چگونه followerهای خود را دررسانه های اجتماعی به مشتری تبدیل کنیم

سی یو وب 1396.09.05 2389 0 0

ضرورتی ندارد که بگوییم چقدر بازاریابی در رسانه های اجتماعی اهمیت دارد ، زیرا وقتی شما اقدام به خواندن این متن کرده اید ، قطعاَ از اهمیت آن باخبر هستید.
 

با ارتباط برقرار کردن با مردم از طریق شبکه های اجتماعی مناسب و رایج در هردوره زمانی ، یکی از مهمترین راههای ارسال پیام به مخاطبانمان می باشد. زیرا هر روز به جمعیت استفاده کنندگان رسانه های اجتماعی اضافه می شود . طبق آماردر سال 2016  ، تعداد کاربران شبکه های اجتماعی به 2.8 بیلیون نفر رسیده بود که نسبت به سال 2015 ،تعداد آنها 21درصد رشد داشته است.

اکثریت کاربرانی که تجربیات خوبی با یک برند در رسانه های اجتماعی دارند، احتمال بسیاری دارد که آن برند را به دوستان خود نیز معرفی کنند. 95 درصد افراد بزرگسال که  سنشان بین 18 تا 34 سال است ، برندها را ازطریق همین رسانه های اجتماعی دنبال می کنند .

این خوب است که شما محتوای با کیفیت و ارزشمند در شبکه های اجتماعی مربوط به کسب و کارخود قراردهید و با مخاطبانتان دراین رسانه ها به تبادل نظر بپردازید و سعی براین داشته باشید که تعداد مخاطبان و follower های خود را هرچه بیشتر افزایش دهید . اما خیلی بهتر می شود اگر تمام کاربران و مخاطبان شبکه های اجتماعی خود را به مشتریان خود تبدیل کنید.

برای یادگیری نحوه نگارش  محتوای با کیفیت کلیک نمایید.

چنانچه شما جذاب ترین شبکه اجتماعی در جهان را داشته باشید ولی سودی به کسب و کار شما نرساند ، هیچ ارزشی نخواهد داشت.

با بکاربردن از نکاتی که در ادامه به آنها می پردازیم ، می توانید برای به حداکثر رساندن بازدهی مالی خود ازطریق رسانه های اجتماعی کمک بگیرید.

استفاده از صفحات فرود ( Landing Pages )

 Landing Pagesبه عبارتی ساده ، صفحه ای است شامل دقیقاَ همان چیزی که کاربران می خواهند و یا چیزی که بدنبال آن هستند. یا به عبارت دیگر ، صفحه ای که توجه کاربران را به محتوای موردنظر خود که آنها به خاطرآن وارد سایت شما شده اند را جلب کنید.اصولاَ هر صفحه ای از یک وب سایت می تواند Landing Page باشد . و برای آن باید 2 المان طراحی گرافیکی سایت و کیفیت محتوا را درنظر گرفت .

هدف اصلی Landing Page که در بازاریابی اینترنتی حاصل می شود ، این است که در ابتدا مشتریان خود و کاربران را جذب کنید ، سپس از آنها درآمدزایی کنید.

بعضی از برندها با انتشار تبلیغات خود در گوگل Adwords ، فیس بوک و یا صفحات تبلیغاتی نظیر آنها لینک مستقیم   وب سایت خود را در تبلیغات درج می کنند که با کلیک بر روی لینک تبلیغات آنها مستقیماَ وارد صفحه اصلی وب سایت آن برند می شویم. که این نوع بازاریابی  ، فرمال نمی باشد.

صفحه اصلی سایت برای ایجاد یک تصویر خوب در ذهن مخاطبان و توضیح خدمات ، اهمیت دارد اما این صفحه ای نیست که شما بخواهید همیشه بازدیدکنندگان را به آن ارجاع دهید.

بجای اینکه در توییتر و یا اینستاگرام خود ، کاربران را به صفحه اصلی سایت لینک کنید ، می توانید به یک  Landing Page لینک دهید. این صفحات درعین حال که شامل بخشهای جذاب می باشند اطلاعات تماس شرکت را نیز ارائه می دهند.

