نحوه ایجاد دوره های آنلاین ویدیویی

سی یو وب 1399.05.12 1631 0 0

ساخت دوره های آموزش آنلاین ویدیویی، یکی از بهترین روش های انتقال محتوای ارزشمند و آموزشی به طور شفاف است. ویدیوها این امکان را به محتوای شما می دهند که جزئیات ارزشمندی داشته باشند که کتب الکترونیکی و صوتی به دلیل محدود بودن فرمتشان فاقد آنها هستند. 
ویدیوها برای موضوعات پیچیده تری که نیاز به توضیح دقیق دارند، ایده آل هستند. ولی برای موضوعات ساده تر نیز می توانند مناسب باشند. این تنوع درهای اکتشاف محتوا را به میزان خلاقیتتان برای شما باز می کند. 
اگر ایجاد یک دوره آنلاین با کیفیت را مد نظر دارید، این راهنما به شما آموزش می دهد که چگونه محتوای ویدیویی درست کنید و آن را در اینترنت منتشر کنید! 
آموزش کامل ما را دنبال کنید و بلافاصله ساخت دوره آنلاین خود را شروع کنید!
 

1.پیش تولید
ویژگی های پروژه
انتخاب بخشی از بازار که قصد ورود به آن را دارید
تعیین مشتری ایده آل 
فرمت دوره
ساختار دوره
2. تولید
متن
انتخاب دوربین
انتخاب میکروفون
تولید استودیو / داستان
چگونه عملکرد خوبی در مقابل دوربین داشته باشیم 
نحوه ویرایش ویدیوها
3. پس تولید
نحوه میزبانی دروس ویدیویی شما
نحوه تبلیغ و فروش دوره شما
- صفحه فروش
- بازاریابی ایمیلی
- شبکه های اجتماعی
- وبلاگ
- برنامه همکاری در فروش 
- تبلیغات پولی
 

پیش تولید

ویژگی های پروژه شما

این موضوع هنگامی مطرح می شود که شما آغاز و پایان دوره آنلاین خود را تعیین کنید. از این پس یاد بگیرید، که با مهلت های تعیین شده و اهدافی کار کنید که تمام کردن آنها امکان پذیر است. تاریخ آغاز و پایان پروژه را در یک فایل کامپیوتری یا یک دفترچه یادداشت کنید. این کار مهلت شما برای تمام کردن ایجاد دوره تان خواهد بود. 
تاریخ شروع: 15 تیر 1399
تاریخ پایان: 31 شهریور 1399
هزینه تولید دوره خود را نیز مشخص کنید. این مرحله برای شما ضروری است تا وقتی که موضوع هزینه هایی که در طول پروژه خواهید داشت، مطرح می شود، بتوانید برنامه ریزی کنید و همچنین غافلگیری ناخوشایندی نداشته باشید. 
ما همیشه دوست داریم یادآوری کنیم که یک دوره آنلاین یک مدل کسب و کار با هزینه های تولیدی پایین است. شما می توانید خودتان آن را به کمک قابلیت ها و دستگاه هایی که از قبل در اختیار دارید، ایجاد کنید. در این راهنما، امکانات رایگان یا ارزانتری را پیدا خواهید کرد که تولید محتوای شما را ارزان تر خواهد کرد. 
در هر حال، تمامی هزینه های را که ممکن است متحمل شوید ، با توجه به اینکه دوره شما در پایان کیفیت خود را از دست ندهد،یادداشت کنید.

انتخاب نیچ (بخشی از بازار که قصد ورود به آن را دارید)

انتخاب نیچ همیشه اولین گام در هدایت استراتژی فروش شما خواهد بود. نیچ بازار فقط بخشی از بازار است که در آن کار خواهید کرد. این بخش ویژگی های خاص خود را دارد و شما با تمرکز بر آنها کار خواهید کرد. 
محصولات کودک، تناسب اندام و تزئینات عروسی نمونه هایی از نیچ هستند.
اگر از قبل یک نیچ مشخص دارید، عالی است. اگر هنوز ندارید، قبل از انتخاب خود باید چند مرحله را طی کنید. آن ها عبارتند از:
1. گزینه های ممکن را تجزیه و تحلیل کنید؛ 
2. تقاضای x را ارزیابی کنید؛
3. ترندها را بررسی کنید؛
4. رقابت را تجزیه و تحلیل کنید؛
5- نیچ و موضوع دوره تان را انتخاب کنید.

