت خود قرار دهید. این به مشتریان نشان می دهد که آنها را درک کرده اید، اعتماد ایجاد می کند و یک ذهنیت مثبت در آنها ایجاد می کند.

2. هدیه های رایگان به مشتریان بدهید

همه ما گیفت های رایگان را دوست داریم، درست است؟ تصمیمات خرید ما تحت تاثیر احساسات هستند - از ترس و غرور گرفته تا عشق - اما برای حمایت از تصمیمات خود نیاز به منطق داریم. افزایش ارزش محصول یا خدمات (با یک هدیه رایگان) بدون افزایش هزینه می تواند به مشتریان اطمینان دهد که آنها در ازای پول پرداختی، ارزش اضافه ای دریافت می کنند، که دلیل منطقی دیگری را برای کمک به توجیه خرید، به آنها ارائه می دهد.

3. محتوای مفید ارائه دهید

حتماً لازم نیست که هدیه رایگان شما فیزیکی باشد. این هدیه می تواند یک منبع مفید برای کمک به مخاطبان هدف شما در رسیدن به اهدافشان باشد. مانند یک کتاب الکترونیکی یا یک فیلم آموزشی رایگان.

بازاریابان این ها را "آهنربای هدایت کننده" می نامند، زیرا به شما کمک می کنند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید. با ارائه مطالب به صورت رایگان، می توانید تخصص خود را به اشتراک بگذارید و کمی از محصول یا خدمات خود را به مشتری ارائه بدهید تا آنها برای خرید از شما اطمینان یابند.

4. داستان خود را بگویید

چرا مردم در کریسمس، کوکاکولا می خرند؟ به این دلیل است که کوکاکولا با استفاده از تبلیغات جشن کریسمس، ارتباط احساسی بین محصولات و مشتریان خود، ایجاد کرده است و مردم، محصول آنها را بخشی از داستان کریسمس می دانند. شما می توانید از داستان گویی در بازاریابی خود نیز استفاده کنید!

از صفحات درباره ما و فروشگاه خود برای اینکه به مشتریها بگویید چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و ارزش های اصلی تیم شما چه هستند، استفاده کنید.

5. از نظرات مشتریان استفاده کنید

مشتریان، عاشق نظرات بی طرفانه هستند زیرا آنها نظرات مردم واقعی هستند و نه فروشندگان. آنها منبع خوبی برای اثبات ادعای شما و نشان دادن نحوه عملکرد محصول شما در دنیای واقعی هستند.

در مورد سوالات متداولی که مشتریان، قبل از خرید از شما می پرسند، فکر کنید. آیا می توانید پاسخ آنها را در نظرات مشتریان پیدا کنید؟ آنها را به صفحه توضیحات محصول یا صفحه قیمت گذاری خود اضافه کنید تا هرگونه عدم اطمینانی را که سبب عدم خرید محصول شما می شود، از بین ببرید.

6. محدودیت زمانی بگذارید

همه ما احساس پشیمانی از خرید را تجربه کرده ایم. اما معاملات محدود به زمان، به پدیده روانشناختی متفاوتی به نام "پیش بینی تاسف" یا آنچه کودکان آن را " ترس از دست دادن" می نامند تکیه می کنند. این همان چیزی است که ما را ترغیب می کند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود آن هدیه را دریافت کنیم، یا فلان لباس را در حراجی بخریم.

 با افزودن محدودیت زمانی به پیشنهاد خود، می توانید احساس فوریت ایجاد کرده و خریداران را ترغیب کنید که به این فکر کنند که در صورت عدم انجام معامله به موقع، چه احساسی به آنها دست خواهد داد.

آیا از این نکات و محرکهای روانی برای افزایش فروش در سایت فروشگاه آنلاین خود استفاده کرده اید؟ مطالب وب سایت خود را با نکاتی که ارائه کردیم بهینه کنید و به ما در قسمت نظرات بگویید که کارتان چگونه پیش می رود.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است