اگر بخش اعظمی از ترافیک سایت شما از طریق رسانه های اجتماعی صورت گیرد ، شما قطعاَ قادر خواهید بود تلاشهای خود را درجهت کسب درآمد از طریق Landing Page ها ، به جای صفحه اصلی سایت گسترش دهید.

تخفیف ویژه

از زمان شروع و شکل گیری صنعت بازاریابی تا کنون که عصر دیجیتال می باشد ، تخفیف های ویژه و حراج ها در مدت زمان محدود ، قابل توجه مردم بوده است. با تخفیف ، مصرف کنندگان از خریدن اجناسی که قیمت آنها کمتر از قیمت بازار بوده لذت برده و برای خرید تشویق می شوند.

هنگامی که تخفیفات ویژه برای مدت زمان محدودی باشند ، همین " محدودیت " دارای قدرت انگیزشی بسیاری است و این کار مردم را تشویق می کند تا بجای موکول کردن خرید به زمانهای دیگر یا درنهایت فراموش کردن آن ، بلافاصله اقدام به خرید کنند.

ایجاد تخفیفات ویژه و جشنواره های حراج ، بخصوص برای  follower های شما در شبکه های اجتماعی یک حس هماهنگی راپیرامون برند شما ایجاد می کند.و follower های شما را ترغیب می کند تا با شما ارتباط برقرار کنند و پست های مربوط به برند شما را نیز به اشتراک بگذارند.

برگزاری مسابقه

برگزاری مسابقه راهی است قدرتمند برای ایجاد ارتباط بین برند و افرادی که آن برند را دوست دارند. با برگزاری مسابقه و در نظر گرفتن جایزه ای ارزشمند ، می توانید follower های خود را تشویق کنید تا عکس خود را همراه با محصولی که از شما خریداری کرده اند و یا انتشار دوباره پست های شما همراه با یک هشتگ خاص در شبکه های اجتماعی خود برای مسابقه به اشتراک بگذارند. هرچه جایزه شما گرانبهاتر باشد تعداد افراد بیشتری را تشویق می کند تا دراین مسابقه شرکت کنند. اگرچه شما فقط یک برنده دارید ، ولی هر شخصی که مسابقه را انجام داده یک ارتباط قوی با برند شما برقرار می کند و این باعث می شود که تعداد بیشتری از آن افراد به مشتری تبدیل شوند.

ارزشمند شمردن مشتریان

همه ما می دانیم چه حس بدی دارد وقتی که احساسات و نظرات خود را درمورد یک برند در شبکه های اجتماعی آن برند ابراز می داریم و از آن برند بعنوان follower حمایت می کنیم ولی درعوض هیچ عکس العملی از آن دریافت نمی کنیم. و آن برند در شبکه های اجتماعی  هیچ گونه ارتباط انسانی با  علاقه مندان خود برقرار نکرده و مانند یک ربات رفتار می کند.

شما بعنوان صاحب کسب وکار و مالک یک برند هرچه بیشتر برای ارتباط با مشتریان خود درجهت پاسخگویی به سئوالات و معرفی خدمات خود زمان بگذارید و با مردم روابط صمیمانه تری برقرار کنید مسلماَ فیدبک خوبی از آنها درجهت توسعه کسب وکار خود دریافت خواهید کرد.

امروزه ، فناوری این اجازه را به می دهد تا تنها با کلیک بر روی یک دکمه با مخاطبان خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم . و رسانه های اجتماعی به همین دلیل "اجتماعی " نامیده شده اند.

مردم نیز انتظار دارند که برند محبوبشان ، مرکزی جهت پشتیبانی ایجاد نماید تا بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و آن مرکزپشتیبانی نیز به موقع پاسخگوی سئوالات و درخواستهای مشتریان باشد. و با این کار خود ، اعلام نماید که مشتریان و مخاطبانش برایش ارزشمند هستند.

داشتن اطلاعات مفید درمورد شبکه های اجتماعی در افزایش مخاطبان و مشتریان کمک شایانی می کند و باعث می شود تا در عرصه رقابت نسبت به رقیبان خود پیشی گرفته و به توسعه کسب و کار شما منجر شود.

 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است