بیایید هر یک از آنها را بررسی کنیم. 
1. گزینه های ممکن را تجزیه و تحلیل کنید: اگر هنوز نمی دانید چه چیزی تولید کنید، چند گزینه دارید برای فکر کردن در مورد موضوع دارید: 
به اطراف خود نگاه کنید و چیز مشترکی را که مردم می خواهند یاد بگیرند و شما قادر به آموزش آن هستید شناسایی کنید.
به عنوان مثال: آیا می بینید که خیلی از مردم اطراف شما برای تحقق اهدافشان مشکل دارند و همیشه تعلل می کنند؟ 
•    توانایی ها و خصوصیاتی را که بابت آنها  تحسین می شوید شناسایی کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید استعدادهای خود را به آموزش تبدیل کنید.
برای مثال: شما یک شخص خونگرم و صمیمی هستید و می دانید چگونه با دیگران دوست و همراه شوید. پس چطور است نحوه انجام این کار را به یک شخص خجالتی تر آموزش دهید؟ 
•    به دنبال افراد با استعداد باشید: اگر ایده ای به ذهنتان نمی رسد که آن را به دروس ویدیویی تبدیل کنید، به دوستان و آشنایان خود که می توانند درس دهند فکر کنید و برای تولید دوره به آنها پیشنهاد مشارکت دهید!
برای مثال: دوستی را می شناسید که به شما فرانسه یاد بدهد؟ این کار می تواند یک گزینه عالی برای دعوت از او و ایجاد یک دوره کامل زبان فرانسه پایه باشد! 
2. تقاضای x را ارزیابی کنید: بعد از اینکه چند موضوع را فهرست کردید، تجزیه و تحلیل کنید ببینید آیا مخاطبی برای این موضوعات وجود دارد یا نه. ابزارهایی مانند گوگل کیورد پلنر می توانند به شما کمک کنند از تعداد جستجوهای گوگل، که بزرگترین موتور جستجوی آنلاین است، درباره یک موضوع مشخص اطلاع پیدا کنید.
3. ترندها را بشناسید: از ابزارهای رایگانی همچون گوگل ترندز استفاده کنید؛ این ابزار روند موضوعات اخیر را نشان خواهد داد.
4- رقیب را تجزیه و تحلیل کنید: تحقیق کنید ببینید رقبا در مورد این موضوع چه چیزی می گویند. این مسئله مهم است که انواع مطالب را بررسی کنید: متن، فایل صوتی، ویدیو و همه چیزهای دیگری که مربوط به موضوع شما است.
این تحقیق برای یک مطلب کامل و با کیفیت ضروری است. یک روش جالب برای الگوبرداری، یک پنجره ناشناس در مرورگر خود باز کنید و در مورد اصطلاحاتی که مستقیماً با موضوع شما مرتبط هستند، در گوگل جستجو کنید.
آیا دوره شما، درباره میکاپ حرفه ای است؟
این عبارات را جستجو کنید: "میکاپ حرفه ای"، "چگونه یک میکاپ آرتیست حرفه ای شویم"، "یادگیری میکاپ"، "ترفندهای میکاپ حرفه ای" و البته "دوره میکاپ حرفه ای". گزینه های بی شماری وجود دارد! 
Keywordtool  و کیورد پلنر از گوگل ادوردز ، به شما كمك می كنند وب سایت هایی را که بیشتر از همه جستجو شده اند پیدا  کنید. با این وجود یوتیوب را هم جستجو کنید، محتوای شما در فرمت ویدیو خواهد بود، درست است؟ 
تمام نتایج درج شده در صفحه اول را بررسی کنید و ببینید در مورد چه چیزی صحبت می کنند و چگونه به موضوع می پردازند.
هدف از این مرحله شناسایی نقاط ضعف و قوت رقبای شماست، تا هنگام تولید محتوای خود، آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. اینکه محتوای شما همیشه بهتر از مطالب موجود در اینترنت باشد، امری حائز اهمیت است. 
5. نیچ و مضمون دوره خود را انتخاب کنید: هنگامی که موضوع محصول دیجیتالی خود را مشخص کردید، ضروری است که به مطلب آموزشی خود تسلط داشته باشید.  
در مورد منابع مختلف مربوط به محتوا، از جمله مطالب خارجی تحقیق کنید. وبسایت هایی همچون Quora،  Yahoo Answers ، Keywordtool   و حتی تکمیل خودکار گوگل (موتور جستجو گوگل هنگام تایپ کردن، چندین گزینه جستجو را به شما پیشنهاد می دهد) را بررسی کنید تا سؤالات رایج افراد درباره موضوع شما و اصطلاحات مربوط به همان زمینه را پیدا کنید. 
چرا این کار مهم است؟
خب، شما فقط در این صورت قادر خواهید بود یک مطلب کامل را گردآوری کنید، مطلبی که مشتریان آینده شما از خرید آن واقعاً خرسند باشند.  
پس از اینکه تجزیه و تحلیل همه چیز را تمام کردید، خلاصه کوتاهی در مورد دوره آنلاین خود بنویسید.
برای مثال: این دوره راهنمایی است برای مادرانی که بچه اولشان را به دنیا می آورند. هدف این دوره راهنمایی زنان باردار در مراقبت از کودکشان تا سن 1 سالگی است. 

مشتری ایده آل خود را تعیین کنید

پس از انتخاب مضمون دوره آنلاین خود، مشخص کنید که مشتری ایده آل شما چه کسی است. شما باید این کار را از طریق تحقیق پرسونا انجام دهید.
چرا این کار مهم است؟
با داشتن پرسونای مخاطب، به هنگام تولید محتوای دوره خود و همچنین به هنگام تبلیغ آن در اینترنت، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.
اگر مخاطب یا مخاطبی مشابه مخاطب خود داشته باشید، می توانید تحقیق خود روی آنها انجام دهید. 
در زیر یک راهنمای فوری برای هر مورد وجود دارد:
اگر از قبل مخاطب دارید: داشتن مخاطب به معنای داشتن مشتری یا داشتن اجتماعی از خریداران احتمالی درگیرشده است. این کار می تواند برای مثال یک صفحه طرفداران، یک لیست ایمیل، یک پروفایل اینستاگرام با بسیاری دنبال کننده یا یک کانال یوتیوب باشد. اگر شما به صورت حضوری زبان اسپانیایی به مدیران آموزش می دهید، می توانید از مشتریان خود استفاده کنید تا پرسونای دوره آنلاین زبان اسپانیایی خود را درک کنید.
اگر مخاطب ندارید: از منابع مختلفی همچون تحقیقات آنلاین و کاربرد Facebook Audience Insights (پیش زمینه های مخاطب فیسبوک) استفاده کنید.
بیایید فرض کنیم شما یک متخصص تغذیه هستید و می خواهید در مورد چگونگی شروع تجربه شخصی خود، جذب مشتری و وفادار کردن آنها به خودتان، مطلب تهیه کنید. در این مورد، شما می توانید از میان دانشجویان علوم تغذیه سال گذشته تحقیق کنید. انجام این کار بصورت آنلاین یا حتی رو در رو امکان پذیر است.
در تحقیق خود سؤالاتی را بپرسید که وضعیت اجتماعی- جمعیتی و ویژگیهای رفتاری را توصیف می کنند. در اینجا چند نمونه از سؤالاتی را که می توان پرسید، مشاهده می کنید:
•    سن، جنسیت و سایر اطلاعات شخصی؛
•    روز حرفه ای شما به چه صورت است؟
•    بزرگترین مشکل شغل شما چیست؟
•    در شغل خود، بیشترین ارزش را برای چه چیزی قائل هستید؟
•    اهداف حرفه ای شما چیست؟
•    به چه موضوعاتی بیشتر از همه علاقه دارید؟
•    چگونه خود را در رابطه با این موضوعات به روز کنید؟
•    چه کانالهایی را بیشتر از همه در اینترنت استفاده می کنید؟
•    آیا معمولاً آنلاین خرید انجام می دهید؟
•    آیا تاکنون مطالب آنلاین را برای مطالعه خریداری کرده اید؟ 
هرچه جزئیات بیشتری بدانید، بهتر است. سپس تمام داده ها را جمع آوری کرده و متداول ترین پاسخ های مصاحبه شوندگان را تجزیه و تحلیل کنید. داده های مشترک، پرسونای شما را خلق می کند. 
شما همچنین می توانید از  Facebook Audiences Insightsاستفاده کنید که هرچند اطلاعات خیلی مفصلی را در اختیارتان قرار نمی دهد ولی این اطلاعات می تواند به همان اندازه مرتبط با تحقیقات شما باشد. فقط کافیست به وبسایت آن دسترسی پیدا کنید و داده ها را در قسمت سمت چپ وارد کنید. 
ببینید: 
نگرش های مربوط به دوره ویدیویی آنلاین
در پایان، باید مانند مثال زیر یک صفحه را تکمیل کنید:

