تکنیک های تولید محتوا( بخش دوم)

سی یو وب 1396.06.18 4365 0 0

در ادامه مقاله تکنیک های  تولید محتوا ، جهت تولید مطلوب محتوا  برای کسب و کار ، 4 تکنیک را بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی 4 مورد بعدی بپردازیم.

در نظر گرفتن اهداف

شما میخواهید که مشتریان شما یا کسانی که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند، حداقل یکبار بخواهند محصولات و خدمات را امتحان کنند.پس آیا محتوا شما این قابلیت را دارد؟ آیا به اندازه کافی محتوای شما قانع کننده و مجاب کننده است که محصول شما را خریداری کنند؟ آیا شما توانسته اید اثبات کنید که محصول شما چگونه توانایی برطرف کردن نیاز و مشکلات مردم را دارد؟ اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان سایت شما ، دقیقا بدانند که قدم بعدی برای آنها چیست و به آرامی آنها را تشویق کنید تا محصول را خریداری کنند.

رسمی نباشید (بیشتر وقتها)

شما میخواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، بنابراین از بکار بردن کلمات بی فاعل اجتناب کنید ، به گونه ای بنویسید که انگار به صورت رودر رو در حال صحبت با آنها هستید و آنها را بصورت شخص مورد خطاب قرار دهید.با استفاده از کلمات مورد خطاب دوستانه تر نسبت به کلمات رسمی ، حس صمیمیت و نزدیکی با مخاطبان را ایجاد کنید. البته ممکن است چند استثنا برای این تکنیک وجود داشته باشد(بطور مثال قرار دادهای حقوقی نمونه ای از آن  می باشد.) و به طور کلی نامه های تجاری معمولا رسمی هستند.

با صرف نظر از اینکه ممکن است کارمند بانک باشید یا برای راه اندازی فناوری جدید که رسمی هستند کار کنید ، برای یافتن مخاطبان خاص به حد مطلوب از روش غیر رسمی بودن استفاده کنید.

اجتناب از اصطلاحات و کلیشه ها

استفاده بیش از حد عباراتی مانند "فرصت را غنیمت شمارید " و یا " محصول خلاقانه" حس کلی بودن و ناامید کننده ای را القا می کند. چنین اصطلاحاتی متن شما را ساده ،پیش و پا افتاده و معمولی و غیرقابل تمایز می سازد. پس اگر می خواهید محتوای جالب و هیجان انگیز ایجاد کنید ، باید عبارات کلیشه ای خسته کننده را کنار بگذارید و در جستجوی یافتن راه های دیگری برای بیان ایده های خود باشید.همچنین اگر در محتوایتان از اصطلاحات تخصصی زیادی که غیر قابل فهم هستند ، استفاده کنید ، قطعا مخاطبان زیادی را از دست خواهید داد. پس تا جایی که می توانید از این کار صرف نظر کنید.

بازنگری متن برای ویرایش و اصلاحات

رمز ایجاد یک متن خوب ، کلماتی را که بر روی صفحه قرارداده اید نیست، بلکه مضمونی است که از آن متن بدست می آورید.حتما جملات را چک کرده تا کلمات غیر ضروری و اضافی را حذف نمایید.بدین شیوه هم اشتباهات گرامری کمتری دارید و هم یک متن مختصر و مفید و موثر نوشته اید.زمانیکه متن کوتاه و مختصر نوشته شود ، کار برای برطرف کردن اشتباهات املایی و گرامری خیلی آسانتر می گردد و باعث بهبود بخشیدن عوامل موثر دیگر می شود. 

حتما صفحه و متنتان را وقتی چشمتان خسته نیست چک کنید ، چون می توانید تمام خطاها را برطرف کنید و شما را از شرمندگی احتمالی در آینده نجات می دهد.هیچ گاه برای اینکه از دیگران در این زمینه کمک بگیرید ، خجالت نکشید.

نوشتن محتوا جذاب در مورد کسب و کار می تواند حاوی مطالب کذب ودر جهت فریب دادن مخاطبان باشد. بسیار حائز اهمیت است که واقعیت را بیان کرده  و نگاهی انتقادی به متن خود داشته باشید.

وقتی شما خود را جای مخاطبان قرار میدهید و از دید آنها به متن خود نگاه می کنید با رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد قطعا شما قادر خواهید بود محتوایی تاثیرگذار را بیافرینید.

چنانچه تمایل داشته باشید فرآیند محتوا را ساده تر کنید ، گروه پشتیبانی ، تولید محتوا و طراحی سایت  می تواند شما را در ایجاد یک محتوا ایده آل که پیامد خوبی برای شما داشته باشد ، یاری کند.


محتوای مرتبط


ثبت نظر


دیدگاه شما

در حال حاضر دیدگاهی برای این محتوا ثبت نشده است