چرا محتوای کوتاه و سریع بهتر است؟ چگونه به سادگی محتوای کوتاه تولید کنیم؟

سی یو وب 1400.06.24 1147 0 0

تولید محتوای سریع و کوتاه همین بازاریابی موفق امروزی است. محتوای سریع و کوتاه را می توانید با موبایل و خیلی راحت و سریع تولید کنید؛ محتوای سریع و کوتاه تناسب خوبی با مخاطبان دیجیتالی امروز دارد چرا که در دنیای شلوغ امروزه مخاطبان حوصله زیادی ندارند و محتواهای کوتاه را بیشتر می‌بینند.
محتوای سریع و کوتاه شامل موارد زیادی می شود، از گیف های متحرک گرفته تا میم های به یاد ماندنی، ویدئوهای کوتاه تا اینفوگرافیک ها همگی جز محتوای کوتاه هستند.  محتوای سریع و کوتاه به سرعت در حال تبدیل شدن به بخش محبوبی از محتوای کامل تر و استراتژی رسانه های اجتماعی است.
در این ادامه با موارد زیر آشنا خواهید شد؛ اینکه محتوای سریع و کوتاه چیست؟ چه کاری انجام می دهد؟ چگونه باید محتوای سریع و کوتاه را تولید کرد؟


محتوای سریع و کوتاه چیست؟


همانطور که از نامش پیداست، منظور از محتوای سریع و کوتاه بخش های کوچکی از محتوای دیجیتالی است که به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد و آن ها را به اشتراک گذاشت.
محتوای سریع و کوتاه به شما کمک می کند تا به خوبی دیده شوید؛ زمانی که مخاطبان شبکه های اجتماعی را در تلفن همراه خود بالا و پایین می کنند، این نوع محتوا تاثیر بسزایی در جلب توجه آن ها خواهد داشت.
اگر محتوای سریع و کوتاه به درستی اجرا شود می تواند با قابلیت اشتراک پذیری ای که دارد، سرمایه اجتماعی برند شما را به طور قابل توجه ای افزایش بدهد. محتوای سریع و کوتاه در یک مدت زمان کوتاه تاثیر بسیار زیادی به جا می گذارد.
تولید و انتشار محتوای سریع و کوتاه اساسا کار راحتی است به همین خاطر می توانید از این نوع محتوا برای جلب رضایت دنبال کنندگان خود استفاده کنید. ولی با این حال باید بدانید که چالش های منحصر به فرد خود را هم دارد. حفظ ارتباط با برند شما و ارزش های آن یک قانون طلایی محسوب می شود.


آیا محتواهای بلند و طولانی دیگر کارایی سابق را ندارند؟


خیر، اصلا این طور نیست و قطعا این اتفاق هم نخواهد افتاد. محتواهای بلند  و طولانی نقش کاملا متفاوتی در نقطه مقابل سفر خریدار دارند. بنا به دلایلی هنوز هم وجود محتواهای بلند و طولانی لازم و ضروری است؛ عملکرد بهتر این محتواها در موتورهای جستجو، اعتماد سازی در مورد برند و تبدیل مخاطبان به خریدار و نهایتا افزایش میزان فروش از دلایل اهمیت این محتواهای بلند هستند.


چطور می توان محتوای سریع و کوتاه را تولید و از آن استفاده کرد؟


محتوای سریع و کوتاه کاربردهای آنلاین زیادی دارد، از وب سایت های مختلف گرفته تا شبکه های اجتماعی متنوع. تولید این محتواهای سریع و کوتاه کاری بسیار راحت و آسان است؛ برای تولید این محتواها می توان از ابزارهای مختلف رایگان و استفاده کرد.

معرفی چند ابزار برای تولید محتوای آسان  و سریع :

  • Canva : ویرایش عکس
  •  Adobe Spark : گرافیک دیزاین و قالب استوری اینستاگرام
  •  Inshot : ادیت ویدیو
  •  video AdKing : ساخت لوگو موشن و ویدیو های تبلیغاتی
  •  DesignEvo :ساخت لوگو
  • Lexis Audio Editor : ویرایش صدا
  • Mostory : ساخت استوری های جذاب
  • KineMaster : ادیت ویدیو
  • Snapseed : ویرایش عکس

محتوای سریع و کوتاه بین تصاویر جذاب ، عناصر گرافیکی و انتخاب هوشمندانه لغات تعادل خوبی برقرار می کند. حتما در انتخاب کلمات دقت کافی به خرج بدهید و تا حد امکان متن خود را جذاب  کنید. امروزه کاربران بیشتر به سمت عناوین جذاب کشیده می شوند. همچنین باید تلاش کنید تا حد ممکن شکل ظریف و دقیق برند خود را حفظ نمایید، حتی با استفاده از یک هشتگ.


