محتوا و فاکتورهای موفقیت در موتورهای جستجو

سی یو وب 1397.05.27 1859 0 0

در این مقاله به معرفی عوامل بخش دوم جدول تناوبی سئو می پردازیم.

هنگامی که صحبت از موفقیت در سئو می شود ،  شما قبلا بارها و بارها این عبارت را شنیده اید که محتوا پادشاه است .در واقع به همین دلیل است که جدول متناوب فاکتورهای موفقیت در سئو ، با عنصرمحتوا و المنت اول  کیفیت محتوا آغاز می شود.

محتوای خود را درست کنید و پایه محکمی برای پشتیبانی سایر تلاش های سئو خود ایجاد کنید.

کیفیت محتوا Cq: Content quality

پیش از هر چیز دیگری ، آیا محتوای با کیفیت تولید می کنید ؟ اگر چیزی می فروشید ؛ آیا فراتر از یک بروشور ساده و اطلاعاتی که در بیش از صدها سایت یافت می شود ، رفته اید؟

آیا دلیلی فراهم کرده اید که بخاطر آن کاربر بیش از چند ثانیه صفحه شما را بخواند؟

آیا شما ارزش واقعی ارائه می دهید ، چیزی که از دید کاربر منحصر به فرد باشد وچیزی متفاوت و مفید که مشابه آن را جای دیگری ندیده باشد.

این بخشی از سوالاتی است که هنگام ارزیابی ارائه محتوا با کیفیت ، باید از خود بپرسید. این مکان جایی برای خرابکاری نیست، زیرا این سنگ بنایی است که تقریبا تمام عوامل دیگر به آن وابسته هستند.

جستجوی محتوا / جستجوی کلمه کلیدی Cr: Content research/keyword research

شاید مهمترین فاکتور سئو پس ازتولید محتوا ، جستجوی خوب کلمات کلیدی است. شما می خواهید محتوایی با این کلمات ایجاد کنید ، کلماتی که واقعا توسط کاربر جستجو می شود . بنابراین می توانید محتوایی تولید کنید که بطور موثر به کوئری ها پاسخ دهد.

برای مثال ممکن است شما محتوایی با عنوان "اجتناب از ملانوم" بنویسید که روش های فنی جلوگیری از سرطان پوست را در آن توضیح داده اید. اما اگر مردم بیشتر عبارت "چطور از سرطان پوست جلوگیری کنیم " جستجو کنند ، ممکن است موتور جستجو به این صفحه شما رتبه ندهد. در تولید محتوا ، متن باید به زبان درست نوشته شود ، زبانی که کاربر یا مشتری شما هنگام جستجو استفاده می کند.

کلمات محتوا / استفاده از کلمات کلیدی Cw: Content words/use of keywords

جستجوی کلمات کلیدی را انجام داده اید (درست است؟) . آیا شما واقعا از این کلمات در محتوا خود استفاده کرده اید؟اگر قبل از جستجوی کلمات کلیدی ، محتوای با کیفیتی ایجاد کرده اید ، وقت آن است که جستجوی کلمات کلیدی را انجام داده و بر اساس آن محتوا خود را ویرایش کنید.

در آخر ، اگر می خواهید محتوای شما ، روی کلمه کلیدی خاصی رتبه کسب کند باید آن را در محتوای خود بکار برید.

چقدر کلمه را تکرار کنید؟ تعداد دقیقی از دفعات تکرار کلمات کلیدی وجود ندارد.حتی اگر چگالی 2.45 درصد را برای بهترین نتیجه ، علمی به نظر برسد ، اما باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد.

راجع به کلماتی که می خواهید محتوای شما روی آن رتبه کسب کند ، فکر کنید ، کلمات مشابه آنچه در جستجوی کلمات کلیدی پیدا کرده اید را نیز در محتوای خود در نظر بگیرید.

تازگی محتوا Cf: Content freshness

موتورهای جستجو به محتوای جدید علاقه مندند و این چیزی است که ما در تولید محتوا ، تازگی محتوا می نامیم.

شما نمی توانید با آپدیت هر روزه صفحات خود و یا تاریخ انتشار آنها و یا اضافه کردن یک صفحه جدید ، فکر کنید محتوای  تازه سایت خود را افزایش داده اید.

