7 تکنیک موثر جهت ارتقا و تولید محتوا برای بازاریابی های دیجیتالی

سی یو وب 1396.12.19 2267 0 0

کریستوفر جونز 7 استرتژی جهت تولید محتوای مناسب که ترافیک را به سمت وب سایت شما هدایت میکند مشخص می کند.

این قضیه که داشتن اجرای خوب در کمپین هایی جهت بازاریابی همراه با داشتن محتوای مربوط به آن یکی از راه های بسیار موثر جهت جذب مخاطب میباشد ، بر کسی پنهان نیست .

با توجه به آمار درخواست ها، نشان داده میشود که بازاریابی از طریق ارائه محتوا نسبت به سایر روش ها هزینه کمتر و نتیجه مطلوب تری خواهد داشت .

بنابرین برای داشتن یک بازاریابی موفق تنها تولید محتوا کافی نیست بلکه بایستی که بتوانیم  این محتوا را ارتقا دهیم ، در این مقاله به 7 تکنیک ارتقا محتوا اشاره میشود .

1. تمرکز بر شبکه های اجتماعی :

شبکه های اجتماعی یکی از راه های بسیار موثر در ارتقا و تبلیغ محتوا میباشد تا بتوانید مخاطبین را با فعالیت خود آشنا سازید و علاقه مندان را جذب نمایید ، از جمله مزایای این روش میتواند شامل:

-      بالارفتن تعداد بازدیدکنندگان مربوط به زمینه محتوا در وب سایت .

-      محتوای بیشتری برای افرادی که قصد خرید دارند ایجاد میشود .

-      کاربران را با برند خود آشنا می سازید .

این تکنیک بازاریابی بیش از سایر روش ها باعث شناخته شدن برند و فعالیت شما میشود و کاربران در این فضاها بیشتر با برند شما آشنا میشوند همچنین کانال های تبلیغاتی نیز بسیار مهم و کارآمد است.

2.  اشتراک گذاری مناسب و هدفمند :

یکی از روش های موثر در بازاریابی، اشتراک گذاری محتوا  در فضاهای مناسب است ، در این روش شما بایستی در پست های خود افرادی را که مناسب اشتراک گذاری محتوایتان در صفحات خود هستند تگ و یا به عبارتی مخاطب قرار دهید ، تا به این صورت مطالب شما بیشتر در معرض بازدید عموم قرار بگیرند ، در اینجا چند روش برای انجام این کار گفته شده که شامل :

-      ارتباط با افرادی که به حوزه فعالیت شما علاقه مند هستند .

-      ار تباط با منابعی که در بدست آوردن محتوایتان از آن استفاده میکنید .

-      وارد شدن به بحث هایی که میتوان با ورود به آن ها در مورد یک موضوع به گفتگو بپردازید .

ابزارهای جستجوی پیشرفته توییتر این امکان را به شما میدهد تا افراد با استفاده از هشتگ گذاری و روش های دیگر افرادی را که در محدوده ی جغرافیایی نزدیک به شما هستند پیدا کنید ، همچنین اینستگرام نیز قابلیت هشتگ گذاری و جستجو بر اساس آن را قرار داده است تا شما بتوانید پست های مربوط به موضوع مورد نظرتان را مشاهده و پیدا کنید .

3.  استفاده از رسانه های ویدیویی در فضاهای اجتماعی :

آمار بازدید ها نشان میدهد که نیمی از افراد پیش از کسب اطلاعات و خرید یک محصول ویدیو های مربوط به آن را تماشا میکنند ، در این روش شما باید ویدیو های مربوط به فعالیت خود را در صفحه خود قرار بدهید تا شاهد آمار بازدید بالایی باشید .

اما برای جذب کاربران از این طریق باید در نظر داشته باشید که قرار دادن ویدیو های آموزشی و طولانی  میتواند باعث از دست دادن مخاطبین شود بنابراین بایستی خلاقیت خود را بکار گیرید و از تیزر ها و یا ویدیو های تبلیغاتی کوتاه اما جذاب استفاده کنید .

4.  قدرت نفوذ یابی :

آمار نشان میدهد که 92 درصد افراد معمولی بیش از افراد مشهور اعتماد به نفس دارند و در فضاهای مجازی فعالیت هایی مبتنی بر این موضوع خواهند داشت ، روش نفوذ در دنیای بازاریابی دیجیتال کمتر مورد توجه قرار میگیرد در حالی که تاثیر نامحسوسی را دارد ، شما نیز میتوانید وجود چنین عواملی را در تجارت خود بررسی کنید ، ابزارهایی مانند : Followerwonk  و  Intellifluence  جهت بررسی این نفوذ ها وجود دارد .

شما نیز میتوانید از روش هایی برای ایجاد جذابیت و جلب توجه در محتواهای خود استفاده کنید تا مخاطبین را به سمت خود سوق دهید .

5. بهینه سازی وب سایت  (SEO) :

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است ، الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.

اگر شما در شبکه های اجتماعی مانند Linkedin  نیز در این زمینه فعالیت دارید بهتر است تا فقط مطالب برگزیده خود را در آن قرار دهید .

6. لینک سازی :

 لینک سازی به معنای دریافت لینک به وب سایت خودتان میباشد که یکی از سه عوامل موثر در رتبه بندی گوگل است ، سه روش ساده جهت ارتقا محتوا برای داشتن مخاطبین بیشتر :

1. پست کاربر مهمان در نشریات معتبر و قرار دادن لینک به وب سایت شما .

2. قسمتی از مطالب خود را برای افرادی که در در تحقیقاتشان این مطالب ارزشمند است از طریق ایمیل ارسال کنید .

3. .ارائه امکانات و ابزار در قبال قرار دادن لینک سایت

7. بازاریابی از طریق سرویس های ایمیل :

در این روش شما میتوانید محتوای خود را برای افراد مختلف به صورت ایمیل ارسال کنید ( این اتفاق در صورتی رخ میدهد که افراد دسترسی  ایمیل خود را به شما داده باشند ) ، ماهیت ایمیل شما میتواند شامل ایمیل های تبلیغاتی باشد که تنها تیتر خبر قرار داشته باشد و یا به صورت خبرنامه  به همراه عکس و GIF  یا ویدیو به همراه لینک به سایت مربوطه باشد .

در پایان نیز باید به این نکته اشاره کرد که امروزه روش تولید و ارتقا محتوا جهت بازاریابی بیش از هر روش دیگری باعث جذب مخاطبین شده است و همچنان در حال پیشرفت میباشد .

 نویسنده : کریستوفر جونز


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است