12 روند سئو برای 2023

سی یو وب 1402.07.24 1666 3 1

سئو یا بهینه سازی سایت، یک روش موثر برای جذب مشتری از سیستم آنلاین است. عوامل موثر سئو بصورت مداوم در حال تغییر است و ماندن در بالای نتایج، می تواند یک چالش بزرگ باشد، که البته ارزشش را دارد، زیرا 70 تا 80 درصد کاربران روی نتایج ارگانیک کلیک می کنند و لینک های تبلیغات را نادیده می گیرند.معمولا 28 درصد از این ورودی ها منجر به فروش می شوند.
دریافت رتبه برتر در نتایج جستجو نیازمند توجه به معیارهای زیادی است، که برخی از آن ها شامل میزان بازدید از سایت،تعداد بک لینک و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می شود.
این راهنما اطلاعاتی از مهمترین و به روز ترین روند های پیش بینی شده جهت بهینه سازی سایت برای سال 2023 را در اختیار شما قرار می دهد، تا استراتژی سئو متناسب با آن را برای خود تهیه کنید.

12 استراتژی سئو برای سال 2023

1. هوش مصنوعی نقش بیشتری در سئو بازی می کند
2. جستجوی صوتی بر عبارات جستجو تأثیر می گذارد
3. سازگاری با موبایل بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد
4. محتوایی که اصل  Google EAT را رعایت کند، رتبه بالاتری خواهد داشت
5. محتوای طولانی به بهبود SERP کمک می کند
6. قطعه های برجسته (  Featured Snippets) مهم تر می شوند
7. جستجوی پیش بینی شده برای بهبود تنظیم شده است
8. یک استراتژی سئو موثر نیازمند داشتن ویدئو است.
9. بهینه سازی تصویر نقش بیشتری در جستجو بازی می کند
10. اهمیت قراردادن کلمات کلیدی مرتبط معنایی بیشتر خواهد شد
11. لیست های جستجوی محلی نقش بیشتری در استراتژی سئو دارند
12. اگر می خواهید همچنان در رتبه های نخست بمانید ، داده ها و تجزیه و تحلیل ها باید در اولویت شما قرار بگیرند.

 

1. هوش مصنوعی نقش بیشتری در سئو بازی می کند

هوش مصنوعی (AI) در حال تغییر نحوه تعامل افراد با محتوای آنلاین است. به طور خاص الگوریتم هوش مصنوعی گوگل قابل توجه است. این الگوریتم که RankBrain نام دارد و چند سال پیش رونمایی شد ، در فاکتورهای رتبه بندی گوگل برای نتایج (SERP) نقش مهمی دارد.
Greg Corrado ، دانشمند ارشد گوگل که به توسعه RankBrain کمک کرده است ، قبلاً توانایی بی نظیر این ابزار را برای یادگیری برجسته کرده بود: "علائم دیگر ، همه آنها مبتنی بر کشفیات و بینش هایی است که افراد در بازیابی اطلاعات داشته اند ، اما یادگیری وجود ندارد." احتمالاً این بدان معنی است که RankBrain فقط با گذشت زمان بهبود می یابد و AI را به عنوان یک SEO برتر برای تماشا تبدیل می کند.
بنابراین ، سوال اصلی این است ، چگونه SEO خود را برای RankBrain بهینه می کنید؟ در حالی که غول موتور جستجو جزئیات را به اشتراک نمی گذارد ، کارشناسان معتقدند که سیگنال های تجربه کاربر تعیین کننده اصلی است. این موارد می تواند شامل فاکتورهایی از میزان کلیک تا زمان صرف شده در صفحه باشد. شما باید خوانندگان را با محتوای مفید و منظم جذب کنید  و آنها را به تعامل تشویق کنید. یک کارشناس سئو (on-page SEO) می تواند به شما کمک کند قدرت صفحه را بر اساس نکاتی مانند خوانایی ، بک لینک و موارد دیگر ارزیابی کنید.
 