پرسونای مربوط به دوره ویدیویی آنلاین
 

فرمت دوره آنلاین شما

اینک که بحث ویدیوها مطرح است، فرمتی که بیشتر از همه برای یک دوره آنلاین توصیه می شود برنامه عضویت است. 
در این برنامه که تحت عنوان ناحیه کاربری یا عضویت نیز نامیده می شود، محتوای شما روی پلتفرم انتخابی، میزبان خواهد شد. پس از تکمیل پرداخت، دانش آموزان، برای دسترسی به محتوا یک نام کاربری و کلمه عبور دریافت خواهند کرد که تا زمانی که شما تعیین کنید، در دسترس آنها خواهد بود. 
با این وجود، شما در این فرمت می توانید تمامی محتوا را به یکباره در دسترس قرار دهید و یا اینکه هر ماژول را هر چند وقت یکبار، با هر پراکندگی که می خواهید منتشر کنید. 
این مدل به دو دلیل اصلی متمایز شده است:
درآمد مکرر: یکی از مفیدترین عوامل سرمایه گذاری در مدل اشتراکی، امکان تولید درآمد مکرر است. شما قادر خواهید بود درآمد ماه های آینده خود را پیش بینی کنید و می توانید بر اساس سود خود، روی استراتژی های بعدی خود کار کنید. 
مشتریان را برای مدتها به خود وفادار می کنید: دانش آموز بیشتر درگیر شما و مطالب شما می شود و هنگامی که محتوا را در دسترس قرار می دهید، تمایل دارد که دروس را دنبال کند. بدین ترتیب، احتمال افزایش ارزش طول عمرتان بیشتر می شود که این همان مبلغی است که مشتریان در طول رابطه خود با محصول شما مایل هستند خرج کنند. 
البته انتخاب فرمت باید طبق مدل کسب و کار و برنامه استراتژیک شما مورد بررسی قرار گیرد. 

ساختار دوره

اکنون هنگام آن است که پیش نویس دوره خود را آماده کنید که تحت عنوان طرح کلی نیز نامیده می شود. شاید اکنون زمانی است که باید بیشترین وقت خود را به ارائه کامل مطالب اختصاص دهید. 
بیایید فرض کنیم که شما دوره ای در مورد چگونگی کسب اقتدار بیشتر در محیط کار ایجاد کرده اید. 
شما باید به تمامی موضوعات مربوط به این حوزه بپردازید.
مثلا:
چگونگی کسب اقتدار نسبت به مدیران خود؛
چگونگی کسب اقتدار نسبت به تیم خود؛
چگونگی رفتار حرفه ای روزانه
و هر چیز دیگری که برای دانش آموز شما مهم است تا تمام اطلاعات مهم را داشته باشد و اقتدار بیشتری در محیط کار بدست آورد.
این موضوعات اصلی ماژول های دوره آنلاین شما خواهند بود. در هر ماژول، شما تصمیم خواهید گرفت که چند ویدیو برای توضیح موضوع لازم است. 
بیایید روی اولین ماژول مثالمان کار کنیم:
1. چگونگی کسب اقتدار نسبت به مدیران خود؛ درس ویدیویی: به دست آوردن اعتماد رئیستان؛ درس ویدیویی: چه زمانی می توانید فعال باشید و چه زمانی وقت آن است که بگویید "نه"؟ درس ویدیویی: ارائه نتایج. 
توجه: تحقیقات قبلی شما درباره پرسونای خود در تعریف این موضوعات کمک زیادی به شما خواهد کرد. اگر مشتری خود را خیلی خوب می شناسید، دقیقاً می دانید که او چه چیزی را می خواهد یاد بگیرد. جنبه دیگر شناخت رقبایتان است. از موضوعاتی که آنها پوشش می دهند آگاه شوید و حتی یک کار بهتر انجام دهید. 
اینک که ما درگیر این موضوع هستیم، یادآوری این نکته حائز اهمیت است که در  ناحیه کاربری می توانید علاوه بر دروس ویدیویی، از منابع دیگری نیز در دوره خود استفاده کنید. بنابراین، شما می توانید از مطالب تکمیلی مانند اکسل، متون و هر آنچه که برای تکمیل ویدیو خود لازم است استفاده کنید. 
 

