گزارش تجربه صفحه گوگل سرچ کنسول آپدیت شد

سی یو وب 1400.05.16 972 0 0

گزارش تجربه صفحه یا Page Experience در کنسول جستجوی گوگل، به روز شد.

گزارش تجربه در Google Search Console، یک به روزرسانی دریافت می کند که هدایت و بررسی این ویژگی در سایت را آسان تر می کند. گوگل مرور ایمن را از معیارهایی که سایت ها باید رعایت کنند، حذف می کند تا از فاکتورهای واقعی رتبه بندی تجربه صفحه بهره مند شود. در نتیجه این تغییر، گوگل گزارش تجربه صفحه در سرچ کنسول خود را با طراحی ساده ای که داده های اضافی از آن حذف شده، به روز می کند.

به طور خاص، ابزارهای مرور ایمن و تجربه تبلیغات از گزارش حذف می شوند. گوگل دلیل این تصمیم را در یک پست وبلاگ ارائه می دهد. علاوه بر این، چندین اصلاح برای بهبود نحوه مدیریت داده های مفقود شده، در حال اجرا است.

 

این تغییرات در سرچ کنسول گوگل شامل موارد زیر هستند:

حذف ویجت مرور ایمن
گوگل، ویجت مرور ایمن را از گزارش تجربه صفحه حذف می کند؛ زیرا دیگر این ویژگی، یک سیگنال برای رتبه بندی سایت ها نیست. این گزارش برای کمک به سئوکارها در درک نحوه عملکرد سایت ها در برابر سیگنال هایی که عامل رتبه بندی تجربه صفحه را تشکیل می دهند، ایجاد شده است. گنجاندن داده های مرور ایمن در گزارش سرچ کنسول ضروری نیست؛ زیرا در رتبه بندی استفاده نمی شود.

گوگل در این باره اعلام کرده است: "سیستم های مرور ایمن در Google، برای حفظ امنیت کاربران در اینترنت طراحی شده اند. گاهی اوقات سایت ها قربانی حمله شخص ثالث می شوند، که می تواند باعث ایجاد هشدارهای مرور ایمن شود. ما تشخیص می دهیم که این مسائل همیشه در کنترل صاحبان سایت نیست، به همین دلیل است که ما اعلام می کنیم که مرور ایمن به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده نمی شود و از این به بعد در گزارش Page Experience نشان داده نمی شود."

بروزرسانی بخش تجربه کاربری سرچ کنسول

البته سرچ کنسول گوگل به گزارش پرچم های مرور ایمن، در خارج از گزارش تجربه صفحه، ادامه می دهد و این ویژگی، تنها از گزارش تجربه صفحه این ابزار حذف شده است، نه از کل ابزار.

حذف ویجت تجربه تبلیغات یا Ad Experience
گوگل، ویجت تجربه تبلیغات را از ابزار سرچ کنسول خود حذف می کند تا از نمایش اطلاعات یکسان در چندین گزارش جلوگیری کند. اما یک نسخه مستقل از گزارش تجربه تبلیغات در Search Console در دسترس خواهد بود، که تبلیغاتی که استانداردهای Better Ads را نقض می کنند، گزارش خواهد داد. مشابه مرور ایمن، گزارش تجربه تبلیغات، عاملی برای سیگنال رتبه بندی تجربه صفحه نیست.

بهبودهای اضافی
همچنین گوگل، گزارش تجربه صفحه را با چندین رفع اشکال و بهبود، بروز رسانی می کند، که شامل موارد زیر است:

یک بنر "بدون اطلاعات اخیر" به گزارش Core Web Vitals و گزارش Page Page اضافه شد.
رفع اشکالی که باعث می شد وقتی داده ای از Core Web Vitals موجود نبود پیام "Failing HTTPS"، نشان داده شود.
گوگل بخش متن خالی را در گزارش Page Experience و گزارش Core Web Vitals بازنویسی کرد.
یاد آور می شویم که همانطور که قبلا هم اطلاع رسانی کرده بودیم، بروز رسانی الگوریتم تجربه صفحه گوگل، از تاریخ 15 ژوئن 2021 شروع به کار کرد و عرضه آن تا 31 آگوست 2021 به پایان می رسد.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است