2. جستجوی صوتی بر عبارات جستجو تأثیر می گذارد

به لطف نوآوری هایی مانند   Google Assistant ، Apple’s Siri و Alexa آمازون ، فناوری جستجوی صوتی بسیار پیشرفت کرده است. با پیشرفت تکنولوژی ، محبوبیت بیشتری نیز به دست آورده است. در حقیقت ، درصد خانوارهایی که پیش از این تا سال 2022 صاحب بلندگوی هوشمند هستند 55 درصد است . البته این در جستجوی انگلیسی بیشتر موثر است و برای ما که زبان فارسی کار می کنیم هنوز هم فرصت برای به تعویق انداختن این فاکتور هست. اما اگر روی سایت های انگلیسی زبان کار می کنید و یا سایت شما چند زبانه است، حتما این موضوع را هم در نظر بگیرید.
برای بهینه سازی برای جستجوی گفتاری ، کلمات کلیدی خود را در نظر بگیرید. عبارات طولانی تری را که افراد در مکالمه روزمره استفاده می کنند ، شناسایی کنید. جستجوی صوتی معمولاً با عباراتی طولانی تر و با صدای طبیعی بهتر انجام می شود. وقتی افراد تایپ می کنند ، تمایل دارند به اختصار کوتاه شوند. به عنوان مثال ، ممکن است یک شخص با جستجوی صوتی ، "استراتژی سئو در سال 2023 چیست؟"  را بگوید اما کلمات "استراتژی  سئو 2023" را تایپ کنید.

3. سازگاری با موبایل بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد

در سال 2019 ، گوگل اولین ایندکس تلفن همراه را آغاز کرد ، به این معنی که موتور جستجو در درجه اول به نسخه تلفن همراه یک وب سایت به عنوان نسخه اصلی ، به جای نسخه دسکتاپ نگاه می کند. این تغییر منطقی است ، زیرا تقریباً 73٪ از کاربران اینترنت تا سال 2025 ، تنها از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی پیدا می کنند . با تست رایگان میزان موبایل پسندی گوگل ، کارآیی نسخه موبایل  سایت خود را بررسی کنید . در مرحله بعدی ، نگاهی به گزارش "قابلیت استفاده از تلفن همراه" در Google Search Console بیندازید .
برای اطمینان از اینکه صفحه شما کاربرپسند است ، باید اطمینان حاصل کنید که Google می تواند URL های شما را جستجو کند ، بنابراین مطمئن شوید که "disallow directive" را ندارید. همچنین مطمئن شوید Googlebot محتوایی را که نیاز به تعاملات کاربر دارد ، مانند کلیک کردن یا ضربه زدن را بارگیری نکند. همچنین باید مطمئن شوید که Google می تواند محتوای به اصطلاح تنبل  شما را ببیند . در آخر ، اطمینان حاصل کنید که از متا تگ های مشابه در نسخه دسکتاپ و موبایل استفاده می کنید.
 

4. محتوایی که اصل  Google EAT را رعایت کند، رتبه بالاتری خواهد داشت

گوگل بار دیگر تأکید کرده است که کیفیت محتوا برای موفقیت در رتبه بندی بسیار مهم است. اما "کیفیت" برای گوگل به چه معناست؟ به اصل EAT مراجعه کنید: تخصص ، اقتدار ، و قابل اعتماد بودن. (authoritativeness, and trustworthiness expertise,) این عوامل کمک می کند تا تعیین کنید که آیا یک صفحه وب دارای محتوای با کیفیت مفید هست یا نه. این اصل به ویژه در حوزه های تخصصی که تحت عنوان "پول شما ، زندگی شما" (YMYL) قرار دارند ، مانند مراقبت های بهداشتی و دارایی ، بسیار مهم است.