تولید

چگونه برای  یک درس ویدیویی متن بنویسیم

حتما شما از قبل در مورد اینکه دوره شما چگونه خواهد بود، خوب فکر کرده اید، اینطور نیست؟ بیایید در مورد چگونگی کلاستان صحبت کنیم. اکنون باید دست به کار شوید.
ویدیوهای شما باید برای دانش آموزتان بسیار جذاب و جالب باشند تا به آنچه شما می گویید توجه کنند و به این ترتیب مطلب را یاد بگیرد. به یاد داشته باشید: اگر او دوره شما را خریداری کرده، به این دلیل است که به شما اعتماد کرده که همه آنچه را که در تبلیغ خود وعده داده بودید، ارائه می کنید. پس، هر کلاسی به یک متن نیاز دارد. 
حتی اگر تسلط کامل به مطلب داشته باشید، متن شما را راهنمایی می کند، بنابراین دروس شما هنگامی که دارای آغاز، وسط و پایان هستند، دارای تعالیم خوبی بوده و منطق و مسیر جالبی را دنبال می کنند.
 در زیر یک راهنمای فوری وجود دارد:
1. تعارض را تعریف کنید
هر کلاس به حل یک مشکل و فقط یک مشکل اختصاص پیدا خواهد کرد. این همان چیزی است که آن را تعارض می نامیم. برای هدایت متن خود، با پاسخ به سؤالات زیر مشخص کنید که تعارض هر درس ویدیویی چیست: 
- چه چیزی؟
- برای چه؟
- به چه کسی؟
- کجا؟
- چگونه؟
مثال: کلاس 1 از طریق مثال ها و مزه ها، فینگرفودهای مختلف را برای دورهمی در خانه به دانش آموزان آموزش می دهد. 
2. کلاس خود را تقسیم بندی کنید
برای اینکه شفاف تر باشید و درک راحت تری از شما داشته باشند، کلاس باید به دو قسمت تقسیم شود. برای مثال، اگر در مورد یک دوره زبان اسپانیایی صحبت می کنیم، می توانیم آن را به صورت زیر تقسیم بندی کنیم: 
سؤال پرسیدن:
در این هنگام است که شما موضوع و راه حل را برای دانش آموز معرفی می کنید و آنچه را که در پایان کلاس یاد خواهد گرفت توضیح می دهید. به یاد داشته باشید که 5 تا 15 ثانیه وقت دارید تا توجه دانش آموز را به خود جلب کنید، پس بهتر است یکراست بروید سر اصل مطلب.
مثال: آیا می دانید چه فینگرفودهایی برای مهمانی مناسبند؟ اگر به این مرحله رسیدید، بدانید مهارت هایی دارید که تعداد معدودی از مردم دارند. در این دوره کامل در مورد فینگرفودها، انواع مختلف آنها و کاربردشان را خواهید آموخت.
محتوا
این کار هنگامی است که شما در واقع محتوای درس را آموزش می دهید. در مورد دوره فینگرفود می توانید سفارش ارائه دهید و درباره طعم و مزه فینگرفودهای مختلف اظهار نظر کنید. برای موضوعات دیگر، در مورد راه های جالب بررسی محتوا فکر کنید.
مثال: امروز من کاناپ مرغ را آموزش می دهم . ما با فینگرفودهای آسان شروع کرده و به سمت فینگرفودهای حرفه ای تر می رویم. تصور کنید که تصمیم گرفتید برای رئیستان و شوهرش شام بپزید. می توانید قبل از صرف شام با فینگرفود شروع کنید.
تمرین:
تمرین هنگامی انجام می شود که دانش آموزان شما باید آنچه را که آموخته اند، عملی کنند. در مورد دوره فینگرفود، می توانید مواد اولیه انتخاب شده را بررسی کنید و هنگامی که دانش آموز در خانه آن را درست می کند، اظهار نظر کنید. 
اگر این کار به درستی انجام نشود، قبل از اینکه به کلاس بعدی بروند، فعالیتی را برای تمرین دانش آموزانتان به آنها بدهید. در این صورت، آنها فرصت بیشتری برای یادگیری مطالب خواهند داشت. شما همچنین می توانید برای پیگیری پیشرفت گروهتان، تست هایی را ارائه کنید. برخی پلتفرم ها در حال حاضر این امکان را در قسمت اعضای خود دارند. 
پایان:
در پایان کلاستان، دانش آموزان خود را به انجام یک عمل دعوت کنید، بدین ترتیب، آنها همچنان درگیر مطالب شما می شوند. می توانید از آنها بخواهید که نظراتشان را در مورد کلاس کامنت کنند، یا آنچه را که واضح نبوده بپرسند و البته از آنها دعوت کنید که ویدیوی بعدی را تماشا کنند!
مثال: اگر این کلاس را دوست داشتید، نظر یا سؤال خود را کامنت کنید! شما را در کلاس بعدی که می خواهم آموزش رولت گوشت بدهم، خواهم دید.
3. به مدت زمان کلاس توجه کنید
کلاس شما باید برای دانش آموزان پویا و جذاب باشد تا تمام ماژول ها را تا انتها تماشا کنند. تقسیم بندی محتوایتان به ویدیوهای کوتاه 15 دقیقه ای کار جالبی است. پس از نوشتن متن خود، یک فایل صوتی را ضبط کنید تا مشخص شود که ویدیوی شما به طور متوسط چقدر طول خواهد کشید. 
4. متن خود را بازبینی کنید
در این مطلب، نکاتی در مورد محتوای اضافی دروس ویدیویی نیز در اختیار شما قرار می دهیم! 
در مورد موسیقی متن، ویرایش و نحوه رفتار در مقابل دوربین بیشتر صحبت خواهیم کرد! 

انتخاب دوربین

دوربینی که شما برای فیلمبرداری از دروس ویدیویی خود استفاده خواهید کرد، بسیار تاثیرگذار است، زیرا کیفیت ویدیوی شما برای دانش آموز مهم است. ما برخی از انواع دوربین را انتخاب کرده ایم تا به انتخاب شما کمک کنیم. 
به خاطر داشته باشید که خرید همه لوازم لازم نیست. امکان کرایه لوازم یا استخدام یک متخصص یا تولید کننده، نیز وجود دارد که در ضبط تصاویر به شما کمک کند. 
بیایید بدون هیچ گونه تعللی به سراغ دوربین ها برویم! ما لیست خود را به 5 دسته تقسیم بندی کرده ایم:
•    تلفن های هوشمند
•    دوربین های DSLR یا دوربین دیجیتال تک‌لنزی بازتابی
•    دوربین های ورزشی 
•    دوربین های فیلمبرداری
•    کامپکت ها
تلفن های هوشمند
دوربین های تلفن های هوشمند محبوب ترین دوربین های روی کره زمین هستند! امروزه یافتن یک تلفن هوشمند بدون دوربین غیرممکن است. مفید بودن آنها به این دلیل است که شما می توانید هر زمانی که خواستید تلفن همراه خود را از جیبتان بیرون بیاورید و عکس یا فیلم بگیرید.
مزایا: دسترسی آسان؛ تقریبا همه مردم دارای یک تلفن هوشمند هستند که فرآیندهای تولید را ممکن و هزینه ها را کاهش می دهد. علاوه بر این، این تلفن ها قابل حمل هستند چون داخل جیب شما جا می شوند.