انواع  محتواهای سریع و کوتاه


1. نقل قول ها

نقل قول در تولید محتوا
نقل قول های افراد تاثیرگذار و یا گزیده ای از مصاحبه ها و مقالات یکی از ساده ترین انواع محتواهای سریع و کوتاه هستند. زمانی که نقل قولی را می نویسید، بهتر است نام افرادی را که از صحبتشان استفاده کرده اید هم تگ کنید ( البته اگر در آن پلتفرم شبکه اجتماعی، که شما در آن مطلب گذاشته اید عضو باشند ).


2. گیف ها

گیف درتولید محتوا
گیف های متحرک به بخشی از زبان عامیانه آنلاین ما تبدیل شده اند. گیف ها راهی بسیار ساده و موثر برای جلب توجه کاربران و مخاطبان هستند و برای تبلیغ محصولات و حتی تیزرهای تبلیغاتی گزینه بسیار خوبی محسوب می شوند. اما زمانی که صحبت از گیف برای تبلیغ یک برند می شود،
پرستیژ برند را فراموش نکنید سعی کنید استفاده از حیوانات رقصنده را به حداقل برسانید – مگر اینکه به طور مستقیم با نوع کسب و کار شما ارتباط داشته باشند.


3. میم ها

میم چیست؟ میم در تولید محتوا
دنیای امروز دنیای میم است و باید خدا را شکر کرد. میم ها به ما کمک کرده اند که به خیلی از اتفاقات اخیر بخندیم. از میم ها به شکل کاملا درستی استفاده می شود به همین خاطر می توانند در استراتژی محتوای سریع و کوتاه شما جایی داشته باشند. مثل همیشه، سعی کنید از میم های مرتبط با موضوع مورد نظر خود استفاده کنید و حتما بدانید که می خواهید چه کاری انجام دهید. (برندهایی زیادی وجود دارند که به درستی از میم ها استفاده نکردند و در این مسیر با شکست رو به رو شدند – پس تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا به این برندها ملحق نشوید).


4. اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک در تولید محتوا
اینفوگرافیک ها می توانند جذابیت بیشتری به محتوای سریع و کوتاه شما بدهند و لزوما هم نیازی به استفاده از حقایق و یا تصاویر خسته کننده نیست. کاری که باید انجام دهند این است که با سرعت بالا به مردم چیزی را بیاموزند. پاسخ های ساده به سوالات "چگونه" و " آیا می دانستید" می توانند تاثیر قابل توجه ای داشته باشند.


5. ویدئوهای کوتاه


از استوری های اینستاگرام گرفته تا ویدئوهای تیک تاک و فیسبوک ؛ باید گفت که ویدئوهای کوتاه نوع قدرتمندی از رسانه های اجتماعی هستند. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید مدت زمان این ویدئوها را به کمتر از 15 ثانیه برسانید.


6. آزمون ها، نظرسنجی ها، پرسش و پاسخ ها

نظرسنجی اینستاگرام


برگزاری یک آزمون و یا نظرسنجی کوتاه راهی بسیار عالی برای افزایش میزان مشارکت کاربران است، اگرچه پلتفرم هایی مانند اینستاگرام این امکان را برای کسب و کارهای مختلف  فراهم کرده اند و اینفلوئنسرها به راحتی می توانند از طریق پرسش و پاسخ با دنبال کنندگان خود ارتباطی دوطرفه داشته باشند.


چرا بازنویسی محتوا، تقویم تولید محتوای سریع و کوتاه شما را پر می کند؟


یکی از آسان ترین روش ها برای شروع این است که عملکرد محتوای قدیمی خود را از طریق کانال های مختلف بررسی کنید و ببینید که عملکرد خوبی داشته است یا خیر. آیتم های بزرگ را می توان به قطعات کوچکتر تقسیم کرد ، به عنوان مثال مطلب "نکات مهم" را به پست های مجزا و یا یک ویدئوی مطالعه موردی را به مطالب کوتاه و جداگانه ای تبدیل کنید.


جمع بندی


مهم ترین موردی که در مورد محتوای سریع و کوتاه باید به خاطر داشته باشید این است که محتوای شما حتما باید کوتاه و سریع باشد، قابلیت بررسی داشته باشد و به راحتی بتوان آن را به اشتراک گذاشت. طوری تولید محتوا کنید که برای مردم به راحتی قابل فهم باشد و برای محتوایهای خود استراتژی و برنامه داشته باشید. 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است