google eat
به چند روش می توانید از کیفیت محتوا، اطمینان حاصل کنید. ابتدا پرسونای خریدار ایجاد کنید ، که به شما کمک می کند تا درک کنید چه نوع محتوایی برای مشتری شما ارزش دارد. دوم ، تحقیق هدف از جستجو را انجام دهید ، که به شما کمک می کند سفر مشتری را ترسیم کنید. سوم ، از این اطلاعات برای تولید محتوایی متناسب با فرمتی که کاربران شما ترجیح می دهند، استفاده کنید. برای مثال ، اگر بیشتر کاربران شما نوجوانان هستند ، احتمالاً فرمت ویدیو ارجح است. اگر مخاطبان مسن تری دارید ، ممکن است ویدیو جذابیت کمتری داشته باشد.
سرانجام ، هنگام تهیه مطالب خود ، EAT را در ذهن داشته باشید. با ارائه آمار و حقایق به ادعاهای خود اعتبار بدهید. لینک به سایت های معتبر ، مانند URL های ".edu" و ".gov" . داشتن لینک از سایت های معتبر به سایت شما ، روش دیگری برای اثبات اینکه شما معیارهای EAT را برآورده می کنید، است.
 

5 . محتوای طولانی به بهبود SERP کمک می کند

بر اساس گزارش semrush ، خواندن طولانی بیش از 3000 کلمه منجر به سه برابر بازدید بیشتر و چهار برابر به اشتراک گذاری بیشتر می شود. آنها همچنین نسبت به مقالاتی با طول متوسط 901 تا 1200 کلمه ، 3.5 برابر بیشتر بک لینک می گیرند. برای دستیابی به رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی ، تمرکز روی محتوای طولانی را شروع کنید. همانطور که گفته شد ، محتوای شما باید کیفیت را حفظ کند. هدف این است که اطلاعات قابل اشتراک گذاری را در اختیار کاربران قرار دهیم که آنها را تشویق به تعامل کند. 
چگونه به این هدف دست خواهی یافت؟ ابتدا محتوای خود را به بخشهایی با زیر عنوان های H2 و H3 تقسیم کنید تا قابلیت اسکن بیشتری داشته باشد. زیرعنوان ها به ویژه برای نسخه موبایل مهم هستند. دوم ، اطمینان حاصل کنید که به منابع معتبر مرتبط و دارای امتیاز قوی پیوند می دهید. در آخر ، مطمئن شوید که محتوای شما به راحتی به اشتراک گذاشته می شود. لینک های اشتراک گذاری واضح را در بالا و سپس دوباره در پایان محتوا قرار دهید تا خوانندگان بتوانند با یک کلیک سریع ، اشتراک گذاری کنند.
 

6. قطعه های برجسته (  Featured Snippets) مهم تر می شوند

وحشت نکنید. اگر می خواهید رتبه خود را در گوگل بهتر کنید، لازم نیست دائما محتوای طولانی تولید کنید. قطعه های ویژه ای که در سال 2017 عرضه شده اند ، نوعی میانبر برای کسب اعتبار در Google هستند  و بسیار کوتاه. گاهی اوقات ، وقتی چیزی را در Google تایپ می کنید ، ممکن است یک جعبه دربالای نتایج واقعی مشاهده کنید. این یک قطعه است.

قطعه برجسته
به ثمر رساندن یک قطعه ویژه یک راه عالی برای رسیدن به صفحه اول نتایج دلخواه است. علاوه بر این ، Featured snippets ترافیک قابل توجهی را از رقبا می دزدند .
قطعه های برجسته ، بخش بزرگی از اطلاعات را نشان می دهد که اغلب به صورت پرسش و پاسخ یا خلاصه ای از چگونگی انجام، ساخته شده است. همچنین Featured snippets  شامل تصاویر ، نظرات مبتنی بر ستاره ، قیمت محصولات و تعداد مشابهی از اطلاعات است. برای ایجاد قطعه ، بر روی درخواستهای مبتنی بر پرسش و کلمات کلیدی مرتبط تمرکز کنید. شما می توانید از تابع جستجو گوگل people also ask نیز برای الهام بخشی استفاده کنید.
 