دوربین تلفن همراه
معایب: کیفیت و رزولوشن (وضوح) تصویر، معمولاً به خوبی دوربین های حرفه ای نیست، به خصوص وقتی که اهداف حرفه ای را دنبال می کنید. بهرحال، تلفن های هوشمندی هم وجود دارند که فیلمبرداری با آنها با میزان وضوح بالایی از جمله k4 انجام می شود. اگر چنین است، این وسیله را در نظر بگیرید!
قیمت متوسط:از حدود 2 تا 30 میلیون تومن
کامپکت ها
دوربین های کامپکت که مردم آنها را تحت عنوان دوربین های دیجیتال می شناسند، بهترین گزینه برای افرادی هستند که نمی دانند از کجا شروع کنند، چون کوچک و ارزان هستند. 
اکثر آنها تمام اتوماتیک هستند که اگر در عکس گرفتن ناوارد هستید، می توانند خیلی مفید باشند. برخی مدل ها گزینه های دستی مانند کنترل نوردهی و ضبط فیلم به صورت اچ دی را ارائه می دهند ولی فقط در همین حد. 

دوربین کامپکت
مزایا: سبک هستند، تنظیمات ساده ای دارند و مقرون به صرفه تر هستند.
معایب: کیفیت تصویر ضعیف و امکانات محدود است.
قیمت متوسط: بین 2 تا 60 میلیون
دوربین های ورزشی
دوربین های ورزشی دارای بدنه ای سبک و بسیار مقاوم هستند. آنها در سال 2011 به هنگام راه اندازی GoPro Hero 2 مشهور شدند. این دوربین ها معمولاً ضد آب و ضد ضربه هستند و جدیدترین آنها حتی ضد یخ زدگی است!
آنها به طور کلی دارای گزینه های دستی محدودی مانند زوم و میزان نوردهی هستند، ولی هنگامی که کیفیت تصویر مطرح است اکثر آنها انتظارات مردم را برآورده می کنند. برخی از آنها این امکان را دارند که مستقیماً روی تلفن هوشمند شما کنترل شوند، بنابراین، شما می توانید فایل را مستقیماً به دستگاه تلفن همراه خود منتقل کنید.
مزایا: بدنه مناسب برای شرایط خیلی خاص.

دوربین ورزشی
معایب: زوم و نوردهی محدود. بر اساس مدلی که خریداری می کنید، کیفیت فیلم و تصویر می تواند کاهش یابد. 
قیمت متوسط: بین 7 تا 16 میلیون تومن
دوربین های فیلمبرداری
پیش از سال 2006، فیلم ها را فقط با دوربین فیلمبرداری ضبط می کردند. طیف گسترده ای از این دوربین ها، از مصرف کننده نهایی گرفته تا سینما وجود دارد. ولی ما اینجا در مورد مصرف کننده معمولی صحبت خواهیم کرد. به طور معمول، تصاویر تولید شده توسط دوربین های فیلمبرداری، عالی نیستند ولی با توجه به قیمت این وسیله قابل قبول هستند. آنها کوچک هستند، کار کردن با آنها آسان است و حتی تعدادی امکانات دستی مانند کنترل صدا، فوکوس و زوم دارند.

دوربین فیلم برداری
مزایا: سبک هستند، کار کردن با آنها راحت است، معمولاً عمر باتری خوب و زمان ضبط خوبی نیز دارند و یک تفاوت بزرگ، نمایشگر ال سی دی چرخان است.
معایب: کیفیت تصویر عالی نیست و امکانات پیشرفته ای ندارند. 
DSLR ها (دی‌اس‌ال‌آر)
دی‌اس‌ال‌آرها بخاطر داشتن لنز قابل تعویضشان مشهور هستند، به این معنا که با توجه به هدفتان امکان تغییر لنز وجود دارد. هنگامی که در سال 2006 ویژگی فیلمبرداری فیلم های اچ دی ارائه شد، این دوربین ها، بازار صوتی تصویری را متحول کردند به خصوص به این دلیل که ارزان تر از تجهیزات حرفه ای موجود در آن زمان بودند. 
آنها به تنهایی گران قیمت هستند، زیرا به غیر از بدنه، باید مراقب حافظه پر سرعت، باتری های اریجینال و لنزشان باشید چون می توانند بیشتر از بدنه دوربین هزینه بر باشند.
اگر شناخت خوبی از ضبط کردن ندارید، دوربین های دی‌اس‌ال‌آر را توصیه نمی کنیم، مگر اینکه کسی را داشته باشید که با این وسیله به شما کمک کند.

dslr
مزایا: پرکاربردترین دوربین های عکاسان و سازندگان فیلم هستند. تصاویر با کیفیت و امکانات پیشرفته ای را ارائه می کنند.
معایب: معمولاً سنگین تر و بدون ارگونومی ویدیویی هستند.
قیمت متوسط: بین 10 تا 200 میلیون تومن 

انتخاب میکروفون

به طور کلی، مردم با تصویر ضعیف بهتر از صدای ضعیف برخورد می کنند، به همین دلیل توصیه می کنیم برای خرید یا اجاره یک میکروفون سرمایه گذاری کنید. دوربین ها هر چقدر هم بهتر باشند، میکروفون ها هنوز عقب تر از آنها هستند. در اینجا چند مدل را به شما توصیه می کنیم: 
لاوالیر: کوچک و محتاطانه هستند و شما می توانید آنها را به لباس خود وصل کنید. شما می توانید نوعی از آن را بگیرید که با قیمت مناسب به تلفن همراهتان وصل شود. با انجام این کار، نیازی به استفاده از دستگاه ضبط ندارید. 
تلفن هوشمند: اگر می خواهید در بودجه خود صرفه جویی کنید، تلفن همراه شما، می تواند گزینه خوبی برای ضبط صدا باشد. آن را امتحان کنید به هنگام ضبط، دستگاه را کنار خود بگذارید و ببینید آیا با استفاده از برنامه های میکروفون روی تلفن هوشمندتان امکان تولید صدا بدون نویز پس زمینه وجود دارد یا خیر.
جهت دار: میکروفون های جهت دار برای ضبط صدای محیط مناسب هستند و می توانند با یک دوربین دی اس ال آر ادغام شوند. اگر قصد ضبط با افراد دیگر را دارید، این مدل را بیشتر از همه پیشنهاد می کنیم. 