اگر شما یک موضوع با کیفیت در یک زمان مناسب تولید کنید(مثلا تولید محتوا در مورد یک خبر یا رویداد با ترند بالا هفته)  ، می توانید از بالا بودن رتبه آن در روزهای اول لذت ببرید. بعد از مدتی این محتوا با از بین رفتن تازگی مطلب ،  به رتبه های پایین تر می رود. شما کار اشتباهی انجام نداده اید. این بخاطر خاصیت تازگی مطلب است.

سایتها می توانند از ویژگی تازگی مطلب استفاده کنند و محتوایی تولید کنند که با پالس های زمان واقعی صنعت آنها در ارتباط است.

جستجوی عمودی Cv: Vertical search

یکی دیگر از عوامل موفقیت محتوای صفحات وب در نتایج جستجو است. یکی دیگر از عواملی که باعث کسب رتبه صفحات در نتایج جستجو می شود ، تصاویر ، ویدئو ها ، اخبار و ... هستند که در جستجوی عمودی رتبه می گیرند.اگر محتوای شما برای این عوامل جایی داشته باشد ، ممکن است بیشتر در بخش های خاصی از صفحه نتایج جستجو ظاهر شود.

با جستجوی عمودی در مقابل جستجوی افقی آشنا نیستید؟ بیایید به عنوان مثال به گوگل نگاهی بیاندازیم. گوگل یک موتور جستجو با قاعده است که از سراسر وب ، به امید پاسخ به سوالات عمومی در مورد طیف وسیعی از موضوعات ، محتوا جمع آوری می کند. این جستجو افقی است، زیرا تمرکز بر گستره وسیعی از موضوعات است.

گوگل همچنین موتورهای جستجوی تخصصی را روی تصاویر ، اخبار یا محتوای محلی اجرا می کند. اینها به عنوان موتور جستجوی عمودی نامیده می شوند، به جای آنکه گستره وسیعی از علایق را پوشش دهند، آنها بر یک بخش، یک قطعه عمودی از طیف وسیعی از علایق تمرکز می کنند.

هنگامی که شما در گوگل جستجو می کنید، لیست وب سایتها را خواهید یافت. اما همچنین بخش های خاصی را در نتایج خواهید دید که ممکن است نتایج عمودی را به عنوان نتایج مرتبط  توجه قرار دهند.

هنگامی که محتوای صفحه وب شما نمی تواند موفق باشد ، داشتن محتوایی که در جستجوی عمودی خوب عمل می کند ، به شما کمک خواهد کرد.همچنین می تواند منجر به کسب رتبه خوب برای صفحه وب شما شود.بنابراین مطمئن شوید کلمات کلیدی جستجوی عمودی را نیز در محتوای خود بکار برید.

پاسخ مستقیم Ca: Direct answers

موتورهای جستجو در تلاشند تا پاسخ مستقیم را در نتایج خود نمایش دهند.سوالهایی مثل "why sky is blue" ، (چرا آسمان آبی است) پاسخ شما را بدون نیاز به کلیک روی صفحه وب خاصی می دهد.

موتورهای جستجو این پاسخ ها را از کجا میاورند؟ گاهی مستقیما آن را از یک صفحه استخراج می کنند و برای اعتبار لینک به آن اضافه می کنند.

در مورد اینکه آیا محتوای شما به عنوان پاسخ مستقیم در نظر گرفته می شود یا نه ، اختلاف نظر وجود دارد. پاسخ موفق بوده یا نه؟ اگر فردی پاسخی که می خواهد دریافت کند ، ممکن است دیگر کلیک نکند. پس موفقیت در چیست؟

در حال حاضر سایتهایی وجود دارند که به عنوان پاسخ مستقیم استفاده می شوند ، آنها به دو دلیل می توانند موفق شوند. اول اینکه نشانه ای از اعتماد است، که می تواند به سایت روی کوئری های دیگر هم اعتبار بخشد ، دوم ، شواهدی وجود دارد که پاسخ مستقیم می تواند منجر به افزایش ترافیک شود.

راهنمای بخش اول (گروه قبلی):انواع فاکتورهای موفقیت در موتور جستجو

راهنمای بخش سوم (گروه بعدی):ساختار سایت و عوامل موفقیت موتور جستجو

جهت مشاهده سایر بخش های جدول تناوبی عوامل موفقیت سئو کلیک نمایید.

اکنون مجدد تمام محتوای سایت خود را بررسی کنید و فاکتورهای موفقیت محتوا را در آنها بکار برید تا محتوای با کیفیت منجر به بهبود سئو سایت شما شود.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است