7. جستجوی پیش بینی شده برای بهبود تنظیم شده است

 Google Discover در سال 2017 راه اندازی شد ، نوع جدیدی از جستجو را ارائه می کند - جستجو حتی به پرسش کاربر نیاز ندارد. Discover یکی دیگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل است. ابزار پیشنهادی برای محتوا الگوهای رفتاری کاربر را به مرور شناسایی می کند و به تدریج این عادت ها را یاد می گیرد. با استفاده از این اطلاعات ، Discover  می تواند دقیق ترین محتوای مورد علاقه کاربر را شناسایی کند.
 Google Discover ادعا می کند در حال حاضر بیش از 800 میلیون کاربر فعال دارد . برای ظاهر شدن ، لازم نیست کار خاصی انجام دهید. اگر Google صفحه شما را ایندکس کند ، در آن قرار می گیرد. رتبه بندی محتوا براساس الگوریتم های بررسی کیفیت محتوا و علاقه کاربران انجام می شود. اگرچه Google هیچ فاکتور دقیقی را اعلام نکرده است ، اما به نظر می رسد که تاریخچه مکان ، تاریخچه گشت و گذار در اینترنت ، استفاده از اپلیکیشن ها ، تقویم ها ، سابقه جستجو و مکان های محل کار و خانه مرتبط هستند.
 

8. یک استراتژی سئو موثر نیازمند داشتن ویدئو است.

به نظر می رسد ویدئو آنلاین راه پیشرفت است. یوتیوب بیش از 1 میلیارد کاربر دارد. اگر محتوای ویدئویی ایجاد نمی کنید ، اکنون زمان شروع کار است. قانع نشده اید؟ بر اساس گفته های سیسکو، پیش بینی می شود که ویدیو از نظر میزان مصرف ازهمه انواع دیگر محتوا پیشی بگیرد .
با این وجود چگونه می توانید محتوای ویدئویی را بهینه کنید؟ حتماً نام و توضیحات کانال ویدیویی خود را بهینه کنید. توضیحات نباید فقط با کلمات کلیدی پر شود، بلکه باید یک نمای کلی کاربر پسند از کانال شما را ارائه بدهد.
علاوه بر این ، کلمات کلیدی بسیار مهم هستند. به عنوان مثال ، اگر برای YouTube بهینه سازی می کنید ، می توانید از ویژگی تکمیل خودکار پلتفرم الهام بگیرید. شروع به تایپ کردن عنوان ویدیوی خود کنید و ببینید چه مواردی در قسمت جستجو ظاهر می شود ، که در واقع لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی است و به شما می گوید دقیقاً افراد در YouTube چه چیزی را جستجو می کنند.

پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم مطالعه نمایید: سئو محلی چیست؟ بهبود سئو محلی
 

9. بهینه سازی تصویر نقش بیشتری در جستجو بازی می کند

جستجوی تصاویر به شدت تکامل یافته است. قبلاً اینگونه بود که مردم فقط می توانستند به تصاویر نگاه کنند. در آینده ، مردم می توانند برای خرید محصولات ، کسب اطلاعات و موارد دیگر از تصاویر استفاده کنند. گوگل مدتهاست که بر علامت گذاری مناسب و بهینه سازی تصاویر اصرار دارد ، بنابراین منطقی است که این بخشی از برنامه بلند مدت آنها باشد.
اگر تصاویر وب سایت شما بهینه نشده است ، اکنون به آن بپردازید. از تصاویر مرتبط و با کیفیت استفاده کنید و مطمئن شوید که نام فایل را سفارشی کرده اید . فایل عکس را برچسب گذاری کنید تا با محتوای صفحه مربوطه مرتبط باشد. از تگ alt استفاده کنید ، که crawlers  از آنها برای طبقه بندی تصاویر استفاده می کنند. در آخر ، تصاویر را به نقشه سایت خود اضافه کنید ، جایی که راحت تر می توان آنها را خزید. 
 