تولید استودیو/ موقعیت

بیایید درمورد محیط ضبط شما صحبت کنیم که فضای دروس ویدیوی شما خواهد بود. شما می توانید فضای خود را شکل دهید یا به دنبال یک مکان برای ضبط باشید. گزینه دوم مستلزم سرمایه گذاری بسیار بیشتری است و می توانید به تنهایی نتیجه مشابهی را بدست آورید. فقط تجزیه و تحلیل کنید، ببینید که آیا تولید حرفه ای به بودجه شما می خورد یا خیر.
موقعیت: انتخاب یک مکان آرام بسیار مهم است. از پنجره هایی که رو به خیابان باز می شوند، صدای زیاد ترافیک را می گیرند یا به افراد در حال عبور نزدیک هستند، اجتناب کنید. از یک پس زمینه ساده استفاده کنید تا حواس مخاطبتان را پرت نکنید. یک دیوار یا پارچه با رنگ یکدست کافی است تا یک محیط خنثی بوجود آید.  
نورپردازی: ارزانترین گزینه برای روشن کردن محیط، انتخاب نور طبیعی است که می توانید در کنار پنجره ای که در مقابل نور قرار دارد بایستید. استفاده از نور فلورسنت برای کمک به شما نیز امکان پذیر است. البته می توانید سرمایه گذاری کنید و چراغ های ال ای دی خریداری یا اجاره کنید. 

نورپردازی برای تولید ویدیو آموزشی

چگونه یک عملکرد خوب در مقابل دوربین داشته باشیم

آیا تا به حال معلمی داشته اید که درست نمی دانسته چگونه دانش آموزان را درگیر کند و از این رو در یک کلاس خسته کننده درس می داد؟ خب بنابراین، شما از همین حالا می دانید که چگونه جلوی دوربین رفتار نکنید. به خصوص به این دلیل که محتوای شما آنلاین است، باید کاری کنید که دانش آموزان توجه کنند! 
خودتان را مقابل دوربین تست کنید و قسمتهایی از فیلم خام را تماشا کنید. به این ترتیب، شما می توانید آنچه را که باید دفعه های بعد بهبود دهید، تجزیه و تحلیل کنید. نکته مهم این است که هرچه بیشتر تمرین کنید، عملکرد بهتری خواهید داشت. 
از افراد دیگر بخواهید با نگاهی انتقادی آن را تماشا کنند و بازخورد صادقانه ای به شما بدهند.
همچنین می توانید دروس آنلاین معلمان دیگر را تماشا کنید و ببینید که در مقابل دوربین چطور رفتار می کنند. 
علاوه بر این، باید طرز ایستادن، نوع پوشش و سایر جنبه های مهمی که باید به هنگام ضبط یک درس ویدیویی مهم است، را در نظر بگیرید. 

چگونه ویدیوها را ویرایش کنیم

اکنون که نکاتی را درباره دوربین ها، فرمت ها، متن و بهترین محیط برای ضبط فیلم های با کیفیت خوانده ایم، می توانیم به ویرایش فکر کنیم، که برای افرادی که عادت به تولید فیلم ندارند همیشه مشکل ساز است! 
اگر شما هم این چنین هستید، اکنون نکات پایه ویرایش کردن را آموزش خواهیم داد که برای دوره آنلاین شما بسیار مفید خواهد بود! 
تمام مطالب ضبط شده را بیاورید و در رایانه خود بارگذاری کنید. بیشتر دوربین ها یک کارت حافظه یا کابل USB برای انتقال فایل دارند. فقط به رایانه متصل شوید و آنها را منتقل کنید. 
این فایل می تواند در فرمت های مختلفی مانند.mov ،.mpeg ،.avi ، .mp4 و غیره باشد. 
پس از بارگذاری همه مطالب در رایانه، باید نرم افزار ویرایش خود را انتخاب کنید. گزینه های رایگان یا پولی بسیاری در بازار وجود دارد ولی مهمترین نکته این است که شما بدانید اکثر آنها به روش های مشابهی کار می کنند و با درک این منطق همه آنها می توانند مناسب شما باشند. 
محبوب ترین آنها عبارتند از:
 ادوب پریمیر: این نرم افزار، تمام ویژگی های مورد نیاز برای یک ویرایش ویدیویی خوب را دارد و سازندگان فیلم حرفه ای زیاد از آن استفاده می کنند. اگر قصد تولید فیلم های زیادی را در کسب و کار خود دارید، این برنامه را حتما پیشنهاد می کنیم! این برنامه با ویندوز و نرم افزارMac. Paid  سازگار است. 
Final Cut (فاینال کات): دارای یک رابط بصری است. به اندازه ادوب پرمیر حرفه ای است و بسیاری از متخصصین در مورد اینکه کدام یک نرم افزار بهتری است، اختلاف نظر دارند. اگر می خواهید به طور حرفه ای روی فیلم ها کار کنید، این برنامه را نیز پیشنهاد می کنیم. با نرم افزارMac. Paid  نیز سازگار است. 
Shotcut (شورت کات): این برنامه به این دلیل که یک نسخه رایگان است، مناسب کسانی است که تازه شروع به کار می کنند. با استفاده از آن می توانید قبل از کار کردن با یک نرم افزار حرفه ای تر تمرین زیادی کنید. با لینوکس، ویندوز و نرم افزار Mac. Free سازگار است.
پاداش ویرایش: موسیقی متن! 
اینک که هنوز در مبحث ویدیوها هستیم، اندکی در مورد موسیقی متن صحبت خواهیم کرد. موسیقی متن یا آهنگ، چیزی است که یک فیلم یکنواخت را به یک محتوای به یاد ماندنی تبدیل می کند. همان چیزی است که به کمک آن، توجه مخاطبان خود را جلب و آنها را تا پایان همراه خود می کنید، به خصوص اگر کلاستان اطلاعات مهمی داشته باشد!
اما بدیهی است که برای انتخاب مناسب ترین آهنگ، باید آن را با مضمون ویدیوی خود مرتبط کنید. 
موسیقی های متن، مانند سایر مطالب مربوط به مالکیت معنوی،  تحت حمایت مجوزهای حق تالیف هستند. پلتفرم هایی مانند یوتیوب دارای یک بانک اطلاعاتی اختصاصی برای شناسایی مجوز آهنگ ها و ویدیوها هستند. اگر ویدیوی شما قانونی را نقض کند، می تواند بی صدا شود، بلاک شود و حساب شما هم می تواند یک اخطار دریافت کند. با دریافت 3 اخطار، حساب برای مدت نامشخصی بلاک می شود.این موضوع در مورد ویدئو هایی که در اینستاگرام به اشتراک می گذارید نیز صادق است. اما شاید در پلتفرم هایی مثل آپارات، چنین اخطارهایی را دریافت نکنید.
برای اجتناب از هرگونه مشکلی، می توانید یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید: 
•    یک مجوز بخرید یا اجازه پدیدآورنده را بگیرید
با انجام این کار می توانید آهنگ های محبوب و آهنگ های رویالتی فری (بدون بهره مالکانه) دریافت کنید. تفاوت آنها این است که یک آهنگ محبوب بسته به آهنگساز می تواند خیلی گران قیمت یا حتی غیرقابل خرید باشد. در مورد آهنگ های رویالتی فری، به این دلیل که موسیقی های متنی هستند که به همین منظور خلق شده اند، شما می توانید گزینه های متعدد صوتی را با قیمت ارزان پیدا کنید. 
•    به دنبال مجوزهای عمومی باشید
مجوزهای عمومی بسیاری وجود دارد که از این میان می توان به public domain و Creative Commons اشاره کرد.
موسیقی های متنی که در مالکیت عمومی هستند فاقد هرگونه محدودیتی به لحاظ استفاده هستند و رایگان هم هستند، به این معنی که می توانید به خواست خود از آنها استفاده کنید. نقطه ضعف آنها این است که گزینه های زیادی را پیدا نخواهید کرد و اینکه به لحاظ زمانی که نیاز هست تا این ترانه ها وارد مالکیت عمومی شوند، محدود هستند. 
گزینه دیگر جستجوی آهنگ های Creative Commons است. کرییتیو کامنز سازمانی است که در سال 2001 تأسیس گردید و چندین گزینه صدور مجوز را بر اساس اختیار ارائه می کند. برای مثال، شما می توانید از یک آهنگ که خود من ساخته ام آزادانه استفاده کنید، تا وقتی که به روشی که من مشخص می کنم به من اعتبار دهید. پدیدآورندگان می توانند برخی از شرایط مانند محدود کردن آهنگ ها برای کاربرد غیر تجاری را مشخص کنند.
چگونه یک موسیقی متن پیدا کنم؟  
موسیقی های متن رایگان:

شما می توانید با دسترسی به کلید "ساختن" در "Creator Studio" گزینه های بسیاری را در کتابخانه صوتی خود یوتیوب پیدا کنید.
مزیت این کتابخانه این است که شما می توانید بر اساس دسته بندی هایی همچون طنز، ژانر، آلت موسیقی، مدت زمان و همچنین نوع مجوز تحقیق کنید. و می توانید این کار را بدون یک ریال هزینه انجام دهید. یک مکان بسیار خوب دیگر آرشیو موسیقی رایگان تحت عنوان FMA نیز وجود دارد. 
شما می توانید ترانه هایی پیدا کنید که کتابداران حرفه ای آنها را پیشنهاد می کنند. درست مانند کتابخانه یوتیوب، شما هیچ هزینه ای را بابت دانلود آهنگ نمی پردازید و فقط مجوزها را تماشا می کنید. 
موسیقی های متن پولی: 
یک مکان عالی برای پیدا کردن آهنگهای رویالتی فری به قیمت ارزان آدیو جانگل (AudioJungle ) است. شما می توانید در این وبسایت ترانه های بی شماری را پیدا کنید که شروع قیمت آنها از 210 هزار تومن است. مشکل این وبسایت این است که تعدادی آهنگ کلیشه ای در آن وجود دارد که می توانند مخاطب شما را خسته کنند.
یک گزینه دیگر برای جستجوی موسیقی، بازدید از Premiumbeat یا  Bed Tracks است. 
اگر پروژه شما مستلزم موسیقی زیادی است، جستجوی سرویس های اشتراکی کار جالبی است. یکی از این سرویس ها ArtList است که شما می توانید برای دسترسی به کلیه فهرست های موسیقی آنها، یک اشتراک سالانه بخرید و تا 20 آهنگ در روز دانلود کنید.  
همچنین می توانید Epidemic Sound را انتخاب کنید که دارای یک سرویس اشتراکی است و قیمت آن بر اساس مخاطبان ماهانه شما در یوتیوب است. استفاده از ترانه ها، محدود به یوتیوب است ولی همین می تواند یک کانال عالی برای تبلیغ دوره شما باشد. 
نکته طلایی:
به حجم ویدیوی خود توجه کنید. ترانه نباید ویدیوی شما را کنترل کند بلکه باید آن را کامل کند.
 

پس تولید

چگونه محصول خود را قیمت گذاری کنید

قیمت گذاری محصول دیجیتال بسیار فراتر از تعیین حاشیه سودتان است. شما باید ارزش حاصل شده برای دانش آموزتان، کیفیت محصول و نحوه عملکرد رقبا و قیمت گذاری محصولات مشابه محصول خود را مشخص کنید.
تعیین قیمت پایین تضمینی برای موفقیت فروش نیست و حتی می تواند از ارزش محصول شما بکاهد. 
از طرف دیگر، محصولات بسیار گران قیمت، می توانند مشتریان احتمالی را منصرف کنند. به منظور تعیین قیمت نهایی محصول خود، جنبه های زیر را در نظر بگیرید: 
سرمایه گذاری کل: مبلغ کامل سرمایه گذاری شده در تولید دروس ویدئویی خود را در نظر بگیرید: خرید و کرایه تجهیزات، لباس، دکوراسیون، مدت زمان صرف شده برای استخدام ویرایشگر و مدت زمان صرف شده برای تولید خود محتوا. با این مبلغ، شما می توانید تعیین کنید که چه مقدار فروش باید داشته باشید تا سرمایه گذاری اولیه خود را پوشش دهید و سوددهی را شروع کنید. 
رقابت: هرچه قدر هم محصول شما نوآورانه باشد، این امکان وجود دارد که چیزی شبیه به آن در بازار نیز باشد. در مورد قیمت رقبایتان پرس و جو کنید و از قیمت آنها به عنوان مرجعی برای تعیین قیمت خود استفاده کنید. 
مخاطب: اگر محصول شما نوآورانه است، بررسی دقیقی کنید و ببینید که مخاطبان شما نسبت به خریدهای آنلاین چه رفتاری دارند. اگر پرسونای شما به خوبی طرح ریزی شده باشد، شما از قبل این نوع اطلاعات را دارید. تحقیق کنید ببینید آیا مخاطب شما معمولاً محصولات دیجیتالی را خریداری می کند و اینکه به طور متوسط چقدر مایل است برای دوره های آنلاین هزینه پرداخت کند.
ارزش افزوده: ارزشی که محتوای شما برای دانش آموزانتان به همراه دارد نیز، جنبه مهمی برای تعیین قیمت نهایی محصول شما است. اگر می خواهید ارزش زیادی به آن بیفزایید، از تعیین یک قیمت مناسب برای دروس ویدیویی خود نترسید. 