10. اهمیت قراردادن کلمات کلیدی مرتبط معنایی بیشتر خواهد شد

متخصصان SEO قبلاً روی کلمات کلیدی اصلی تمرکز می کردند. اکنون ، ما می دانیم کلمات کلیدی ثانویه نیز به همان اندازه مهم هستند. جستجوی معنایی و بهینه سازی هدف از جستجو، در آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کر. گوگل  دیگر فقط به رشته های کلمات نگاه نمی کند، محتوای کوئری را تجزیه و تحلیل می کند و تلاش می کند هدف کاربر از جستجورا تشخصی دهد. به این معنی که هرچه اطلاعات مرتبط تری از طریق کلمات کلیدی اصلی و ثانویه معنایی ارائه شود،  بهتر است.
 

11. لیست های جستجوی محلی نقش بیشتری در استراتژی های سئو دارند 

وقتی مردم به اینترنت فکر می کنند ، اغلب به ماهیت جهانی آن فکر می کنند. اما واقعیت این است که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای یافتن کالاها و خدمات محلی استفاده می کنند. مثلاً ممکن است آنها در جستجوی رستوران محله باشند. سئو محلی مهم و در حال پیشرفت است. این تحول تا حدی به دلیل افزایش جستجوهای بدون کلیک است.
در جستجوی بدون کلیک ، پرسش کاربر از طریق خود SERP پاسخ داده می شود. بنابراین کاربر روی هیچ یک از نتایج رتبه بندی کلیک نمی کنند. یکی از دلایل افزایش جستجوهای بدون کلیک ، افزایش قطعه های برجسته است. بسیاری از جستجوهای بدون کلیک، جستجوی محلی است که نتایج حاصل از SERP را در آنچه "بسته محلی" نامیده می شود ، نشان می دهد.
چگونه کسب وکار خود را وارد آن بسته محلی می کنید؟ با ایجاد یک صفحه گوگل بیزینس شروع کنید . البته با توجه به تحریم بودن آن فعلا امکان ثبت کسب و کار خود در گوگل بیزینس را ندارید. داشتن بک لینک قوی نیز مهم است. می توانید از رقبای خود برای الهام گرفتن نوع بک لینک استفاده کنید و خود، آنها را هدف قرار دهید.
 

12. اگر می خواهید همچنان در رتبه های نخست بمانید ، داده ها و تجزیه و تحلیل ها باید در اولویت شما قرار بگیرند.

علم اطلاعات به شما امکان می دهد خریداران را درک کنید ، کمپین ها را تجسم کنید و پیام های هدفمندی ایجاد کنید. تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند URL هایی را که در حال crawled هستند ، تأیید کنید ، منابع ارجاع را شناسایی کنید ، زمان بارگذاری صفحه ، فهرست بندی ، تغییر مسیرها ، خطاهای عدم دسترسی ، نرخ پرش و موارد دیگر را بررسی کنید. همچنین می توانید از علم داده برای شناسایی صفحاتی که نمی خواهید توسط خزنده ها ایندکس شوند استفاده کنید و منابع غیرمعمول ترافیک، مانند سایت های اسپم (که به اعتبار EAT شما آسیب می رساند) را مشخص کنید.
چگونه همه این اطلاعات را به دست آورید؟ بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل صنعت SEO وجود دارند. ابزار رایگان آن گوگل آنالیتیکس است، ابزارهای پولی مانند semrush  وahref  نیز در دسترس هستند و به شما اجازه می دهد تا ببینید که در کجا موفق می شوید و مهمتر از همه ، کجاها شکست می خورید. این ابزارها به شما امکان می دهد مشکلات را برطرف کرده و حضور خود در وب را به طور مداوم بهبود ببخشید
 


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

حدیثه رضایی

1402/07/26

واقعا هوش مصنوعی روی همه چی تاثیر گذاشته دیگه حتی استراتژی سئو