کجا دروس ویدیویی خود را میزبان کنید 

پس از اتمام کار، دوره آنلاین شما باید جایی در اینترنت میزبانی شود، جایی که آن را به فروش برسانید. بنابراین، باید به دنبال پلتفرمی برای دوره های آنلاین یا پلتفرم یادگیری از راه دور باشید.
به هنگام انتخاب یک ناحیه کاربری برای میزبانی دوره خود، باید امنیت هر معامله، کنترل دانش آموزانتان، سرعت در تحویل محصول پس از خرید و یک روش عملی برای نظارت بر نتایج خود را مطالبه کنید.
پلتفرم ها هم پولی هستند و هم رایگان مانند Hotmart Club. حتی اگر تازه شروع به کار کرده اید، به دنبال یک سرویس کامل باشید که پاسخگوی خواسته های شما در همه مراحل کسب و کارتان باشد. 

چگونه تبلیغ کنید و دوره خود را به فروش رسانید

لازم به یادآوری است که یک محصول حرفه ای، فقط هنگامی ارزشمند است که برای مخاطب مناسب ارائه گردد. بنابراین، ما روشهای بهتری را برای تبلیغ محصول شما و جذب مشتریان جدید توضیح خواهیم داد. 
صفحه فروش
صفحه فروش، یک صفحه فرود است که برای خرید کاربر ایجاد شده است. شما به این صفحه نیاز خواهید داشت تا مخاطبان بتوانند با محصول شما و مزایایی که با خرید آن از آنها برخوردار خواهند شد، آشنا شوند. ما یک پست در مورد صفحه فروش گذاشته ایم،که می توانید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی ایمیلی یکی از ارزانترین استراتژی های جلب مخاطب و ایجاد تبدیل است. هنگامی که کاربر به شما اجازه می دهد مستقیما از طریق ایمیل با او گفتگو کنید، امکان ایجاد استراتژی هایی برای مرحله ای که او در قیف فروش است وجود دارد. پست کامل ما را در مورد استراتژی های بازاریابی ایمیلی ببینید.
شبکه های اجتماعی
هم اکنون شبکه های اجتماعی یک روش حقیقی برای جلب دنبال کنندگان شما هستند و تا مدتها در آینده هم چنین خواهد بود. شبکه های اجتماعی یک لحن دوستانه و سرگرم کننده را ممکن می کنند و بنابراین این امکان را به شما می دهند که به مخاطبان خود نزدیکتر شوید. در اینجا بخوانید که مدیریت شبکه اجتماعی چیست و چرا استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما ضرورت دارد.
وبلاگ
نوشتن وبلاگ یکی از بهترین روش های تولید محتوا است که باعث جلب بازدید کنندگان می شود و ارزش واقعی آنها را افزایش می دهد. شما با پست های وبلاگ، اطلاعات مرتبط را به مخاطب خود آموزش می دهید و آنها طبیعتاً محصول شما را به عنوان راه حل یک مشکل احتمالی می بینند. این نوع استراتژی را بازاریابی محتوا می نامند و هنگامی که با یک استراتژی مناسب سئو همراه شود، بازدیدهای طبیعی زیادی را برای وبلاگ شما به ارمغان خواهد آورد و اقتدار شما در بازار و نرخ تبدیل به فروش راافزایش می دهد. 
برنامه همکاری در فروش
برنامه همکاری در فروش، برای آن دسته از تولیدکنندگانی مناسب است که می خواهند به منظور فروش بیشتر محصولاتشان را به نمایش بگذارند. تولیدکنندگان می توانند با مشارکت در یک برنامه همکاری در فروش، روی آنها حساب کنند تا در ازای حق کمیسیون، محصولاتشان را تبلیغ کنند. این کار یکی از بهترین تکنیک های افزایش فروش شما است. 
تبلیغات پولی
انتخاب تبلیغات پولی نتایج کوتاه مدت را برای شما به ارمغان خواهد آورد، در حالی که بایداستراتژی طبیعی را در میان مدت و بلند مدت به کار گرفت. 
شما می توانید در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام تبلیغ کنید و از کانال های دیگری همچون یوتیوب و گوگل استفاده کنید. امکان تبلیغ در وب سایت های خبری نیز وجود دارد.
شما می توانید از طریق تبلیغات پولی ،مخاطبی را  جذب کنید که خریدار احتمالی محصول شما خواهد بود. باز هم، پرسونای شما در این فرآیند بسیار مفید خواهد بود.
 

نتیجه گیری

همانطور که متوجه شده اید، ساخت یک درس ویدیویی کار زیادی می برد و مستلزم سرمایه گذاری بیشتری به لحاظ زمانی و احتمالاً مادی است. ولی همانطور که در سراسر این نوشته خاطرنشان کردیم، این سرمایه گذاری به دلیل کیفیت نتیجه نهایی و ارزش افزوده ای که به آن نسبت داده می شود، کاری ارزشمند است.
اگر قصد دارید مجموعه ای از آموزش های آنلاین در زمینه های مختلف تولید کنید، پیشنهاد می کنیم به فکر طراحی سایت آموزش آنلاین برای درازمدت باشید.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است